Hvor meget er for mange KM for Peugoet
Fra : Jan

Dato : 13-09-04 11:48

Hejsa

Vil gerne købe en brugt Peugoet 406 st.car i enten 2,0 eller 2,2 men hvor
mange km kan sådan en have på bagen for at det stadig er ok for sådan en
motor.

Hvor gammel "må" den være - her tænker jeg på rust i Peugoet biler.

Har omkring 200.000 kr. jeg vil ofre på "projektet" - men hvad siger i her i
gruppen

Jan

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 13-09-04 12:13

"Jan" <jan@soerensen.mail.dk> wrote in message
> [...]
> mange km kan sådan en have på bagen for at det stadig er ok for sådan en

200.000 km er helt i orden.

> Hvor gammel "må" den være - her tænker jeg på rust i Peugoet biler.

PSA biler ruster ikke ret meget.

> Har omkring 200.000 kr. jeg vil ofre på "projektet" - men hvad siger i her
> gruppen

Det tror jeg er nemt at finde en til det.

--
mvh/rg. Christian
"Our enemies are innovative and resourceful, and so are we. They never stop

Fra : Ted

Dato : 13-09-04 16:17

> Hvor gammel "må" den være - her tænker jeg på rust i Peugoet biler.
---

Rust ?? du skal købe en Peugoet fra før 1988 for at finde nævneværdig rust.
( men så er de også helt væk af rust )
efter 1988 er de galvaniserede

Teddy

Fra : Henrik B.

Dato : 14-09-04 20:53

> PSA biler ruster ikke ret meget.

Øøøhhh, nå......

M.v.h.

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 14-09-04 20:56

Henrik B. skrev:

> Øøøhhh, nå......

Det er nu ikke heeelt ved siden af. En ZX fx. fra ~1995 er sjældent
rusten.

--
Martin Johansen [6000]
http://tuxx.dk - "Carpe Aptenodytes!"

Fra : Henrik B.

Dato : 14-09-04 21:12

"Martin Johansen [6000]" <visit_my@website.tuxx.dk> skrev i en meddelelse

> Det er nu ikke heeelt ved siden af. En ZX fx. fra ~1995 er sjældent
> rusten.

Det er muligt. Men Pøsjø'erne ruster da ganske fint i undervognskomponenter,
rammer m.m.

M.v.h.

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 14-09-04 23:01

Henrik B. skrev:

> Det er muligt. Men Pøsjø'erne ruster da ganske fint i
> undervognskomponenter, rammer m.m.

Synes ikke 306 er slem men skal da også ærligt indrømme jeg aldrig har
kigget nærmere

Fra : Peter Weis

Dato : 15-09-04 18:01

"Henrik B." <saab@_NOSPAM_tdcadsl.dk> wrote:

> Det er muligt. Men Pøsjø'erne ruster da ganske fint i
> undervognskomponenter, rammer m.m.

Min svigermors 205'er fra '88 er ikke udpræget rusten. Intet i karossen, og
intet som har krævet reparationer i undervognen.
Ikke noget stort statistisk grundlag, bevares. Men tendensen er til gengæld
tydelig.

mvh
Peter

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 15-09-04 07:31

"Henrik B." <saab@_NOSPAM_tdcadsl.dk> wrote in message

> Øøøhhh, nå......

Min gamle 605'er fra 1991 havde kun fået lavet rust et sted, og det var i
tårnet under batteriet.
Ellers var den stort set rustfri da den blev solgt 2001

Fra : Henrik B.

Dato : 15-09-04 11:04

> Min gamle 605'er fra 1991 havde kun fået lavet rust et sted, og det var i
> tårnet under batteriet.
> Ellers var den stort set rustfri da den blev solgt 2001

Og på basis af dét konkluderer du rask væk at Pøsjø'er ikke ruster....

--
M.v.h.
-------------------------------------

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 15-09-04 11:12

> Og på basis af dét konkluderer du rask væk at Pøsjø'er ikke ruster....

Det gælder også mange andre jeg har set, desuden sagde Peugeot da jeg skulle
sælge den at selv om den var uden rust ville de ikke købe den, de var jo
alle uden rust.

Fra : Kenneth Andersen

Dato : 14-09-04 10:52

Hej Jan

Enige med de andre. Peugeot ruster ikke. Bevares der findes da eksempler på
det kan ske. Har pt en 406 stw. 2,0 XS fra 2003. Før den en 405 GTX og før
den en 106 XSi og før den en 406 ST (første model) og før den en 309 GTI. Så
jo jeg kender godt de biler på godt og ondt, dog MEST godt.
Km betyder ikke det store. Kender en der havde kørt over 450000km i en 309
diesel fra 89 før den begyndte at brokke sig. Og til 200000 kan du SAGTENS
få en super 406.
Mvh