Puch Maxi dyse
Fra : HC

Dato : 13-09-04 17:34

Så faldt jeg over en lovlig maxi som kun kører 25 km/t
Plumpen er nu blevet boret op til 12 mm så kan den løbe lige over 35 Km/t
Men den dyse der sidder i karburatoren har nr 54 ( sikkert standart ) hvor
stor dyse tror i jeg bør bruge.

Forbremsen ryster meget nogen der har et guldkort til det ?
Afdreje navet på en eller anden måde eller nyt nav ?

--
Mvh Hans

Fra : Preuthun

Dato : 15-09-04 18:15

"HC" <h@ns.dk> skrev i en meddelelse

> Men den dyse der sidder i karburatoren har nr 54 ( sikkert standart ) hvor
> stor dyse tror i jeg bør bruge.
Kontroller først at tændingen står korrekt, at alle gummeslanger, samlinger,
luftfilterhus mv. er i perfekt stand, og korrekt monterede.

Så til spørgsmålet:
Kører den ikke OK med den som den allerede har? Hvis den ikke firtakter når
du kører på lige vej, men lidt når du kører ned af bakke, så vil jeg mene,
at den passer.
Hvis den firtakter på jævn lige vej, gå lidt ned i dyse størrelse.
Hvis den går bedre når du choker lidt, må du op i størrelse.
Hvad koster en dyse? Køb eller lån nogle stykker til indstillingen.

> Forbremsen ryster meget nogen der har et guldkort til det ?
> Afdreje navet på en eller anden måde eller nyt nav ?
Det vil være meget fint, at afdreje navet. Prøv på en bremse service til
biler. Pris ca. kr. 100. Spørg dog først.
Hvis det ikke er meget slemt, kunne du også prøve, at bremse dig ud af det.
Det kan nogen gange hjælpe, hvis der blot er tale om lidt rust indvendigt i
tromlen.

Mvh. Jan Preuthun

Fra : Hans Joergensen

Dato : 16-09-04 00:13

Preuthun wrote:
> Kontroller først at tændingen står korrekt, at alle gummeslanger, samlinger,
> luftfilterhus mv. er i perfekt stand, og korrekt monterede.

Og rens evt. udstødningsrøret...

// Hans
--
Photogallery @ http://gallery.nathue.dk

Fra : Hekto

Dato : 16-09-04 08:10

In article <slrnckhj4h.8f2.haj@enterprise-server.dk>, haj@enterprise-
server.dk says...
> Og rens evt. udstødningsrøret...

..... med kaustisk soda!
--
/Hekto
Ducati Pantah SL/M600 - Suzuki LS650

Fra : Preuthun

Dato : 16-09-04 20:02

> .... med kaustisk soda!

Effektivt JA.
Men lidt af det på huden, og man risikerer, at få et ætsesår, som minder
meget om et brandsår.
Stoffet i øjnene er MEGET alvorligt. Alkaliske skader er meget værre end
syreskader!!!
Så brug det bare, MEN PAS GODT PÅ.

Jeg gentager lige: PAS GODT PÅ!

og igen: PAS NU GODT PÅ!!!!!

Mvh. Jan Preuthun

Fra : Pwh

Dato : 17-09-04 15:03

Preuthun wrote:

> [...]
> minder meget om et brandsår.
> Stoffet i øjnene er MEGET alvorligt. Alkaliske skader er meget værre

Du glemte at skrive at han skulle værer forsigtig

/Jens

Fra : HC

Dato : 18-09-04 07:39

> Du glemte at skrive at han skulle værer forsigtig
>
> /Jens

Det var jo bare en dyse størrelse jeg spurte om

Mvh Hans