Knækket koblingskabel :(
Fra : Studen

Dato : 12-09-04 21:53

10m inden jeg når hjem her til aften knækker mit koblingskabel lige
pludselig.... Heldigt det ikke var 10Km. Det er knækket helt nede ved
"koblingsarmen" (hedder det ikke det?) - Dvs. så langt inde det overhovedet
kan lade sig gøre inden selve "kabelhæftet" (håber I er med). Hvad gør en
klog? Kan man bare valse ind på hvilket som helst mc-værksted og bede om
kabel, eller hva'? Jeg går ud fra det er rimeligt simpelt at skifte ud, men
jeg kan jo tage fejl? Håber sgu jeg kan gøre det selv, da jeg ikke rigtigt
kan køre så langt efter hjælp :(

På forhånd tak

Studen

Fra : Daniel Munch

Dato : 12-09-04 22:06

Nu skriver du ikke hvilken mc det drejer sig om, men det plejer at være
simpelt at skifte. Kablet går som regel ned i en snegl, som sidder på den
anden side af det dæksel du kan se. Der kan du bare afmontere det og sætte
det nye på. Du skal selvfølgelig også afmontere det oppe på håndtaget.

Kablet kan du få ved en aut. forhandler af dit mc mærke, ellers så bare
bestil det over nettet hvis du har den mulighed.

Daniel
FZR 600

Fra : Studen

Dato : 12-09-04 22:14

"Daniel Munch" <Daniel@Munch.se> wrote in message
> Nu skriver du ikke hvilken mc det drejer sig om, men det plejer at være
> simpelt at skifte.

Det drejer sig om en Suzuki GSX750SZ Katana.

>Kablet går som regel ned i en snegl, som sidder på den
> anden side af det dæksel du kan se.

I mit tilfælde er der ikke tale om en snegl, men simpelthen et lille
firkantet rør (kan et rør være firkantet? ;) som kablet går ind i. Det
sidder ikke bag nogen form for dæksel

> Kablet kan du få ved en aut. forhandler af dit mc mærke, ellers så bare
> bestil det over nettet hvis du har den mulighed.

Det håber jeg virkelig. Jeg har ikke lyst til at vente på forsendelse og
altdet der. Sæsonen lakker jo mod enden, så det er jo bare om at få noget
for pengene :)

Mvh¨

Studen

Fra : M. Hoey

Dato : 13-09-04 23:07

Hej

Så skulle du prøve det et godt stykke oppe i Norge, jeg nåede at køre nogle
hundrede kilometer inden vi kom forbi en mc-butik, hvor jeg kunne få et nyt
kabel - så kommer man ind i rutinen med at skifte gear uden brug af kobling,
ikke sjovt ved røde lys :-/

http://www.dfmc.dk/gallerypicture.asp?f=DSC03570.JPG&m=full

Mvh

Hoey
GT750A

Fra : Kenneth Sørensen

Dato : 13-09-04 09:02

"Studen" <studen@FJERNgmail.com> wrote in message
> [...]
men
> jeg kan jo tage fejl? Håber sgu jeg kan gøre det selv, da jeg ikke rigtigt

Et koblingskabelskift på en ældre gængs maskine plejer ikke at være det
store problem hverken i materialer eller arbejde.

Ring til FA-motor og spørg om de ikke skulle have en liggende (..du boede i
kbh ikk?)

Kenneth S
(..som engang kørte fra Fårevejle til Vanløse uden koblingskabel)

Fra : Armand

Dato : 13-09-04 16:41

Kenneth Sørensen <kenneth@SPAM_IKKE_HERkrumling.dk> skrev i en

> Kenneth S
> (..som engang kørte fra Fårevejle til Vanløse uden koblingskabel)

Den kan jeg stikke:
Macon(F) - Lundtofte på XS1100 med to mand og fuld bagage!
Dog med tillempet "træk og slip", ligesom motorvejskm's uden kobling jo
heller ikke er noget at brøste sig af. Men at kante sig ind på
Puttgarten-færgens våde jernbane-dæk uden kobling var nervepirrende!

--
Armand.

Fra : Kenneth Sørensen

Dato : 14-09-04 08:32

> [...]
> heller ikke er noget at brøste sig af. Men at kante sig ind på
> Puttgarten-færgens våde jernbane-dæk uden kobling var nervepirrende!

Respekt..

Kenneth S

Fra : Studen

Dato : 13-09-04 17:10

"Kenneth Sørensen" <kenneth@SPAM_IKKE_HERkrumling.dk> wrote in message
> [...]
> store problem hverken i materialer eller arbejde.
>
> Ring til FA-motor og spørg om de ikke skulle have en liggende (..du boede

Det var ikke rigtigt til at finde nogen steder - heller ikke hos FA-motor.
Skidtet lå vist ikke engang på fjernlager. Jeg prøvede alligevel lykken og
pillede kablet af og smuttede ned til Enghave. Her fandt de et der passede -
skønt. Dog syntes jeg 250kr er rimeligt mange penge for sådan en fætter. Kan
man egentligt ikke reparere dem selv? (selv. afhængigt af hvor og hvordan
det er knækket)

> Kenneth S
> (..som engang kørte fra Fårevejle til Vanløse uden koblingskabel)

Mig som ikke engang turde køre et par km inde i Kbh - fnys

Mvh

Studen

Fra : Tom Christensen

Dato : 13-09-04 17:51

"Studen" <studenREM@gmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
Kan
> man egentligt ikke reparere dem selv? (selv. afhængigt af hvor og hvordan

Prøv evt. Einar Madsen ApS på H.J. Holstvej 24 i Rødovre.
De har ikke specielt med motorcykler at gøre, men laver en masse wirer.
Jeg vil tro, at de kan lave dit kabel fuldstændig, som du ønsker det.

--
med venlig hilsen
Tom Christensen

(fjern nomail- hvis du vil skrive til mig)

Fra : Eg Egemarke

Dato : 13-09-04 18:18

Fis ned til den lokale Knallert mekaniker og køb et universal kabel til en
Puch eller lign, du hiver nu selve kablet ud af plasten og putter det i det
"gamle" kabelhylster (det sorte)
klipper det til med en bidetang så det passer i længden, der følger en "dut"
med til den afkortede ende som du kan sætte fast med en lille skrue. Dette
dut/skrue arrangement holder dog ikke til en fis så du fylder "dutten" med
skuen i op med tin/loddetin så holder den fint indtil du får fat i et nyt
originalt kabel til den rigtige pris

Du kan gentage dette så mange gange du orker for 20 Kr
(mon ikke det koster lidt mere nu hmmm )

MvH Eg Egemarke

http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=265

Fra : Kenneth Sørensen

Dato : 14-09-04 09:11

> [...]
Kan
> man egentligt ikke reparere dem selv? (selv. afhængigt af hvor og hvordan

cool, du fandt et.

jooe, 250 kr er måske lidt i overkanten, men ikke meget.

Selv at reparere et kabel, er IMO ikke anbefalelsesværdigt, det er trods alt
ikke alverden et nyt koster.

> Mig som ikke engang turde køre et par km inde i Kbh - fnys

ah, uden kobling er det er nu også de røde lyskryds og trafikken der er de
største hindringer, på landevej er der jo ingen problemer, så jeg forstår
dig nu godt.