Forskel på denne nyhedsgruppe og dk.bolig?
Fra : Helle Krog

Dato : 13-09-04 14:54

Jeg er meget glad for at læse de mange spændende indlæg på denne
nyhedsgruppe, men personligt er jeg mest herinde af haveinteresse. Derfor
kan jeg tit springe let og elegant hen over en masse indlæg, der kun ene og
alene handler om vedligeholdelse af boligen, gør-det-selv-råd etc..

Det er ikke fordi, der ikke skal være plads til disse - og slet ikke når
nyhedsgruppen nu én gang hedder som den gør! Men hvorfor ligger disse
spørgsmål egentlig ikke inde under den anden nyhedsgruppe, der hedder
dk.bolig ­ er det et temperamentsspørgsmål eller er der forskellige temaer
(umiddelbart kan jeg ikke se forskel nemlig)?

Måske var det en idé at adskille de to interessegrupper ­ når nu der
alligevel tilsyneladende ER en separat nyhedsgruppe for boligen... Hvad
synes alle I andre ivrige brugere (både have- og boliginteresserede ?

Hilsner Helle

Fra : Mads Lie Jensen

Dato : 13-09-04 17:04

On Mon, 13 Sep 2004 15:54:24 +0200, Helle Krog <helle@krog.biz> wrote:

> [...]
>dk.bolig ­ er det et temperamentsspørgsmål eller er der forskellige temaer
>(umiddelbart kan jeg ikke se forskel nemlig)?

dk.fritid.hus-og-have blev oprettet længe før dk.bolig.
Grunden til at dk.bolig blev oprettet er jeg ikke klar over - for det
virker jo lidt tåbeligt. Jeg læser ikke selv dk.bolig, men der har vist
været en hel del problemer med den gruppe - især noget med
køb/salgsannoncer så vidt jeg ved.

>Måske var det en idé at adskille de to interessegrupper ­ når nu der
>alligevel tilsyneladende ER en separat nyhedsgruppe for boligen... Hvad
>synes alle I andre ivrige brugere (både have- og boliginteresserede ?

Jeg syntes det vil være synd at dele denne gruppe op - den fungerer jo
rigtig godt. Men der er godt nok ved at være en hel del trafik her.

Jeg læser også mest selv kun have-indlæggene - men pludselig får jeg jo
nok et hus, og så vil bolig-indlæggene nok også blive læst flittigt

http://www.gartneriet.dk

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 13-09-04 21:21

Mads Lie Jensen wrote:

> [...]
> virker jo lidt tåbeligt. Jeg læser ikke selv dk.bolig, men der har
> vist været en hel del problemer med den gruppe - især noget med

Er det ikke sådan, at der på dk.bolig også bliver diskuteret en del
bolighandel og dermed relaterede emner - der ikke finde vej til og næppe
heller hører hjemme her i gruppen?

Erik Ginnerskov
http://ginnerskov.frac.dk

Fra : Inger Pedersen

Dato : 13-09-04 23:23

"Helle Krog" <helle@krog.biz> skrev i en meddelelse

Men hvorfor ligger disse
> spørgsmål egentlig ikke inde under den anden nyhedsgruppe, der hedder
> dk.bolig ­

Fra fundatsen ("grundloven") for dk.bolig:

----

1. Gruppenavn:
dk.bolig

2. Beskrivelse:
Alle boligrelaterede emner

3. Fundats:
Gruppens formål er at stille et forum til rådighed for dem der ønsker
at debattere alle aspekter vedrørende emnet bolig. Emner der er
oplagte til diskution kunne være: ejer, lejer, andel, kollektiv,
kollegium, værelser, erhverv, socialt byggeri, beskyttede boliger,
sommerhuse, lovgivning, foreninger, nærmiljø, flytning,
ejendomshandel, ejendomsmæglere, opprioriteringer, gældsformer,
udlejere, kommuner, stat, ejendomsskat, forsikring, forsyning
(elektricitet, gas, olie, fjernvarme, telefon, hybridnet, antenne,
affaldsordninger, kloak m.m.m.).

Alle former for køb/salg/leje og markedsføring af samme, er forbudt i
denne gruppe, og henvises til de dertil indrettede grupper

Fra fundatsen for dk.fritid.hus-og-have:

----

1. Gruppenavn:
dk.fritid.hus-og-have

2. Beskrivelse:
Om hus, lejlighed og have

3.1 Fundats - Der ønskes:
Udveksling af ideer, erfaringer og henvisninger for
"gør-det-selv-folket" omkring nyinstallationer, anlæg,
vedligeholdelse og reparationer af hus og have.

Råd om nytte- og prydplanter ude og inde.

3.2 Ønskes ikke:
Køb og salg henvises til dk.loppemarked.
(Udveksling og bytte af planter, frø, aflæggere og
lignende er dog tilladt.)

---
Som du kan se, er der nogle ting, der fint kan høre hjemme i begge grupper -
og andre, der kun hører hjemme i den ene.

Hilsen Inger

Fra : Helle Krog

Dato : 14-09-04 07:44

Helle Krog 14/09/04 00:22

> Fra fundatsen ("grundloven") for dk.bolig:

> ----
Ja, det er jo et glimrende svar! Det giver en noget bedre forståelse. Mange
kender måske ikke til disse fundatser (såsom mig!). Hvor ser man dem?

Hilsner Helle

Fra : Inger Pedersen

Dato : 14-09-04 07:52

> [...]

Mange
> kender måske ikke til disse fundatser (såsom mig!). Hvor ser man dem?

Jeg gik ind i dk.velkommen - og der var meget tilpas et spørgsmål, der gik
på det

Hilsen Inger

Fra : Preben Mikael Bohn

Dato : 14-09-04 07:56

Helle Krog wrote:
> kender måske ikke til disse fundatser (såsom mig!). Hvor ser man dem?

http://usenet.dk

Med venlig hilsen Preben

Fra : Mads Lie Jensen

Dato : 14-09-04 17:28

De findes på http://www.usenet.dk/

http://www.gartneriet.dk

Fra : Conny Bruun

Dato : 18-09-04 20:53

Ja, jeg er helt ny bruger, og jeg må nok give dig ret. Jeg blev også meget
forbavset over alle de "uvedkomne" spørgsmål
i denne gruppe, men okay, det er nok os to, der kun havde forventet
problemen ang. haven, men gruppen hedder
fritid.hus-og-have, sååh den er vel god nok.

Fra : Erik Olsen

Dato : 19-09-04 09:40

Conny Bruun wrote:
> [...]
> problemen ang. haven, men gruppen hedder
> fritid.hus-og-have, sååh den er vel god nok.

Ja, den er bestemt god nok. Der er ingen som helst grund til at opfatte
hus-relaterede gør-det-selv-spørgsmål som uvedkommende i gruppen.

--
Venlig hilsen
Erik Olsen