|
| CBR 1000 F der ikke strækker Fra : Michael Lyngeled |
Dato : 13-09-04 14:13 |
|
Hej Alle DFM'ere
Min Kammy, har en CBR 1000F fra 92, som de seneste par uger er blevet
dårligere og dårligere til at strække igennem gearne.
0-100 er det ikke så slemt, men efter 100 bliver det værre og værre.
Tændrør og luftfilter er blevet tjekket.
Men hvad kan det være??
hvad er jeres bedste bud?
/Michael Lyngeled
CBR 1000 F
CB 500 - Tilsalg
| |
Michael Lyngeled (13-09-2004)
| Kommentar Fra : Michael Lyngeled |
Dato : 13-09-04 14:33 |
|
On Mon, 13 Sep 2004 15:12:37 +0200, Michael Lyngeled
<michael@SLETMIGlyngeled.dk> wrote:
>Hej Alle DFM'ere
>
>Min Kammy, har en CBR 1000F fra 92, som de seneste par uger er blevet
>dårligere og dårligere til at trække igennem gearne.
>0-100 er det ikke så slemt, men efter 100 bliver det værre og værre.
>Tændrør og luftfilter er blevet tjekket.
>Men hvad kan det være??
>
>hvad er jeres bedste bud?
>
>/Michael Lyngeled
>CBR 1000 F
>CB 500 - Tilsalg
Øhhh stavepladen gik lige i stykker....
Jeg mener jo TRÆKKER!!! og ikke strækker!!!!
/Michael
| |
jesper (15-09-2004)
| Kommentar Fra : jesper |
Dato : 15-09-04 15:16 |
|
Michael Lyngeled <michael@SLETMIGlyngeled.dk> wrote in message news:<lm6bk054b76tt73dhseua3fe2na086mda3@4ax.com>...
> Hej Alle DFM'ere
>
> Min Kammy, har en CBR 1000F fra 92, som de seneste par uger er blevet
> dårligere og dårligere til at strække igennem gearne.
> 0-100 er det ikke så slemt, men efter 100 bliver det værre og værre.
> Tændrør og luftfilter er blevet tjekket.
> Men hvad kan det være??
Hvordan så tændrørene ud da du kontrolerede dem?
Jesper
Cagiva Canyin 500
| |
Ukendt (15-09-2004)
| Kommentar Fra : Ukendt |
Dato : 15-09-04 16:58 |
|
De var lysegrå.
DEnner
"Michael Lyngeled" <michael@SLETMIGlyngeled.dk> skrev i en meddelelse
news:lm6bk054b76tt73dhseua3fe2na086mda3@4ax.com...
> Hej Alle DFM'ere
>
> Min Kammy, har en CBR 1000F fra 92, som de seneste par uger er blevet
> dårligere og dårligere til at strække igennem gearne.
> 0-100 er det ikke så slemt, men efter 100 bliver det værre og værre.
> Tændrør og luftfilter er blevet tjekket.
> Men hvad kan det være??
>
> hvad er jeres bedste bud?
>
> /Michael Lyngeled
> CBR 1000 F
> CB 500 - Tilsalg
| |
Gert Bo thorgersen (16-09-2004)
| Kommentar Fra : Gert Bo thorgersen |
Dato : 16-09-04 06:37 |
|
"Dennis Jensen" <dennersnabelamly.dk> wrote in message
news:414866a2$0$252$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
> De var lysegrå.
> DEnner
> "Michael Lyngeled" <michael@SLETMIGlyngeled.dk> skrev i en meddelelse
> news:lm6bk054b76tt73dhseua3fe2na086mda3@4ax.com...
> > Hej Alle DFM'ere
> >
> > Min Kammy, har en CBR 1000F fra 92, som de seneste par uger er blevet
> > dårligere og dårligere til at strække igennem gearne.
> > 0-100 er det ikke så slemt, men efter 100 bliver det værre og værre.
> > Tændrør og luftfilter er blevet tjekket.
> > Men hvad kan det være??
> >
> > hvad er jeres bedste bud?
> >
> > /Michael Lyngeled
> > CBR 1000 F
> > CB 500 - Tilsalg
>
>
Det er svært at komme med bud ud fra så få data, altså at motorcyklen er
begyndt at trække dårligere og så at tændrørene er lysegrå.
Nu skriver du at tændrør og luftfilter er blevet tjeket. Hvad mener du med
det? At de er set efter men ikke udskiftet? Luftfiltre og tændrør er jo
noget der skal udskiftes efter oftest henholdsvis ca. 20.000 km og
10.000 km kørsel. Luftfiltre er det jo tit svært at se om de er ok, altså
kan efter f.eks. 20.000 km stadig være pæne men værdiløse kontra med direkte
snavset udseende.
Og for tændrør gælder der at man skal kigge dem efter ved forskellige Hp
ydelser. Jeg har klippet mærker i gummikanten på gashåndtaget så jeg kan se
0, 1/4, 1/2 og fuld åbning. Derved kan jeg over 1 km holde en konstant fart,
aflæsende hvor meget åbent der er for gashåndtaget, koble ud og slukke
motoren og når jeg så bagefter holder ved vejkanten kigge på tændrøret
(2 tændrør hvis man er i tvivl om synkroniseringen eller om hvor slidte de
er). For man kan jo kun bruge tændrør til aflæsning når man er klar over
hvilke dele -
dyser, nåle, spjæld - der aktuelt er de mest bestemmende, og evt. skal
ændres.
For vakuum karburatorer er det jo ikke helt så lige til/direkte som for
ikke vakuum typen, for for vakuum karburatorer kan evt. have ødelagte
fjedre - når der
også er disse i dem - eller utæt membran blande sin ind i det hele.
Men for at finde ud af hvorfor en motor bliver svagere er det jo også
vigtigt at kontrollere ventiltolerancerne, for begynder ventilerne ikke at
lukke den sidste 1/100 mm. mærkes dette nærmest ikke under accelerationen
ved lave hastigheder, for en motorcykel med mange Hp.
Jeg var for nogle år siden ude for det sidste, altså ventiler der viste sig
ikke at lukke helt, fordi jeg gik fra 0,15 mm til 0,10 mm for
indsugningsventilerne på min BMW R100 fordi der på et tidspunkt ab BMW blev
sagt god for dette i manuals. Det viste sig efter nogen tid ved lidt svagere
ydelse af moment/Hp under acceleration, og da jeg såtog toppene af sås der
koks på indsugningsventilsæderne.
For øvrigt lyder lysegrå som tændrørsfarve ikke som det værste, men bedre
ovre mod det lysebrune; men igen for hvor meget åbnet gashåndtag? Og
farven/afsætningen kan jo være forskellig over tændrørsfladen.
Mvh. Gert
| |
|
|