God Tone
Fra : Leonard

Dato : 12-09-04 15:17

Jeg har i snart mange år fulgt med i denne ng og for det meste med et
godt udbytte. Her er for det meste en god tone blandt skribenterne,
uden at den bliver højtidelig og kedelig. Der er plads til at kalde en
skovl for en skovl og oftest er der flettet god humor ind i trådene.

Desværre er kvaliteten dalet en del de seneste måneder og det er ikke
sjældent at se indlæg der indeholder meget direkte og personlige
angreb.

Men sådan er det jo også i trafikken, hvor der road-rage er mere og
mere almindeligt, så det jo ikke undre at det smitter af herinde.

Men ærgerligt ...

--
Leonard

Fra : Brizz

Dato : 12-09-04 15:17

> [...]
>
> Men sådan er det jo også i trafikken, hvor der road-rage er mere og
> mere almindeligt, så det jo ikke undre at det smitter af herinde.

Afspejler vi ikke virkeligheden?

Brug dit kill filter hvis det bliver for slemt at høre på bestemte personer.
Jeg har ikke det store problem med det og synes ikke det er slemt.

Mvh Brian
---
www.gronaerten.dk

Fra : Leonard

Dato : 12-09-04 19:00

"Brizz" <nogen@microsoft.com> wrote:

>Afspejler vi ikke virkeligheden?

Jo, usenet er en del af virkeligheden, selvom det foregår i
cyberspace.

Men det er ærgerligt at tendensen med et råbe "din mor er en luder"
højt nok har fundet vej og tilsyneladende ret godt fodfæste ... både
her i ng'en og i trafikken.

>Brug dit kill filter hvis det bliver for slemt at høre på bestemte personer.

Det bruger jeg sjældent og helst kun til at sortere dem fra ingen
gider at svare, da det ellers spolerer sammenhængen i en tråd. Desuden
burde det ikke være nødvendigt at bruge filtre for at undgå den slags
crap.

--
Leonard

Fra : Olesen

Dato : 12-09-04 16:05

"Leonard" <nospam@invalid.invalid> skrev i en meddelelse
> [...]
> uden at den bliver højtidelig og kedelig. Der er plads til at kalde en
> skovl for en skovl og oftest er der flettet god humor ind i trådene.

Jeg sern netop denne bevidste ironi som det største problem.
Man ved ikke altid, hvor man har folk, og det hader jeg.

> Desværre er kvaliteten dalet en del de seneste måneder

Mener det er det samme.

> og det er ikke
> sjældent at se indlæg der indeholder meget direkte og personlige
> angreb.

Det er ofte nødvendigt da det ellers blir' en gang
'lige efter bogen' snak. Og det ker kedeligt.

> Men sådan er det jo også i trafikken, hvor der road-rage er mere og
> mere almindeligt, så det jo ikke undre at det smitter af herinde.

Sådan er det jo overalt i samfundet. Det er blot tiden.

> Men ærgerligt ...

Nej. Muligheder for forbedring.

Fra : Leonard

Dato : 12-09-04 19:03

"Olesen" <olesen@jubiipost.dk> wrote:

>Det er ofte nødvendigt da det ellers blir' en gang
>'lige efter bogen' snak. Og det ker kedeligt.

Jeg kan ikke se at det er nødvendigt med personlige angreb, jeg kan
nemt diskutere og argumentere for andet end 'lige efter bogen' uden at
behøve at svine folk til.

--
Leonard

Fra : Olesen

Dato : 12-09-04 19:26

> Jeg kan ikke se at det er nødvendigt med personlige angreb, jeg kan
> nemt diskutere og argumentere for andet end 'lige efter bogen' uden at
> behøve at svine folk til.

Det mest grove tilfælde jeg er stødt på var dên med at skubbe
en bil væk, fordi man altså lige ville tanke dêr.

Dêt kom der en lang og oplysende tråd ud af.
Folk var både mordere, vandaler mv.

Iøvrigt hader jeg disse perfekte og skræddersyede
parcelhuskvarter-argumenter som alle kan ha' ret i,
men hvor meningen ligger begravet på andet plan.

Fra : jan@fedtegreven.dk

Dato : 12-09-04 20:06

"Olesen" <olesen@jubiipost.dk> skrev :

>Det mest grove tilfælde jeg er stødt på var dên med at skubbe
>en bil væk, fordi man altså lige ville tanke dêr.

Det overraskende var såmænd ikke episoden - men at folk bogstaveligt
talt rød i flæsket på hinanden for et godt ord ;)

Jep - en smiley, fordi jeg kan se det urkomiske i at der åbenbart skal
utroligt lidt til, før folk eksploderer.

>Dêt kom der en lang og oplysende tråd ud af.
>Folk var både mordere, vandaler mv.

..... og det der var værre.

Du glemmer at historien såmænd ikke handlede om "at ville tanke *der*"

--
jan@Fedtegreven.dk

Fra : Olesen

Dato : 12-09-04 20:25

<jan@fedtegreven.dk> skrev i en meddelelse

> Det overraskende var såmænd ikke episoden - men at folk bogstaveligt
> talt rød i flæsket på hinanden for et godt ord ;)

Se, sådan opfattede jeg det ikke.
Som mange andre.
Som debatskabende indlæg var teknikken såmænd
helt perfekt, men det værdste var nok, at folk vitterlig
troede at man (læs:dig) var sådan in real life.
Så er det ikke sjovt, men skræmmende.

> Jep - en smiley, fordi jeg kan se det urkomiske i at der åbenbart skal
> utroligt lidt til, før folk eksploderer.

Jeg kan godt li en saftig debat, men hvis
folk virkelig 'er sådan' som indlægget åbenbart
skulle illusterere, så er der ikke andet at gøre
end lade gassen sive ud og så sige, sådan er dêt,
og dêt er det.

Fra : Leonard

Dato : 12-09-04 20:55

"Olesen" <olesen@jubiipost.dk> wrote:

>Jeg kan godt li en saftig debat

Det kan jeg også, men jeg synes også en debat kan blive saftig nok
uden at skulle kalde din mor for en luder eller dig for morder.

--
Leonard

Fra : jan@fedtegreven.dk

Dato : 12-09-04 21:02

"Olesen" <olesen@jubiipost.dk> skrev :

>Se, sådan opfattede jeg det ikke.

Opfattede du ikke at folk røg i totterne ?

(det mener jeg nu ellers var ret nemt at se)

> [...]
>helt perfekt, men det værdste var nok, at folk vitterlig
>troede at man (læs:dig) var sådan in real life.

Skræmmende ? Det mener jeg nu ikke, folk kan jo kun forholde sig til
de de læser, og så ellers prøve at tage stilling til det, well, nok
også ud fra det "kendskab" de mener at have fået tillagt sig omkring
personen der skriver.

(at så folk der kender mig i virkeligheden, nok ved at jeg såmænd nok
kunnet have fundet på at bruge bilen til at skubbe med, hvis gutten
havde irriteret mig grundigt nok, er en lidt anden sag, men nu er jeg
temmeligt svær at irritere i det daglige - med mindre man bevidst
bringer mit liv/førlighed i fare, så er min lunte dælme kort)

> [...]
>folk virkelig 'er sådan' som indlægget åbenbart
>skulle illusterere, så er der ikke andet at gøre
>end lade gassen sive ud og så sige, sådan er dêt,

Jeg er skam også tilhænger af gode debatter - sålænge man kan
debattere emnet, og undlade ukvemsord og lignende ...

At man så mellem linierne kan flette noget ind, er i min bog helt ok,
og lige netop ironi, er en af de herlige ting

sådan lidt i stil med det der skulle bøjes i neon for Fly ;)

--
jan@Fedtegreven.dk

Fra : Fly Christensen

Dato : 12-09-04 21:37

On Sun, 12 Sep 2004 22:02:06 +0200, jan@fedtegreven.dk wrote:

>sådan lidt i stil med det der skulle bøjes i neon for Fly ;)

Den forstod jeg ikke...

Fly

--
In space nobody will hear your cream

Fra : jan@fedtegreven.dk

Dato : 12-09-04 21:45

Fly Christensen <x_nospam_x@gmx.net> skrev :

>Den forstod jeg ikke...

Tællepråsen ? ;)

--
jan@Fedtegreven.dk

Fra : Peter Weis

Dato : 12-09-04 19:33

> [...]

> Mener det er det samme.

> Det er ofte nødvendigt da det ellers blir' en gang
> 'lige efter bogen' snak. Og det ker kedeligt.

Jeg synes ironien er langt lettere at leve med end personangrebene.

mvh
Peter

Fra : Olesen

Dato : 12-09-04 19:39

"Peter Weis" <p.weis@email.dk..slet> skrev i en meddelelse

> Jeg synes ironien er langt lettere at leve med end personangrebene.

Jeg synes et godt beskidt indlæg ofte renser luften mere
end når 'vennerne' gir' hinanden skulderklaps en mass
og indsætter smileys overalt i et indlæg for ikke at
blive negativt misforstået.

Men der er da grænser, ja.
Det så vi jo med indlægget med
benzintank-skubbe-bilen.

Fra : Thomas Strandtoft

Dato : 12-09-04 17:26

Leonard wrote:

> Desværre er kvaliteten dalet en del de seneste måneder og det er ikke
> sjældent at se indlæg der indeholder meget direkte og personlige
> angreb.

Det har jeg desværre også bemærket..

> Men ærgerligt ...

Meget..

Vi har været gode til at holde en slags selvjustits, bede folk om
at "gå efter bolden, ikke manden" og den slags. Måske vi skal
booste den tendens igen, der bør ikke være plads til personlige og
ubehagelige indlæg i gruppen..

--
Hygge..
Thomas

Fra : Peter

Dato : 12-09-04 19:57

"Leonard" <nospam@invalid.invalid> skrev i en meddelelse

[klip]

> Men ærgerligt ...

Ja. Jeg har også bemærket det endda. Og det lader til at have bredt sig til
store dele af den skrivende skare. Også nogle af de rutinerede er nu ikke
længere for gode til at svine en tåbe til.

/Peter

Fra : Henning Præstegaard

Dato : 12-09-04 21:14

Leonard wrote:

> Desværre er kvaliteten dalet en del de seneste måneder og det er ikke
> sjældent at se indlæg der indeholder meget direkte og personlige
> angreb.

Du har ret. Da jeg startede med at følge gruppen var det bl.a. på grund af
tonen i gruppe med små drillerier og ironi. Nu er persoen angreb ved at være
dagsordenen.

mvh
Henning