Honda CBF 600 S
Fra : Toko

Dato : 12-09-04 16:37

Jge har læst en test af Honda CBF 600 S hvor de skriver at motoren er taget
fra hornet 600 med er
neddroslet til 77 hk,

mit spørgsmål er kan man "opdrosle" tilbage til de 95 hk den har i hornet ?

Fra : Carsten

Dato : 12-09-04 20:00

"Toko" <tokomail@NOpost.cybercity.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> neddroslet til 77 hk,
>
> mit spørgsmål er kan man "opdrosle" tilbage til de 95 hk den har i hornet
?

Det kan man da helt sikkert, men spørgsmålet er nærmere om det er til at
betale. Først og fremmest snakker vi i hvert fald om nogle andre knastaksler
og de er ikke helt billige.

Jeg ville også gerne selv have kørestil som på CBF'en med kræfterne fra
hornet (900 godt nok), men det findes bare ikke. Alle muskelcykler er enten
nøgne eller racere (eller ubetalelige) - intet midt i mellem.

Carsten

Fra : Ole Hansen

Dato : 12-09-04 20:10

"Carsten" <zzr1100@nospam.dkfritidmotorcykel.dk> writes:

> Jeg ville også gerne selv have kørestil som på CBF'en med kræfterne fra
> hornet (900 godt nok), men det findes bare ikke. Alle muskelcykler er enten
> nøgne eller racere (eller ubetalelige) - intet midt i mellem.

Mon ikke, hvis prisen kan holdes nede, en CBF 900 ville blive temmelig
populaer?

--
Ole Hansen

Fra : Peter Z

Dato : 12-09-04 20:26

Det er også noget jeg har gået og tænkt på

men hvis den deler motor med hornet kan man vel hente en i tyskland og
sætte i ( og male den sort for at snyde fjenden )

Peter Z

Honda CBF 600 SA

Fra : Henrik Nielsen

Dato : 13-09-04 07:51

"men hvis den deler motor med hornet"

Er det ikke en CBR600F3, der sidder i Hornet??

--
Mvh.
Henrik

Fjern x i mailadr. ved svar på mail.

Fra : Peter Z

Dato : 13-09-04 08:46

sådan som jeg har fået det fortalt så har hornet arvet motoer'en fra CBR (
med modifikationer) og den har CBF så igen arvet - igen med modifikation -
så hvorstor ligheden er efterhånde ved jeg ikke

Fra : Henrik Nielsen

Dato : 13-09-04 12:16

Er det ikke kun karburator som er forskellig fra CBR til Hornet..... Hvad
der er ændret på CBF ved jeg ikke...

Fra : jesper

Dato : 13-09-04 21:05

"Henrik Nielsen" <xng@post.cybercity.dk> wrote in message news:<41458132$0$139$edfadb0f@dread11.news.tele.dk>...
> Er det ikke kun karburator som er forskellig fra CBR til Hornet..... Hvad
> der er ændret på CBF ved jeg ikke...

CBF har lavere kompression, andre knaster og ændret indsuning....
Men eftersom rammen er fra en hornet900 kan man vel smiden den motor i

Jesper
(som nu sidder og drømmer)