Ny forrude til Mondeo '98
Fra : Martin Christiansen

Dato : 13-09-04 14:12

Hej gruppe...

Nogen bud på hvad det ca. koster at få monteret en ny forrude på en Mondeo
'98..? Uden varmetråde..

Har lige fået et stenslag, med tilhørende revne på ca. 15 cm... Dette kan
vel ikke repareres..?

Fra : Ukendt

Dato : 13-09-04 15:24

"Martin Christiansen" <mc@city.invalid> skrev i en meddelelse
> Hej gruppe...
>
> Nogen bud på hvad det ca. koster at få monteret en ny forrude på en Mondeo
> '98..? Uden varmetråde..

Ca tre tusinde kroner og firetusindfemhundrede kroner med varmetråde

> Har lige fået et stenslag, med tilhørende revne på ca. 15 cm... Dette kan
> vel ikke repareres..?

Jo hvis man presser dem, men hvis det er i synsfeltet så går det nok ikke
til syn.

--
Tom

Fra : Martin Christiansen

Dato : 13-09-04 21:16

> Ca tre tusinde kroner og firetusindfemhundrede kroner med varmetråde

Øv...

> Jo hvis man presser dem, men hvis det er i synsfeltet så går det nok ikke
> til syn.

Det er i de øverste ca. 15 cm af ruden i førersiden at revnen er.... Den går
ca. 15 cm ned og er begyndt at gå op igen.

Hvis man kan reparere ruden betaler forsikringen jo... Hvis den skal
udskiftes udløser det selvrisikoen på 2200,-....

Så det er måske værd at tjekke om den kan laves....

---

Fra : Ukendt

Dato : 13-09-04 21:23

> [...]
> udskiftes udløser det selvrisikoen på 2200,-....
>
> Så det er måske værd at tjekke om den kan laves....

Det KAN laves men man skal virkelig næsten skændes med rude-manden for at få
ham til at lime den. De vil helat skifte ruden i stedet for at hælde lim i
den.

--
Tom

Fra : Jesper Jacobsen

Dato : 13-09-04 15:31

> [...]
> '98..? Uden varmetråde..
>
> Har lige fået et stenslag, med tilhørende revne på ca. 15 cm... Dette kan

Hvorfor dog få den uden varmetråde?? Det er da en særdeles dejlig ting at
have i, her i det våde DK. Et lille tryk på en knap, og ca 1½ minut senere
er forruden fuldstændig dugfri. Jeg havde det i en Escort, og mangler det
meget i min Toyota nu.

Jesper

Fra : Ukendt

Dato : 13-09-04 15:34

"Jesper Jacobsen" <jesper.jacobsen@NOSPAMpost.cybercity.dk> skrev i en
meddelelse news:4145aeff$0$209$14726298@news.sunsite.dk...

> [...]
> er forruden fuldstændig dugfri. Jeg havde det i en Escort, og mangler det

Fordi varmetråde koster ca. 1.500 Kr ekstra
(og de går i stykker for et godt ord)

--
Tom

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 13-09-04 15:53

Tom wrote:

> Fordi varmetråde koster ca. 1.500 Kr ekstra
> (og de går i stykker for et godt ord)

Og hvis bilen ikke er monteret med det i forvejen, så skal det jo også lige
sluttes til = flere penge

Per
www.perbeer.ninja.dk

Fra : Jesper Jacobsen

Dato : 13-09-04 16:10

"Per Beer Hansen" <perbeerNOSPAM@NOSPAMwebspeed.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
For et godt ord ?? Ja mine holdt nu ganske fint i de 4 år jeg havde bilen.

> Og hvis bilen ikke er monteret med det i forvejen, så skal det jo også
lige
> sluttes til = flere penge

Klart nok, men har du først prøvet det, vil du ikke undvære det i
vinterhalvåret. Prøv at starte bilen en morgen i 10-15 graders frost, og sne
og is på ruden - tænd for varmen, og vent 5-10 min, så kan selv
vinduesviskerne få ruden ren for is.

Jesper

Fra : Per Thomsen

Dato : 14-09-04 11:39

> [...]
sne
> og is på ruden - tænd for varmen, og vent 5-10 min, så kan selv

Jeg har det i min Deo. De to gange jeg har fået skiftet forrude var jeg
meget i tvivl om jeg skulle have tråde i. Jeg syntes trådene kan irriterer
lidt i skumringen, hvor bilernes lygter reflekterer i trådene.

Per

Fra : Jesper Jacobsen

Dato : 14-09-04 14:15

"Per Thomsen" <PerThomsenNews@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> meget i tvivl om jeg skulle have tråde i. Jeg syntes trådene kan irriterer
> lidt i skumringen, hvor bilernes lygter reflekterer i trådene.

Jeg havde ikke prøvet at have en bil med varme i frontruden før jeg fik
Escorten, og jeg vænnede mig lynhurtigt til det. Jeg syntes nu ikke jeg
havde nogen problemer med lys fra andre i biler, men jeg ved så ikke hvordan
det vil være i en Mondeo, da jeg faktisk aldrig har kørt i sådan en. Men
skulle jeg vælge, ville jeg tage en med varme i trådene, da jeg kun kan se
fordelene ved dem. Det er selvfølgelig noget, man skal gøre op med sig selv,
om man vil ofre de ekstra penge det koster. Hvis bilen ikke er forberedt til
varme i frontruden, er prisen jo noget højere, og så ville jeg nok heller
ikke sætte en i med tråde.

Jesper

Fra : Per Thomsen

Dato : 14-09-04 14:36

> [...]
til
> varme i frontruden, er prisen jo noget højere, og så ville jeg nok heller

Nu er jeg så heldig at have benzinfyr - derfor er fordelen ved trådene
begrænset.

Per

Fra : Ukendt

Dato : 14-09-04 19:37

> [...]
> til
> varme i frontruden, er prisen jo noget højere, og så ville jeg nok heller

De bliver også afbrudt for et godt ord. Ca 1/3 af alle mine tråde er nu
afbrudt, det er ikke særlig imponerende "kvalitet".

--
Tom

Fra : Per Thomsen

Dato : 15-09-04 08:50

> De bliver også afbrudt for et godt ord. Ca 1/3 af alle mine tråde er nu
> afbrudt, det er ikke særlig imponerende "kvalitet".
>
> --
Ja, jeg er glad for at det var forsikringen der betalte. I øvrigt virker
trådene ok til dug, men middelmådigt ved is/sne.

Per

Fra : Ukendt

Dato : 15-09-04 16:19

> Ja, jeg er glad for at det var forsikringen der betalte. I øvrigt virker
> trådene ok til dug, men middelmådigt ved is/sne.

Det er de næsten total uanvendelige til. Sne ligger som regl ikke bare i et
1 mm tynd lag og så kan man tænde nok så meget for varmetrådene (som desuden
selv slukker igen efter et par minutter).

--
Tom

Fra : Per Thomsen

Dato : 16-09-04 07:29

> [...]
desuden
> selv slukker igen efter et par minutter).

OK, nu prøvede jeg bare at være lidt diplomatisk:)

Per

Fra : Niels Kristian Jense~

Dato : 16-09-04 08:10

"Tom" <tom_christensen(snabela)bigfoot.com> wrote in message news:<4145afe5$0$178$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk>...

> Fordi varmetråde koster ca. 1.500 Kr ekstra
> (og de går i stykker for et godt ord)

Hvordan kan man egenlig checke at ruden virker? Jeg kan se trådene i
mine forældres Mondeo 1997'er, men jeg kan ikke finde nogen steder at
tænde for dem og heller ikke se nogen til-ledninger til forruden.
Bagrudens ledninger er nemme at finde, men hvor er forrudens ledninger
henne?

Mvh. NKJensen

Fra : Ukendt

Dato : 16-09-04 19:41

"Niels Kristian Jensen" <news2001@e-box.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> tænde for dem og heller ikke se nogen til-ledninger til forruden.
> Bagrudens ledninger er nemme at finde, men hvor er forrudens ledninger

Man tænder for dem på kontakten lige ved siden af kontakten til bagruden.
Ledningerne ligger under torpedopladen ved vindusviskerne

--
Tom

Fra : Per Thomsen

Dato : 17-09-04 07:28

> Man tænder for dem på kontakten lige ved siden af kontakten til bagruden.
På min er kontakterne til bag-/for-tråde på hhv h og v side af roret.

Per

Fra : Ukendt

Dato : 17-09-04 13:35

> På min er kontakterne til bag-/for-tråde på hhv h og v side af roret.
>
> Per

Så er det vel en MK1?

--
Tom

Fra : Per Thomsen

Dato : 17-09-04 13:37

> Så er det vel en MK1?

Ja det tror jeg, den er fra 95. Skiftede de ikke i 96 til MK2?

Per

Fra : Ukendt

Dato : 17-09-04 13:55

> bagruden.

> Ja det tror jeg, den er fra 95. Skiftede de ikke i 96 til MK2?

jo i oktober

--
Tom

Fra : Niels Kristian Jense~

Dato : 20-09-04 13:02

"Tom" <tom_christensen(snabela)bigfoot.com> wrote in message news:<4149de2e$0$166$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk>...
> "Niels Kristian Jensen" <news2001@e-box.dk> skrev i en meddelelse

> Man tænder for dem på kontakten lige ved siden af kontakten til bagruden.

Besynderligt - der er kun een kontakt i mine forældres bil (som de har
købt brugt) og den styrer klart nok bagrudevarmen. Men trådene er
synlige i ruden, så gad vide om nogen har monteret en rude med tråde
uden at der er ført ledninger til den?!

> Ledningerne ligger under torpedopladen ved vindusviskerne

Tak - men mener du på motor eller kabine siden af torpedo-pladen?

Mvh. NKJensen

Fra : Ukendt

Dato : 20-09-04 16:20

> [...]
> købt brugt) og den styrer klart nok bagrudevarmen. Men trådene er
> synlige i ruden, så gad vide om nogen har monteret en rude med tråde

Ja sådan må det jo være

> Tak - men mener du på motor eller kabine siden af torpedo-pladen?

Det er den sort plasticplade som ligger under vindusviskerne. Så den sidder
foran frontruden og bagved motorhjælmen.

--
Tom