Brixtofte - uskyldig ?
Fra : Peter Heide

Dato : 12-09-04 14:00

Når man sér ham nede fra Tyrkiet i TV med en ordentlig omgang
tømmermænd mumlende; at når han har vundet retssagen og
får en million-erstatning så...bla bla bla...

Har han en reel chance for at vinde den sag i 2005 eller
er det kun Brixtofte selv og hans advokater der tror på den ?

mvh Peter

Fra : Rea721

Dato : 12-09-04 14:32

I news:41444813$0$299$edfadb0f@dread12.news.tele.dk
skrev Peter Heide følgende tekst:

> Har han en reel chance for at vinde den sag i 2005 eller
> er det kun Brixtofte selv og hans advokater der tror på den ?

Prøv at spørge i politik, her er det ikke relevant.

FUT dk.politik

--
Rea721 AKA Leon Andrea skod2[remove]@721.dk
Flyudlejning, Skoleflyvning, Taxaflyvning, Rundflyvning

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 12-09-04 18:46

"Rea721" <skod2[remove]@721.dk> wrote in

> Prøv at spørge i politik, her er det ikke relevant.

Hvornår er et ønske om en juridisk vurdering af en offentlig kendt
sag blevet OT i jura gruppen ?

Bare fordi det er en politiker det handler om behøver det altså ikke
være en politisk diskussion.

--
Henrik Stidsen - http://såkadulæredet.dk/
"The only true currency in this bankrupt world is what you

Fra : Rea721

Dato : 12-09-04 19:17

I news:Xns9562C90AC91BCHS235dk@130.225.247.90
skrev Henrik Stidsen følgende tekst:

> Hvornår er et ønske om en juridisk vurdering af en offentlig kendt
> sag blevet OT i jura gruppen ?

Hvor er det liiige at du ser ønsket om en "juridisk vurdering" ? Så længe
der ikke stilles konkrete juridiske spørgsmål til den sag, kan svar på
indlæget kun blive farvet af den politiske holdning man nu en gang har til
den sag.

Hvordan svare man juridisk på om hvorvidt man tror eller mener at det kun er
Brixtofte og hans egne advokater der tror de kan vinde ?

Sjovt nok forstod spørgeren det og stillede spørgsmålet i dk.politik.

> Bare fordi det er en politiker det handler om behøver det altså ikke
> være en politisk diskussion.

Der var _intet_ i indlæget der blot antyder noget ønske om et juridisk svar.

Desuden burde du har sat opfølgning til netikette gruppen hvis du mener min
henvisning er forkert og ønsker at debatere den. Her er denne gruppe er det
kun støj, hvilket lige precis var det jeg ønskede at undgå.

XFUT netikette

Fra : Rasmus

Dato : 12-09-04 22:26

"Rea721" <skod2[remove]@721.dk> wrote in message
> [...]
det
> kun støj, hvilket lige precis var det jeg ønskede at undgå.

Fuck hvor kan du dog bare lukke meget lort ud....

mvh
Rasmus

Fra : Martin Jørgensen

Dato : 12-09-04 16:46

Peter Heide wrote:

> [...]
>
> Har han en reel chance for at vinde den sag i 2005 eller
> er det kun Brixtofte selv og hans advokater der tror på den ?

Sådan har han sku´ altid været. Jeg mener bestemt at han vil blive dømt!
Han har drukket for meget rødvin på jobbet og beviserne imod ham er IMO
utroligt belastende mod ham og hans ordførende/styrende økonomi-direktør
eller hvad han nu er, har det nok heller ikke for nemt.

Hvis han kunne undskylde sig og bortforklare alle/flere/mange af
anklagerne imod sig, så tror jeg ikke på at sagen ville være nået hertil
hvor den er nu. Hvorfor skulle han dog holde beviserne på sin uskyld tæt
inde når han på den måde aktivt går til medierne og anvender dem til alt
muligt andet? Dom: Skyldig... Straf: Tør jeg ikke gætte på

Hvem siger iøvrigt at hans advokater tror på at han vinder? Han er lidt
ligesom Kurt Thorsen, syntes jeg... Kæmper hele tiden for sin ydre
facade, men har ikke styr på tingene indadtil...

mvh.
Martin Jørgensen

Fra : Andy

Dato : 12-09-04 21:49

> Hvis han kunne undskylde sig og bortforklare alle/flere/mange af
> anklagerne imod sig, så tror jeg ikke på at sagen ville være nået hertil
> hvor den er nu.

En retssag er ikke en dom, hvilket er blevet understreget af indtil flere
frikendelser igennem de seneste 20 år.

Andy

Fra : Carsten Holck

Dato : 13-09-04 10:39

Andy wrote:

> En retssag er ikke en dom, hvilket er blevet understreget af indtil
> flere frikendelser igennem de seneste 20 år.

Korrekt, men det er vel også en rimelig antagelse at hvis der rejses
sigtelse er der *nogen* der tror på at den pågældende er skyldig - de
færreste retssager indledes vel "bare for at prøve om det tilfældigvis var
ham". Hvis det var så, var ventetiderne nok noget længere

--
/carsten

Fra : Andy

Dato : 13-09-04 19:36

> Korrekt, men det er vel også en rimelig antagelse at hvis der rejses
> sigtelse er der *nogen* der tror på at den pågældende er skyldig

Nej, det er rimeligt at antage at nogen ønsker at prøve sagen og håber at
den kan bære.

>- de
> færreste retssager indledes vel "bare for at prøve om det tilfældigvis var
> ham". Hvis det var så, var ventetiderne nok noget længere

Inerti og politik findes i alle systemer og organisationer.

Andy

Fra : Martin Jørgensen

Dato : 13-09-04 21:04

Andy wrote:

> En retssag er ikke en dom, hvilket er blevet understreget af indtil flere
> frikendelser igennem de seneste 20 år.

Jeg aner seriøst ikke hvorfor du skriver det til mig... Så, hvorfor gør
du det?

mvh.
Martin Jørgensen

Fra : Morten Bjergstrøm

Dato : 13-09-04 08:06

"Andy" <aaa_2500X@Xhotmail.com> skrev:

> En retssag er ikke en dom, hvilket er blevet understreget af
> indtil flere frikendelser igennem de seneste 20 år.

Jeg er enig, men det er Justitsministeriet ikke rigtigt.

http://www.jm.dk/wimpdoc.asp?page=document&objno=72414
http://www.jm.dk/image.asp?page=image&objno=72468

Man kan overveje den slags i forhold til det ultimate krav om uskyldig
til det modsatte er bevist som givet i Retsplejeloven og EMRK.

Og nå ja: FUT dk.politik

--
Morten http://miljokemi.dk

Fra : Morten Bjergstrøm

Dato : 13-09-04 11:02

"Carsten Holck" <cholck@malling.com> skrev:

> Korrekt, men det er vel også en rimelig antagelse at hvis der
> rejses sigtelse er der *nogen* der tror på at den pågældende er
> skyldig

Ja men den sigtede er uskyldig indtil han måtte blive dømt, men
anklagemyndigheden skal naturligvis forsøge at bevise deres påstand om
skyldsspørgsmålet og det er der ikke noget galt for.

--
Morten http://miljokemi.dk

Fra : Martin Jørgensen

Dato : 13-09-04 21:13

Morten Bjergstrøm wrote:

> [...]

Jeg tror på at han er skyldig. Jeg har både læst en del om sagerne imod
ham og set ham i fjernsynet + set nogen af de relevante udtalelser der
er kommet fra folk i Farum imod ham og hans "bystyre"... Mit bud er: Han
taber og kommer ind at sidde. Hvor meget han taber kan jeg ikke udtale
mig om, men han er færdig... Og det har han været lige siden sagen
rullede og det har jeg (næsten) fra starten kunnet se.

Og siden da er der dukket flere og flere ting op. Medie-ståhej og
medie-cirkus + rene udokumenterede påstande? Aldrig i livet... Der er
noget om snakken når han sidder og drikker rødvin til 8000 kr flasken på
kommunens regning og overtrækker budgettet med var det 200 mio. kr osv.
osv....

> Ja men den sigtede er uskyldig indtil han måtte blive dømt, men
> anklagemyndigheden skal naturligvis forsøge at bevise deres påstand om
> skyldsspørgsmålet og det er der ikke noget galt for.

Det kan de vist også sagtens her... Der har været mange ting fremme i
medierne og der er aldrig (mig bekendt) fremkommet fornuftige
forklaringer på det glade vanvid, der er foregået i Farum i hans tid.

Hvis i er uenige i hvad jeg skriver så vær venligst lidt saglige iht.
Brixtofte-sagen og tag f.eks. enkelte relevante sager frem fra medierne,
istedet for at diskutere netikette og hvad i ellers kan finde på at
diskutere af underlige ting

mvh.
Martin Jørgensen

Fra : Morten Bjergstrøm

Dato : 13-09-04 21:39

Martin Jørgensen <unoder.spam@spam.jay.net> skrev:

> Det kan de vist også sagtens her...

Måske men indtil de har gjort det, og dommerne har dømt ham, så skal
han opfattes som værende uskyldig.

> Hvis i er uenige i hvad jeg skriver

Jeg er fuldstændigt med på, hvad du skriver, og der er holdningsmæssigt
som sådan intet i vejen med det, og det er en holdning, der er logisk
i betragtning af, hvad der har været fremme om forholdene i Farum.
Juridisk er det dog væsentligt at holde sig for øje, at man er uskyldig
til det modsatte er bevist. Det er en beskyttelsesfunktion, om man så
må sige, i et retssamfund.

--
Morten http://miljokemi.dk