Newbie: Basic prog. til dataopsamling fra ~
Fra : Allan

Dato : 13-09-04 03:05

Er kørt lidt fast i det her, jeg har noget tiden siden købt et interface hos
Brinck til processtyring
Jeg har VB 6.0 -men her er mine forsøg også strandet.

Jeg har meget nøje beskrevet projectet her på denne link
http://212.242.53.163/brinkbr847.htm

I korte træk drejer det sig om at sende 3 eller 4 byte ud på COM porten,
for derefter at modtage
1-4 bytes fra interfacet. (9600 Baud, None Parity, 1 stop bit, ingen flow
kontrol)

Disse data fra BR847 vil jeg gerne have lagt ned i nogle variabler. Men for
at vise hvor langt jeg er kommet
bliver i nød til at kikke på min ovenstående link.

der er en Dusør på to gode flasker rødvin til den der kommer med en
løsning..

Mvh
Stampe

Fra : Lars Holm Jensen

Dato : 13-09-04 16:48

Er det du vil ikke bare at finde ASCII-værdien for hvert tegn i den streng
du får returneret:

let mystring$ = chr$(2)+chr$(2)+chr$(2) 'Brug din egen inputstreng her
for i = 1 to len(mystring$)
print asc(mid$(mystring$,i,1)) 'Her kan du gemme hvert svar
i dine variable
next i

/Lars

Fra : Allan

Dato : 15-09-04 07:04

Lars Holm Jensen wrote:
> [...]
> for i = 1 to len(mystring$)
> print asc(mid$(mystring$,i,1)) 'Her kan du gemme

Hej Lars
Tak for svaret jeg vil prøve om jeg kan få det til at virke, melder tilbage
til dig
mvh
Allan