Tomcat
Fra : Henrik Stidsen

Dato : 13-09-04 15:13

Lad det være sagt med det samme, jeg er ikke sikker på det er den
rette gruppe - så sig endelig til hvis det ikke er!

Jeg har et problem med Tomcat serveren. Den vil ganske enkelt ikke
starte efter jeg har rebootet maskinen.

Efter installation virker den fint, den kan startes, stoppes og
startes igen. Så rebooter jeg maskinen og herefter kan den ikke
startes mere...

Er der nogen der kender problemer ?

Jeg kører Tomcat 5.5 på Win XP.

"Is everyone else in the world a moron, or is it just me?"
(Dilbert Newsletter)

Fra : Martin Kofoed

Dato : 14-09-04 09:53

On Monday 13 September 2004 16:12, Henrik Stidsen wrote:

> Er der nogen der kender problemer ?

Ikke ud fra din sparsomme beskrivelse, nej. Check loggen
($CATALINA_HOME/logs/catalina.out) ...

--
Martin Kofoed

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 16-09-04 00:08

Martin Kofoed <inzide@hot.mail.com> wrote in

> Ikke ud fra din sparsomme beskrivelse, nej. Check loggen
> ($CATALINA_HOME/logs/catalina.out) ...

Umidelbart er det eneste jeg kan finde stdout.log som siger:
Catalina.stop: java.net.ConnectException: Connection refused: connect
java.net.ConnectException: Connection refused: connect
   at java.net.PlainSocketImpl.socketConnect(Native Method)
   at java.net.PlainSocketImpl.doConnect(Unknown Source)
   at java.net.PlainSocketImpl.connectToAddress(Unknown Source)
   at java.net.PlainSocketImpl.connect(Unknown Source)
   at java.net.SocksSocketImpl.connect(Unknown Source)
   at java.net.Socket.connect(Unknown Source)
   at java.net.Socket.connect(Unknown Source)
   at java.net.Socket.<init>(Unknown Source)
   at java.net.Socket.<init>(Unknown Source)
   at
org.apache.catalina.startup.Catalina.stopServer(Catalina.java:395)
   at sun.reflect.NativeMethodAccessorImpl.invoke0(Native Method)
   at sun.reflect.NativeMethodAccessorImpl.invoke(Unknown Source)
   at sun.reflect.DelegatingMethodAccessorImpl.invoke(Unknown
Source)
   at java.lang.reflect.Method.invoke(Unknown Source)
   at
org.apache.catalina.startup.Bootstrap.stopServer(Bootstrap.java:320)
   at
org.apache.catalina.startup.Bootstrap.main(Bootstrap.java:411)

stderr.log er tom og serverens logfil (Access/error log) siger bare
at den starter og stopper igen...

Hvis jeg forsøger at starte den via kommandoprompten:
e:\>net start Tomcat5
Tjenesten Apache Tomcat starter.
Tjenesten Apache Tomcat er startet.

e:\>net start Tomcat5
Tjenesten Apache Tomcat starter.
Tjenesten Apache Tomcat kunne ikke startes.

Der opstod en systemfejl.

Systemfejlen 1067 opstod.

Processen sluttede uventet.

Først siger den at den er startet - hvilket ikke passer (!) og
dernæst at den ikke kan starte den...

"Alot of people may not know this but I happen to be quite famous"

Fra : Nikolaj Hansen

Dato : 17-09-04 13:57

Mit bud er at serveren ER startet før du prøver efter restart. Givetvis
har du valgt at installere Tomcat som windows service?

Prøv med en http://localhost:8080 efter en reboot og se, om du ikke får
default applicationen på Tomcat.

- Nico

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 17-09-04 14:35

Nikolaj Hansen <nico@mailinator.com> wrote in

> Mit bud er at serveren ER startet før du prøver efter restart.
> Givetvis har du valgt at installere Tomcat som windows service?

Det er rigtig nok, den er installeret som service.

> Prøv med en http://localhost:8080 efter en reboot og se, om du
> ikke får default applicationen på Tomcat.

Giver en hvid side - men overraskende nok ikke en connect fejl.
Hvis jeg starter tomcat monitor-tingen får jeg at vide at serveren er
stoppet.

--
..: Henrik Stidsen - HS235.dk - http://hs235.dk ::...
"You know the world is going crazy when the best rapper is a white