Focus WRC
Fra : Olesen

Dato : 12-09-04 18:56

En Focus WRC kan købes for små 11..000.000,- danske kroner incl. afgift.
Rattet findes ikke hos en hugger, for den koster 15.000,-
Acceleration 0-100-0 er på ca. 6.8 sekunder...Cosworth 2.0 med 350 HK..pænt.

Hvad koster den dyreste Ferrari i Danmark incl. afgifter ??

Fra : Morten Lorenzen

Dato : 12-09-04 19:04

> [...]
HK..pænt.

> Hvad koster den dyreste Ferrari i Danmark incl. afgifter ??

16.000.000 - Enzo.

-M

Fra : Olesen

Dato : 12-09-04 19:22

"Morten Lorenzen" <MortenLorenzenSPAM@yahoo.dk> skrev i en meddelelse
> "Olesen" <olesen@jubiipost.dk> skrev i en meddelelse
> HK..pænt.

> 16.000.000 - Enzo.

Damn.
Men så er det vel heller ikke en 4 cylindret motor på 2 liter )

Fra : martin

Dato : 13-09-04 06:40

"Olesen" <olesen@jubiipost.dk> wrote in message

> "Morten Lorenzen" <MortenLorenzenSPAM@yahoo.dk> skrev i en meddelelse
afgift.

> Damn.
> Men så er det vel heller ikke en 4 cylindret motor på 2 liter )

Nææhh. det er en v12 på 660 HK

Martin ( og en enzo kører fantastisk :-] )

Fra : No1

Dato : 12-09-04 21:17

> 16.000.000 - Enzo.

Jeg tvivler på at der findes nogle på danske plader eller kommer til det
lige foreløbig.

Fra : No1

Dato : 12-09-04 21:28

> En Focus WRC kan købes for små 11..000.000,- danske kroner incl. afgift.
> Rattet findes ikke hos en hugger, for den koster 15.000,-
> Acceleration 0-100-0 er på ca. 6.8 sekunder...Cosworth 2.0 med 350 HK..pænt.

Der er lidt mange punktummer, men der skal stå 11 mio kr. ikke?

Det kunne være en sjov "sleeper". Fjern evt. klistermærker og få den til
at ligne en mere eller mindre normal Focus (på afstand). Derefter kan
man tage ud og lege med Porscher, Ferrarier osv.

Fra : Roberto Saldo

Dato : 13-09-04 07:00

No1 wrote:

> [...]
> at ligne en mere eller mindre normal Focus (på afstand). Derefter kan
> man tage ud og lege med Porscher, Ferrarier osv.

Det skal være en temmeligt blind Porsche-ejer :) der er bur og den
prutter flammer ud bagtil - det er nok bare en alm Focus med lidt snavs
på O2-måleren og et stillads i kabinen - not!

Mvh
Roberto

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 13-09-04 07:32

Roberto Saldo skrev:

> Det skal være en temmeligt blind Porsche-ejer :) der er bur og den
> prutter flammer ud bagtil - det er nok bare en alm Focus med lidt snavs
> på O2-måleren og et stillads i kabinen - not!

ROFL

--
Martin Johansen [6000]
http://tuxx.dk - "Carpe Aptenodytes!"

Fra : No1

Dato : 13-09-04 14:48

> Det skal være en temmeligt blind Porsche-ejer :) der er bur og den
> prutter flammer ud bagtil - det er nok bare en alm Focus med lidt snavs
> på O2-måleren og et stillads i kabinen - not!

Hehe, vidste at nogle ville nævne roll cage. Tonede ruder?

Flammer ud af udstødningen. Det er når motoren kører i tomgang for at
køle motoren som på DTM-biler, ikke? Hvilken slags benzin bruger rally
bilerne egentlig?

Mon ikke nogle Porsche ejere vil tro at ilden blot er en eftermonteret
brian-effekt?

Øv, altså, så må jeg finde noget andet at bruge 11 mio. til

Fra : Roberto Saldo

Dato : 13-09-04 14:54

No1 wrote:

> Hehe, vidste at nogle ville nævne roll cage. Tonede ruder?

Lexan-ruder og brede skærme.
Der sidder også en del ventiler osv på karossen.

> Flammer ud af udstødningen. Det er når motoren kører i tomgang for at
> køle motoren som på DTM-biler, ikke? Hvilken slags benzin bruger rally

Nope, WRC fyrer benzin direkte i manifolden for at holde omdrejninger på
møllen! Rimelig hårdt for delene skal det lige siges.

Sådan en WRC går vel knap 2km/L i snit.

> bilerne egentlig?

Alm mener jeg.

> Mon ikke nogle Porsche ejere vil tro at ilden blot er en eftermonteret
> brian-effekt?
>
> Øv, altså, så må jeg finde noget andet at bruge 11 mio. til

:)

Mvh
Roberto

Fra : Thomas Strandtoft

Dato : 13-09-04 18:41

No1 wrote:

> Det kunne være en sjov "sleeper". Fjern evt. klistermærker og få den til
> at ligne en mere eller mindre normal Focus (på afstand). Derefter kan
> man tage ud og lege med Porscher, Ferrarier osv.

Jo, men er 11 mio. ikke lige i overkanten for det stunt??

Tag en tur forbi din lokale rallyklub, der vil du opleve en del
biler fra 50.000 til 2-300.000 der kan gøre det grimme ved mange
ret dyre sportsvogne. Hemmeligheden er masser af heste, lav vægt,
en velafstemt undervogn, de rette dæk og en passende gearing. En
del af de biler har sleeperpotentiale hvis man fjerner
klistermærkerne..

--
Hygge..
Thomas