handel med investeringsforenings beviser f~
Fra : \(-Peter-\)

Dato : 13-09-04 10:36

Hej..

har i øjeblikket en række investeringsbeviser fra bg og danske invest da jeg
er kunde i bg bank, og dermed kan handle disse relativt billigt..

Imidlertid har jeg dog overvejet også at investere i andre foreninger, men
vil umiddelbart tro dette er dyrt når det ikke er vildt store beløb, men kun
fra nogle tusind, og måske op til 10k...

Dermed til mit spørgsmål... hvor kan jeg handle billigst, og til hvilken
pris..

Det drejer sig i første omgang om køb for små beløb løbende, for penge jeg
ikke skal bruge de første 3-5 år(regner jeg da med..)... beviserne regner
jeg ikke med at sælge af´(både med hensyn til skat - men også kurtagen)...

men hvis kurtagen er tilstrækkelig lav er dette selvfølgelig også noget jeg
evt. vil gøre brug af..

Håber nogen kan hjælpe.. mest med generelle priser og hevisninger til banker
(som jeg formoder SKAL bruges til handler)... men links eller anden generel
vejledning på området er selvfølgelig også af interesse...

/peter

Fra : Boerge Rahbech Jense~

Dato : 13-09-04 16:08

"(-Peter-)" <garfieldpbj@mail-online.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
kun
> fra nogle tusind, og måske op til 10k...

Hos Danske Bank, som ejer BG Bank, er omkostningerne de samme som for
aktier.

> Dermed til mit spørgsmål... hvor kan jeg handle billigst, og til hvilken
> pris..

Minimumkurtagen hos Danske Netbank er 75 kr.

Med venlig hilsen
Børge

Fra : \(-Peter-\)

Dato : 13-09-04 18:46

ifølge bgbank hjemmeside er det altså angivet at investeringsbeviser (altså
bg og danske invest ) handles billigere...

/peter

Fra : Boerge Rahbech Jense~

Dato : 13-09-04 20:48

> ifølge bgbank hjemmeside er det altså angivet at investeringsbeviser
(altså
> bg og danske invest ) handles billigere...

Ja, men det var jo andre investeringsbeviser, du spurgte om.

I Danske Netbank er priserne:
Investeringsforeningsbeviser **

Baseret på aktier - Danske Invest og BG Invest
0,50% af kursværdi

Baseret på aktier - Øvrige noterede investeringsforeninger på
Københavns Fondsbørs
0,50% af kursværdi, min. 75 kr.

Baseret på aktier - Øvrige unoterede investeringsforeninger og
foreninger omsat på Xtra-Marked
0,75% af kursværdi, min. 75 kr.

Baseret på obligationer - Danske Invest og BG Invest

- Kursværdi til og med 200.000 kr.
0,15% af kursværdi, max. 300 kr.

- Kursværdi mellem 200.000 og 3.000.000 kr.
0,15% af kursværdi, max. 3.000 kr.

- Kursværdi over 3.000.000 kr.
0,10% af kursværdi

Baseret på obligationer - Øvrige investeringsforeninger

- Kursværdi til og med 200.000 kr.
0,15% af kursværdi,
min. 75 kr., max. 300 kr.

[...]

begin 666 ecblank.gif
M1TE&.#EA$ `!`( ``````/___R'Y! $```$`+ `````0``$```($C(\9!0`[
`
end

Fra : \(-Peter-\)

Dato : 14-09-04 10:21

ja har du ret i...

undskylder... :)

men mangler stadig de billige priser... som bg bank fx har på "deres egne
papirer"... kan man få dette fx hos nordea, jyske bank og andre? - og vil de
mon i så fald være villige til at oprette en eller anden lønkonto, som
sikkert SKAL tilknyttes et depot, eller vil de have flyttet alt...

i den forbindelse kan det oplyses at jeg idag har 3 forskellige banker... -
en på net, en tæt på mig, og en med relativ høj rente på børneopsparing..

anyone...

Fra : Brian

Dato : 14-09-04 20:55

> [...]
banker... -
> en på net, en tæt på mig, og en med relativ høj rente på børneopsparing..

Umiddelbart tror jeg ikke det kan betale sig. Hvorfor vil du egentligt gå i
andre foreninger? De fleste "slags" foreninger bliver udbudt i dem du pt kan
vælge imellem. Selvfølgelig er der forskellige portefølgemanagere, så
investeringerne og dermed afkastet vil veksle.

De fleste steder har minimumskurtage på kr. 75 med 15 promille som satsen på
obligationer. Du skal selvfølgelig lige være opmærksom på evt. depotgebyr og
fondskodegebyrer, alt efter hvad og hvor du vælge produkterne!

Jeg kender ikke så meget til det, men kan man ikke bruge nogen af de der
internet-dealers?

Anyways - lige et spørgsmål
Betaler du topskat?

Brian

Fra : \(-Peter-\)

Dato : 15-09-04 16:23

Jeg vil (eventuelt !!) i andre foreninger, da alle ikke klarer sig lige
godt..

så vidt jeg er informeret findes der forskellige rating-firmaer der
sammenligner investeringsforeninger - holder dem op mod hinanden og ikke
mindst markedet...

/Peter

Fra : Brian

Dato : 15-09-04 17:34

www.morningstar.dk - kan klart anbefales!

Fra : \(-Peter-\)

Dato : 15-09-04 20:48

så lige topskat spørgsmålet... nej, er kun 17 :) atten om et par dage...

ang. morningstar... har hørt om dem, og synes det er et godt værktøj til
valg af forening når man har valgt sektor...

Fra : Erik G. Christensen

Dato : 03-10-04 15:50

"(-Peter-)" wrote:

> [...]
> fra nogle tusind, og måske op til 10k...
>
> Dermed til mit spørgsmål... hvor kan jeg handle billigst, og til hvilken

Prøv lige at tjekke skatteregler for investering i investeringsbeviser..

Før og efter 3 års ejertid.., obligationsbaserede, akkumulerende, aktier osv

Og tænk lige igennem, hvad du kan gøre hvis du har flere, der skal tjekkes
for synergi (genvinst mod tab) før tre år ?

Og hvad har du lige fået fortalt af DIN investeringsbank om dette !!

--
Med venlig hilsen Erik G. Christensen
Rådgiver for flere danske svinebønder.