Ændre .style med javascript
Fra : Peter Vestergaard

Dato : 13-09-04 09:25

Jeg er igang med et nyt site hvor jeg gerne vil kunne skifte
farve på borders olign. Er det muligt at ændre værdier i egne
styles ved hjælp af javascript?

Eksempel:
bgTop {
   background-image:url(log/images/top_bg.gif);
   background-repeat: repeat-y
   height: 81px;
   color: #990000;
   font-size: 18px;
   font-weight: bolder;
   text-transform: capitalize;
   text-decoration: none;
   border-bottom: 1px solid #CCFF00;
}
Her vil jeg godt kunne ændre background-images til nogle
forskellige billeder kan det lade sig gøre?

Har forsøgt med noget i den her stil:
document.body.style.bgTop.background-images="ny værdi" men det
virker ikke

/Don P
http://www.don-p.dk

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 13-09-04 10:21

"Peter Vestergaard" <pve@don-p.dk> skrev i en meddelelse
> Jeg er igang med et nyt site hvor jeg gerne vil kunne skifte
> farve på borders olign. Er det muligt at ændre værdier i egne
> styles

Prøv at tage et kig på http://www.html-faq.dk/2006.asp

Erik Ginnerskov
http://ginnerskov.frac.dk

Fra : Peter Vestergaard

Dato : 13-09-04 12:42

Det er ikke helt det jeg søger, den funktion som du viser er
baseret på at man reloader siden, det jeg godt kunne ønske mig er
at det sker uden at skulle reloade siden. Se evt. på www.don-p.dk
jeg har fået det til at virker for borders og topgrafik men
mangler lige bagrunden i toppen.

/Peter

Fra : Jesper Brunholm

Dato : 13-09-04 20:44

Peter Vestergaard skrev:

[snip eksempel]

> [...]
> forskellige billeder kan det lade sig gøre?
>
> Har forsøgt med noget i den her stil:
> document.body.style.bgTop.background-images="ny værdi" men det

Det _er_ muligt, men jeg kan ikke huske hvordan :-/

Imidlertid har du meget bedre chancer for at finde en der kan huske det
i dk.edb.internet.webdesign.clientside hvor alle javascript-hajerne
lurer

mvh

Jesper Brunholm

Fra : Martin Hintzmann And~

Dato : 14-09-04 01:32

Jesper Brunholm wrote:

> Det _er_ muligt, men jeg kan ikke huske hvordan :-/

I specifikationerne står der at man skal bruge backgroundImage.

http://www.w3.org/TR/2000/REC-DOM-Level-2-Style-20001113/css.html#CSS-CSS2Properties-backgroundImage

http://tinyurl.com/6ryzx

Altså
document.body.style.backgroundImage = "ny værdi";

--
Martin Hintzmann Andersen
http://www.hintzmann.dk/