Papirkaos ved ejerskifte - Europatur omkr~
Fra : Sten Bo

Dato : 13-09-04 11:37

Familien har 2 biler hvor den ene trængte til udskiftning.

Vi privat handlede bil 29 december, havde forsikringsbegæringen klar,
kørte på motorkontoret og fik midlertidig regattest - Fik en bemærkning
om, at bilen skulle til syn i januar kvartal - (endnu ikke indkaldt) og
blev på min forespørgsel om den midlertidig attest i Norge . (da den
midlertidige attest måske ikke så særlig tillidsvækkende ud). - straks
med et grin forsynet med stempel - Godkendt til transport i udlandet -
(Nordmændene kan vel læse?) God ferie. Derefter til vores lokale
forsikringskontor efter rødt og grønt kort - idet vi jo skulle køre til
Norge næste morgen....... God ferie.

Sælger havde indvilliget i at betale for værksted og lade det køre bilen
gennem syn - efter ferien.

6 januar - midt under vinterferien i Fagernes (sort is, ned ad bakke 45
km/ t) pottede vi op i en anden bil (også vores) og totalskadede begge.
Hurra for SOS. 2 nye biler klar efter 1 time.

Hjemkommet ugen efter - lå der et brev fra politimesteren, at man ville
ha bilen til syn inden omregistrering. Det var sku svært og jeg
henviste til SOS.
Fint, vi hører nok.

Forsikringen har en § et felt til markering om først at træde i kraft
ved omreg. - der heldigvis ikke var markeret og man anerkendte,
(telefonisk) at vi selvfølgelig var dækkede fra handelsdatoen og
begæringens aflevering.

Alligevel spøgte den tidligere ejer, dels i alle led gennem processen
med at få pengene ud af selskabet - måske fordi vi havde samme selskab,
Men også hos myndighedderne.Forsikringen ville f.eks bruge hans (ældre
mand) store selvrisiko og påvirke hans bonustrin osv. - og forvirringen
blev total da de for 3´gang afkrævede ham en skadesraport - og allermest
da politiet i Lyngby kom med stævning - der bad ham aflevere pladerne -
eller betale vægtafgift.

Forsikringen beklagede meget og kom efter 6 uger med en "straks"
udbetaling til mig - - minus forrige ejers selvrisiko - og derefter, da
vi brokkede os, efter 2 uger mere med sidste difference.

Da jeg i marts rykkede for en police oplyste de, at den ikke var
oprettet - og beklagede at pladerne ikke ku ses modtaget på
motorkontoret (via Sos) så at sagen ikke kunne afsluttes.

Mine flere rykkere til sos kunne ikke oplyse hvor pladerne på begge
bilerne befandt sig - udover, et sted i Norge, (Skrot- eller solgt til
genopbyg?) og vi fik selvfølgelig opkrævning på vægtafgift på den ene
bil i lighed med den der gik til den gamle ejer af vores "nye". der jo
også blev i Norge.

17 marts kom der endelig brev fra motorkontoret om to skrottede biler
(nummerplader afmeldt) og penge retur for den nylig betalte vægtafgift.
(April kvartal.) Samtidig fik jeg i et andet brev tilsendt original
regattest i mit navn - der altså ligger her i skuffen.

14 april sendte forsikringen opkrævning på forsikringerne i perioden
til bilen blev skrottet.

Man kom dog på forespørgsel i tanke om at vi selvfølgelig ikke skulle
betale forsikring længere end til skadesdagen - og mente heller ikke, at
der skulle betales vægtafgift for perioden efter skaderne - da bilerne
ikke kunne bruges Men det måtte være en sag med motorkontoret.

Jeg talte forleden med sønnen til tidligere ejer - og man var stadig
sure - og dybt forvirrede.

Der kom en check mere i går -

Heldigvis havde vi ikke afmeldt vores gamle bil - der stadig stod
køreklar og først blev erstattet med en ny i maj måned. (Så er det vel
ikke glat mere ;- ......Nordmænd bruger pigdæk.!!!)

Hilsen Sten Bo

Som et lille efterskrift har vi lige skiftet bil 2 til en 3 l. 6 cyl.
camry med _hele_ svineriet, 9 år - absolut 0 rust - har gået 170.000. en
ejer, samme T-værksted -alle service - og regninger - lige lavet bremser
for 10.000, pris kr.46.000 (Bilen blev for stor og vi er gamle

En forsikrings rundringning gav priser på - dyrest, 48 000 årlig
forsikring - 12.000 uden kasko. - og så min egen forsikrings grinene,
muntre - Du køre jo pænt - vi tar den i clubforsikringen, du må skrotte,
undskyld, ha 3 skader pr 2 år. pr forsikring. Altså - den er hurtig og
tung 7.5 sek til 100. beklager -svagt forhøjet - 470 mdlig. ingen
bonustrin, fuld kasko glas osv, selvrisiko 3000. forsikringssum 470.000.

Den kører, konstateret - ca 10 11 km med overdrive "permanent" slået
til. - og er fin til en klapkasse

Fra : ven_hj@yahoo.dk

Dato : 21-09-04 21:45

"Sten Bo" <skrivtilgoss@stofanet.dk> wrote in message news:<414577c8$0$13801$ba624c82@nntp05.dk.telia.net>...
> [...]
> bonustrin, fuld kasko glas osv, selvrisiko 3000. forsikringssum 470.000.
>
> Den kører, konstateret - ca 10 11 km med overdrive "permanent" slået

HOLD DA KÆFT ET HJERNEDØDT INDLÆG HAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHHAHH

Fra : Trix

Dato : 21-09-04 22:00

> HOLD DA KÆFT ET HJERNEDØDT INDLÆG HAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHHAHH

Kære Verner Då

Dette svar viser jo ganske tydeligt, at du er blandt den største af alle
HYLERE.
Kan du ikke bare finde ud af at springe et indlæg over, istedt for at HYLE
op med useriøse svar.
Kan du ikke få din mor til at lære dig det. Hva Verner Då.

Hvor er du dog ynkelig - få dig et liv!

Fra : Hans Tyrrell

Dato : 21-09-04 22:17

> HOLD DA KÆFT ET HJERNEDØDT INDLÆG HAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHHAHH

Kære Verner

Dette er måske et godt eksempel på hvorfor der ikke er så mange der hygger
sig med dine indlæg.

Hilsen Hans Tyrrell

Fra : ven_hj@yahoo.dk

Dato : 22-09-04 17:39

"Hans Tyrrell" <mariannoghans@tiscali.dk> wrote in message news:<BL04d.51175$Vf.2470057@news000.worldonline.dk>...

> Kære Verner
>
> Dette er måske et godt eksempel på hvorfor der ikke er så mange der hygger
> sig med dine indlæg.
>
> Hilsen Hans Tyrrell

Kære Trix og Hans Tyrrell !

Har I to bemærket HVEM som startede svinerierne i dette forum??

Har I to kommenteret disse svinerier? DERVED er I to med til at sætte
dagsordenen i dette forum ! og hvis det er svinerier I vil have så
skal I også få dem INDTIL I frabeder jer HYLERNES svinerier for må DE
svine til ja så må JEG også svine til ??Fatter I sammenhængen?

Hilsen
verner

Fra : Gismo

Dato : 22-09-04 19:15

<ven_hj@yahoo.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> skal I også få dem INDTIL I frabeder jer HYLERNES svinerier for må DE
> svine til ja så må JEG også svine til ??Fatter I sammenhængen?

Der kunne også have stået;

MOAR..... Hvorfor må de andre være uden efter klokken 20.00
MOAR sig til de andre børns forældre at de skal kald deres børn
ind, de må ikke være ude, når jeg ikke må.
De må iherttilfælde ikke være ude længere end mig....MOAR

Nå, skidt nu med det, han bliver nok mere interessant når han
bliver voksen.

Gismo.

Fra : Trix

Dato : 22-09-04 20:48

> [...]
> skal I også få dem INDTIL I frabeder jer HYLERNES svinerier for må DE
> svine til ja så må JEG også svine til ??Fatter I sammenhængen?

Verner, Verner, Verner

Sikke en gang sludder du fyrer af.

Hvad er det lige vi skal kommenterer?
Du har selv opfordret til, at vi kan spinge dine indlæg over, hvis vi ikke
kan lide din måde at udtrykke dig på.

Men - at der muligvis er mudderkastning i andre tråde har intet med denne
sag at gøre !!!

Fakta er, at du HYLER op i en ny tråd, og at dit indlæg intet som helst
har med emnet at gøre!
Det er lige nøjagtig det du selv klager over i dine egne tråde Verner.

Er der nogen der ikke taler pænt til dig - og du er så lille og følsom, at
du bliver nødt til at give usagligt igen,
så hold dig til den tråd hvor du føler dig uberettiget behandlet !

Det kan selv min mor finde ud af, Verner.

Hilsen Torben

Fra : Hans Tyrrell

Dato : 24-09-04 13:32

Kære Verner.
Du må meget undskylde, men hvor mener du at jeg sviner dig til?

Hvorfor jeg svarer på dit indlæg skyldes udelukkende at du tidligere har
efterlyst saglige kommentarer til hvad der skulle være galt med dine indlæg.

Venlig hilsen
Hans Tyrrell

Fra : Ole

Dato : 22-09-04 11:06

Klip

> HOLD DA KÆFT ET HJERNEDØDT INDLÆG HAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHHAHH

Hej Verner
Du er da den største og mest håbløse klaphat jeg nogensinde har
mødt!!!
Du fylder jo snart hver eneste tråd med dine tåbelige og ubrugelige
kommentarer.
Forsøger du endelig at kommentere og debattere seriøst er dine
oplysninger ikke verificerede og iøvrigt ukorrekte. Jeg refererer her
bl.a. til tråden vedr. fast ophold og folkeregisteradresse på
campingpladser.
Lad dog som ingenting og spar på dine håbløse udgydelser om hylere,
DCU's manglende respons på dine henvendelser osv.
Kort sagt hvis du ikke har noget fornuftigt at sige så hold mund og
lad os andre som interesserer os for camping være i fred.
Og jeg kan godt finde ud af at springe dine indlæg over, så det
behøver du ikke foreslå.

Med venlig hilsen
Ole

Fra : ven_hj@yahoo.dk

Dato : 22-09-04 23:20

ole123@hotmail.com (Ole) wrote in message news:<99604be1.0409220206.2b0f1eeb@posting.google.com>...

> Hej Verner

Hej Ole

> Du er da den største og mest håbløse klaphat jeg nogensinde har
> mødt!!!

Så skulle du møde een af HYLERNE ))

> Du fylder jo snart hver eneste tråd med dine tåbelige og ubrugelige
> kommentarer.

Her tager du fejl. Jeg gør ligesom HYLERNE, som fylder MINE indlæg med
personsvinerier,fylder DERES indlæg med lignende svinerier. Lige for
lige hvis venskab skal holdes )) Læg mærke til at jeg ikke skriver
i andres indlæg end i HYLERNES.

> [...]
> oplysninger ikke verificerede og iøvrigt ukorrekte. Jeg refererer her
> bl.a. til tråden vedr. fast ophold og folkeregisteradresse på

Her "glemmer" du at skrive at jeg TROR man kan have fast adresse på en
campingplads det har jeg set i TV Landet rundt som en forsøgsordning,
jeg kan bare ikke huske hvor det var men spørg TV2.

> Lad dog som ingenting og spar på dine håbløse udgydelser om hylere,

Nej når DE sviner mig til , sviner jeg dem EFTERFØLGENDE til noget for
noget ))

> DCU's manglende respons på dine henvendelser osv.
> Kort sagt hvis du ikke har noget fornuftigt

DU mener at vide hvad der er fornuftigt !! DU allene vide hvad ALLE
andre synes der er fornuftigt? Skal du forstås sådan?

at sige så hold mund og
> lad os andre som interesserer os for camping være i fred.

Synes du at HYLERNE interesserer sig for camping ? DEN må du længere
ud på landet med Ole )

> Og jeg kan godt finde ud af at springe dine indlæg over, så det
> behøver du ikke foreslå.

Du virker også velbegavet )

> Med venlig hilsen
> Ole