glemt p- pille
Fra : Christina

Dato : 12-09-04 18:58

så skete det...hvad gør man når man har glemt at tage en p-pille og det er
for sent at nå at tage den? Jeg har i mit overmod smidt indlægssedlen ud, da
det aldrig er sket for mig før....stupid me ;) Jeg har søgt på netdoktor,
men jeg synes ikke de gav et brugbart svar. Kan jeg have ubeskyttet sex
resten af måneden, og skal jeg tage den sidste overskydende pille, dagen
efter normal stop, eller skal jeg bare stoppe som normalt?

Anyone?

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 12-09-04 19:19

Christina skrev:

> [...]
> ubeskyttet sex resten af måneden, og skal jeg tage den sidste
> overskydende pille, dagen efter normal stop, eller skal jeg bare stoppe

Tag den glemte pille og fortsæt med dem som normalt. Hvor langt er du
over tid med den?

Vent ~30 dage med ubeskyttet sex hvis du vil være på den sikre side.

Sansynligheden for at du bliver gravid hvis han kommer oppe i dig efter
den glemte pille er jævnt meget lille men du ved... better safe than
sorry.

--
Martin Johansen [6000]
http://tuxx.dk - "Carpe Aptenodytes!"

Fra : Christina

Dato : 12-09-04 19:28

Martin Johansen [6000] wrote:

> Tag den glemte pille og fortsæt med dem som normalt. Hvor langt er du
> over tid med den?

4-5 dage, tror jeg...

> Vent ~30 dage med ubeskyttet sex hvis du vil være på den sikre side.

*suk*

> Sansynligheden for at du bliver gravid hvis han kommer oppe i dig
> efter den glemte pille er jævnt meget lille men du ved... better safe
> than sorry.

Præcis... :) Vi var ellers godt igang igår, da jeg lige kom i tanke om det
*g* æv...

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 12-09-04 20:06

Christina skrev:

> 4-5 dage, tror jeg...

Okay der må jeg melde pas. Jeg troede der var tale om nogle få timer
over 12timers regelen.

> *suk*

Kender det....... suk ja.

> Præcis... :) Vi var ellers godt igang igår, da jeg lige kom i tanke om
> det *g* æv...

Man bliver pludselig så klarsynet i sådan en opdagelse og glemmer alt om
liderlighed... *GG*

Fra : Christina

Dato : 12-09-04 20:16

Martin Johansen [6000] wrote:

> Okay der må jeg melde pas. Jeg troede der var tale om nogle få timer
> over 12timers regelen.

Den har jeg styr på, men fatter heller ikke, at jeg ikke har opdaget det
noget før...

> Kender det....... suk ja.

*g*

> Man bliver pludselig så klarsynet i sådan en opdagelse og glemmer alt
> om liderlighed... *GG*

Det skal jeg love for *g*

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 12-09-04 20:24

Christina skrev:

> Den har jeg styr på, men fatter heller ikke, at jeg ikke har opdaget det
> noget før...

Hjemme hos os har vi en alarm sat til daglig hvor konen skal tage den. Den
bibber og hun ved/husker at nu er det tid.

Jævnligt spørger jeg tillige om hun nu også har husket at tage den. Det
er ligeså meget ris til min egen røv hvis hun glemmer den.

Fra : Christina

Dato : 12-09-04 20:32

Martin Johansen [6000] wrote:

> Hjemme hos os har vi en alarm sat til daglig hvor konen skal tage
> den. Den bibber og hun ved/husker at nu er det tid.

smart...måske jeg skulle bruge det også...selvom det er 1. gang på 2 år jeg
glemmer den...

> Jævnligt spørger jeg tillige om hun nu også har husket at tage den.
> Det er ligeså meget ris til min egen røv hvis hun glemmer den.

Præcis, det bør være en fælles 'husker' hver dag...

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 12-09-04 20:53

Christina skrev:

> smart...måske jeg skulle bruge det også...selvom det er 1. gang på 2
> år jeg glemmer den...

Hvis du har mobiltelefon så har den måske en daglig alarm du kan sætte
til. Sådan har hun gjort.

> Præcis, det bør være en fælles 'husker' hver dag...

Nemlig. Fælles aktivitet i sengen = fælles ansvar.

Fra : GiWeo

Dato : 12-09-04 19:21

ring til lægevagten !

--

Lars Engelhardt
webmaster@linkssiden.dk

Fra : Christina

Dato : 12-09-04 19:28

GiWeo wrote:
> ring til lægevagten !

Er det ikke at overdrive lidt? Som min far ville sige, hvis jeg betroede ham
slige ting - "skal vi køre på skadestuen?" *g*

Fra : Sabina Hertzum

Dato : 12-09-04 19:52

Christina wrote:
> [...]
> svar. Kan jeg have ubeskyttet sex resten af måneden, og skal jeg tage
> den sidste overskydende pille, dagen efter normal stop, eller skal

ok, først:
hvor længe siden er det?
har du kun glemt 1 pille?
tog du pillen så snart du kom i tanken om det, eller fortsatte du uden at
tage den pille?
hvor mange piller har du taget af pakken inden du glemte en?
hvor længe er der til din forventede menses?
har du haft ubeskyttet sex siden?
hvad type piller er det (1 eller 3 fases?)

dernæst, der er nogle retningslinier man skal forholde sig til, men den
umiddelbart vigtige er at man skal beskytte sig på anden vis 7 dage efter
den glemte pille, og naturligvis være opmærksom på forandringer i
blødningen....
det er værst hvis det er i de første 2 uger efter pillestart..... mener
jeg.. kan ikke helt huske det*G*
men de spørgsmål jeg har stillet op er relevante*G*

de siger at man skal huske at tage den glemte pille så hurtigt som muligt
efter man opdager det, også selvom det betyder at man skal tage to piller
samtidig.....

ellers kan du kigge her:
http://www.abortnet.dk/Default.asp?ID=102
http://www.apoteket.dk/servlet/apoteket/artikel?&id=8109&cx=702
http://www.organon.dk/products/contraception/svar5_8.asp?ComponentID=54351&SourcePageID=54352
--
Knus, Sabina
Jeg har en skøn somalihunkat der savner et nyt hjem.... send mig en

Fra : Christina

Dato : 12-09-04 20:02

Sabina Hertzum wrote:

> ok, først:
> hvor længe siden er det?

4-5 dage vil jeg tro....
> har du kun glemt 1 pille?

ja
> tog du pillen så snart du kom i tanken om det, eller fortsatte du
> uden at tage den pille?

jeg er fortsat uden at tage pillen, da jeg opdagede det flere dage efter...

> hvor mange piller har du taget af pakken inden du glemte en?

mellem 5 og 8...ca.

> hvor længe er der til din forventede menses?

14 dage (idag)

> har du haft ubeskyttet sex siden?

Ja, men nåede at komme i tanke om det, før sædafgang

> hvad type piller er det (1 eller 3 fases?)

Hvad i alverden er det?

> dernæst, der er nogle retningslinier man skal forholde sig til, men
> den umiddelbart vigtige er at man skal beskytte sig på anden vis 7
> dage efter den glemte pille,

okay

og naturligvis være opmærksom på
> forandringer i blødningen....

hvad gør man hvis det begynder at bløde?

> det er værst hvis det er i de første 2 uger efter pillestart.....
> mener jeg.. kan ikke helt huske det*G*

damn

> [...]
>
> de siger at man skal huske at tage den glemte pille så hurtigt som
> muligt efter man opdager det, også selvom det betyder at man skal

Også så længe efter?

> ellers kan du kigge her:
> [...]

Takker

Fra : Sabina Hertzum

Dato : 12-09-04 20:19

Christina wrote:

> 4-5 dage vil jeg tro....
>
> ja

> jeg er fortsat uden at tage pillen, da jeg opdagede det flere dage
> efter...

ja undskyld*G* men jeg undrer mig over hvordan det kan lade sig gøre ;)

> mellem 5 og 8...ca.

hvordan kan det blive ca? det er da ret nemt at se*G*

> 14 dage (idag)

ok....

> Ja, men nåede at komme i tanke om det, før sædafgang

der kan stadig være en risiko for at du er blevet gravid..... derfor synes
jeg du skal tage en graviditets test for en sikkerheds skyld efter din næste
menses.... den kan nemlig snyde og komme alligevel når man tager piller....

> Hvad i alverden er det?

1 fases er piller der er har samme hormonnivau hele pakken igennem, 3 fases
er somregel 3 forskellige farver, og mere kompliceret stillet op, og dermed
også nemmer at slå ud af kurs....

> og naturligvis være opmærksom på
>
> hvad gør man hvis det begynder at bløde?

fortsætter som normalt, pletblødning er helt normalt i sådanne tilfælde.....

> Også så længe efter?

nej, nu har du jo taget andre piller indimellem..... du skulle reelt have
taget to piller første gang du tog en pille efter du havde glemt det.... på
nuværende tidspunkt kan du selv bestemme hvad du gør,om du gemmer pillen
eller tager den har ikke den store betydning, udover at du kan rykke din
menses en dag.....

Fra : Christina

Dato : 12-09-04 20:30

Sabina Hertzum wrote:

> ja undskyld*G* men jeg undrer mig over hvordan det kan lade sig gøre
> ;)

Hvilket? *g* Jeg plejer ikke at glemme det, så jeg kigger sjældent på
pakkens ugedage når jeg tager den...en aften opdagede jeg bare at jeg var en
dag bagud...så hvornår det er sket, aner jeg faktisk ikke... :(

> hvordan kan det blive ca? det er da ret nemt at se*G*

....sq da ikke når jeg ikke ved hvilken dag jeg har glemt den jo *g*

> [...]
> synes jeg du skal tage en graviditets test for en sikkerheds skyld
> efter din næste menses.... den kan nemlig snyde og komme alligevel

hrmf...

> 1 fases er piller der er har samme hormonnivau hele pakken igennem, 3
> fases er somregel 3 forskellige farver, og mere kompliceret stillet
> op, og dermed også nemmer at slå ud af kurs....

Så må det være 1'eren ;)

> fortsætter som normalt, pletblødning er helt normalt i sådanne
> tilfælde.....

Ok :) Der har dog ikke været noget....

> nej, nu har du jo taget andre piller indimellem..... du skulle reelt
> have taget to piller første gang du tog en pille efter du havde glemt
> det....

Ja men det 'turde' jeg ikke, da jeg ikke vidste hvor længe siden det var den
var misset...mener at man ikke må tage 2 på én gang?

på nuværende tidspunkt kan du selv bestemme hvad du gør,om du
> gemmer pillen eller tager den har ikke den store betydning, udover at
> du kan rykke din menses en dag.....

Okay - det fandt jeg ingen oplysninger om, så tak for det - og alt det
andet... :) Til jer allesammen :)

Fra : Sabina Hertzum

Dato : 13-09-04 09:44

Christina wrote:

> Hvilket? *g* Jeg plejer ikke at glemme det, så jeg kigger sjældent på
> pakkens ugedage når jeg tager den...en aften opdagede jeg bare at jeg
> var en dag bagud...så hvornår det er sket, aner jeg faktisk ikke... :(

ahh på den måde.... personligt holdt jeg altid øje med ugedagene.... jeg tog
p-piller i henved 13 år (kun afbrudt af en graviditet, et forsøg med spiral
og sidst en p-ring... nu er det kæresten der er prævensionen*G*) og glemte
fra tid til anden en enkelt pille... har dog aldrig haft problemer med det,
og er aldrig blevet gravid*G*

> ...sq da ikke når jeg ikke ved hvilken dag jeg har glemt den jo *g*

det er jo så problemet*G* så må du have en kalender sammen med dine piller
så du altid kan tjekke ugedagen*G*

> hrmf...

surt show*G* men ikke desto mindre sandt.... "så kan du lære det"*G* ;)

> Så må det være 1'eren ;)

godtså.... heldigvis den nemmeste type, da det er noget nemmere at "hoppe" i
pillerne når de indeholder samme hormoner.....

> Ok :) Der har dog ikke været noget....

det kan stadig ske... men som sagt er det ikke noget problem..... det kan
også ske når du har været på pillerne i adskillige år ;)
p-piller har en tendens til at få slimhinden inden i livmoderhalsen til at
"udvide" sig, og trække uden om livmoderhalsen..... det kan give
pletblødninger under og efter påvirkning (samleje)..... men heldigvis er det
noget gynækologen nemt kan klare*G*

husker stadig da jeg lå med benene i bøjlerne og gynækologen sagde "vi har
to muligheder... vi kan pensle det eller brænde det..... det holder bedst og
længst at brænde det"...... mit svar: "du skal fandme ikke brænde noget som
helst i den region.. vi tger penslingen!!!!"*G*

> Ja men det 'turde' jeg ikke, da jeg ikke vidste hvor længe siden det
> var den var misset...mener at man ikke må tage 2 på én gang?

når man har glemt en, må man godt*G* der sker ikke noget ved det en enkelt
gang..... det er mere hvis det sker flere gange i en periode....

> på nuværende tidspunkt kan du selv bestemme hvad du gør,om du
>
> Okay - det fandt jeg ingen oplysninger om, så tak for det - og
> alt det andet... :) Til jer allesammen :)

det er også svært at vide*G* jeg har tidliere søgt på emnet og fundet nogle
informationer omkring det online, men også fået mine egne erfaringer omkring
det... jeg har blandt andet brugt det til at planlægge ferie således at jeg
undgik menses i perioden, og til at få min menses til at falde i ugen, frem
for weekenden da jeg var yngere og gik meget i byen*G*
det er nu mere praktisk at kunne tage en fyr med hjem torsdag/fredag/lørdag,
hvis man har sin menses søndag til onsdag*G*

Fra : martin bjerre

Dato : 12-09-04 20:16

Hej..
I indlægssedlen står der at man skal bruge kondom resten af måneden....surt
show men det er hvad der står. Du skal også tage p-piller som normalt men
bruge anden beskyttelse imens...ellers er du ikke beskyttet 100%

Malle

Fra : Christina

Dato : 12-09-04 20:17

martin bjerre wrote:
> [...]
> måneden....surt show men det er hvad der står. Du skal også tage
> p-piller som normalt men bruge anden beskyttelse imens...ellers er du

Tak for det Står der mon noget med den manglende pille, hvad jeg gør med
den, nu det er så mange dage siden?

Fra : Gitte Nielsen

Dato : 12-09-04 20:33

Hej

Jeg har et supergodt råd, synes jeg da selv.

Der er kommet mange forskellige svar herinde....nogle er OK andre er mere
forvirende synes jeg.

Hvis jeg var dig ville jeg ikke tøve 5 min. med at gå til egen læge i morgen
og forlægge lægen situationen, så er du sikker på at få det rigtige svar om
hvad du skal gøre og det er også meget nemmere at sidde og snakke om tingene
overfor hinanden end i et forum som det her.

Og lægen er en person som du 100% kan være fortrolig med, husk det!

Knus
Gitte

Fra : Christina

Dato : 12-09-04 20:39

Gitte Nielsen wrote:
> [...]

> her.
>
> Og lægen er en person som du 100% kan være fortrolig med, husk det!

Jah min læge er så sød, og helt "vild" med mig (på den sunde måde) men er
det virkelig nødvendigt med lægebesøg, tænker jeg...men måske jeg skulle
give ham et ring for en sikkerheds skyld, selvom jeg synes rådende herinde
har været mægtig gode

Fra : Gitte Nielsen

Dato : 12-09-04 21:07

> [...]
> give ham et ring for en sikkerheds skyld, selvom jeg synes rådende herinde

Dejligt at høre du har en sød læge....ring til ham i telefon tiden i morgen

Fra : Christina

Dato : 12-09-04 22:06

Gitte Nielsen wrote:
> "Christina" <Christin(remove)@os.dk> skrev i en meddelelse

> Dejligt at høre du har en sød læge....ring til ham i telefon tiden i
> morgen så

will do, så ;)

Fra : Ulvir

Dato : 12-09-04 21:27

Christina wrote:

> Tak for det Står der mon noget med den manglende pille, hvad jeg
> gør med den, nu det er så mange dage siden?

Hold den mellem knæerne- så bliver du ikke gravid..

Fra : Christina

Dato : 12-09-04 22:06

Ulvir wrote:

> Hold den mellem knæerne- så bliver du ikke gravid..

det kan hurtigt blive kedeligt? ;)

Fra : ThomasB

Dato : 13-09-04 01:06

> [...]

> resten af måneden, og skal jeg tage den sidste overskydende pille, dagen
> efter normal stop, eller skal jeg bare stoppe som normalt?

Gider ikke svare dig på om det er sikkert, for hvis du ikke er parat til at
påtage dig ansvaret (barn/abort), så lad være med at dyrke ubeskyttet sex.

Men til gengæld har jeg fundet en positiv side, nemlig at du nu har en god
grund til at prøve analsex, som du har talt så meget om de sidste par dage

God fornøjelse

Fra : Christina

Dato : 13-09-04 08:30

ThomasB wrote:

> Gider ikke svare dig på om det er sikkert, for hvis du ikke er parat
> til at påtage dig ansvaret (barn/abort), så lad være med at dyrke
> ubeskyttet sex.

*g* tumpe...

> Men til gengæld har jeg fundet en positiv side, nemlig at du nu har
> en god grund til at prøve analsex, som du har talt så meget om de
> sidste par dage
>
> God fornøjelse

hahahaha....smut så over i skolen med dig, og lad de voksne snakke i fred,
ik

Fra : ThomasB

Dato : 13-09-04 10:58

> *g* tumpe...

Hva'?

Hvorfor er jeg en tumbe?

> hahahaha....smut så over i skolen med dig, og lad de voksne snakke i fred,
> ik

Hvorfor skulle de voksne snakke i fred, ovre i skolen?

Fra : Christina

Dato : 13-09-04 11:32

ThomasB wrote:

> Hva'?
>
> Hvorfor er jeg en tumbe?

Du er ikke en tumbe, du er en tumpe...der er forskel *g*

Fra : ThomasB

Dato : 13-09-04 12:10

Fra : Christina

Dato : 13-09-04 13:46

ThomasB wrote:

> Hvorfor er jeg en tumbe?

det er du heller ikke

Fra : Christina

Dato : 13-09-04 13:57

Christina wrote:
> [...]
> svar. Kan jeg have ubeskyttet sex resten af måneden, og skal jeg tage
> den sidste overskydende pille, dagen efter normal stop, eller skal

Så har jeg ringet til doktoren, som grinte lidt, men sagde det samme som
herinde.....ingen ubeskyttet sex resten af måneden, mulighed for
pletblødning/uregelmæssig blødning, tage en graviditetstest for at være
sikker, og sidst men ikke mindst...gemme den famøse pille til en dag hvor
den evt. kan bruges som back up

Fra : Gitte Nielsen

Dato : 13-09-04 18:04

Uha da da....uden sex resten af måneden....det bliver da hårdt....thi
hi....du kan selvfølgelig give ham et blowjob og han kan slikke dig....thi
hi

/Gitte

Fra : Christina

Dato : 13-09-04 18:33

Gitte Nielsen wrote:
> Uha da da....uden sex resten af måneden....det bliver da hårdt....thi
> hi....du kan selvfølgelig give ham et blowjob og han kan slikke
> dig....thi hi
>
> /Gitte

*g* vi skal nok finde på noget