Skal skifte min køler, hvad skal jeg bruge~
Fra : Jonas R.

Dato : 12-09-04 13:35

Tænker på om man skal bruge noget specielt når man sætter slangerne på igen?

Hvor kan man købe færdigblandet kølervæske?

MVH

Jonas R.

Fra : jan@fedtegreven.dk

Dato : 12-09-04 13:42

"Jonas R." <hihi@hihi.dk> skrev :

>Tænker på om man skal bruge noget specielt når man sætter slangerne på igen?

Nope - det samme værktøj, som du brugte til at demontere den, virker
skam også den anden vej - hvis du tænker på noget "dims" til at tætne
med, så nej ... slangebåndende plejer at kunen holde det fint tæt

Er de guste, så er det temmeligt billige

>Hvor kan man købe færdigblandet kølervæske?

På en kiosk med lejlighedsvist bensin udsalg - hvis du er meget heldig

(det skal normalt blandes op med postevand)
--
jan@Fedtegreven.dk

Fra : Jonas R.

Dato : 12-09-04 13:58

jan@fedtegreven.dk wrote:
SNIP
> Nope - det samme værktøj, som du brugte til at demontere den, virker
> skam også den anden vej - hvis du tænker på noget "dims" til at tætne
> med, så nej ... slangebåndende plejer at kunen holde det fint tæt

Hehe min skruetrækker skal nok virke begge er jeg ikke i tvivl om ;)
Men tænkte faktisk på noget tætne dims, men rart at vide at det ikke er
nødvendigt.

>Er de guste, så er det temmeligt billige
Slangerne er ikke gustne, men køleren er godt nok i ret så dårligt stand
:( opdagede det lige igår den stod og dryppede inde på tanken, ret så fedt.

> På en kiosk med lejlighedsvist bensin udsalg - hvis du er meget heldig
>
> (det skal normalt blandes op med postevand)

Yeah, men gad ikke stå og blande det op. Så tænkte man kunne købe 5 liter
færdigblandet kølervæske et eller andet sted. De har det ihvert fald ikke på
den lokale (og rimelig stor) tank pusher.
Så om man kan købe det andre steder jan?

Fra : Brizz

Dato : 12-09-04 14:25

> [...]

> den lokale (og rimelig stor) tank pusher.
> Så om man kan købe det andre steder jan?

Tja hvis du nu kørte ind på en rigtig tankstation (læs= Statoil) § der
har du færdigblandet kølevæske. Men ellers er det nu ikke det store problem
at blande selv. Bare bland på slup så passer den fint nok. og når det bliver
vinter så hæld en skvis mere i uden at blande med vand.

Mvh Brian
---
www.gronaerten.dk

Fra : Jonas R.

Dato : 12-09-04 14:30

Brizz wrote:
SNIP
> [...]
> store problem at blande selv. Bare bland på slup så passer den fint
> nok. og når det bliver vinter så hæld en skvis mere i uden at blande

Host host, min lokale tank pusher er så statoil. De har det kun i 1 liters
dunke, og jeg gider jo ikke købe 6-7 af dem vel. Men åbenbart er der ingen
som kender nogen hvor man kan købe færdig blandet kølervæske i en stor dunk,
ellers må jeg jo til at blande.

MVH

Jonas R.

Fra : Brizz

Dato : 12-09-04 14:52

> Host host, min lokale tank pusher er så statoil.

Jeg følger straks på det

> [...]
Men åbenbart er der ingen
> som kender nogen hvor man kan købe færdig blandet kølervæske i en stor

Ellers skal du vente til mandag også harald nyborg, hoyers autodele og i den
stil har vel i lidt større mængder

Mvh Brian
---
www.gronaerten.dk

Fra : Thomas Rasmussen

Dato : 12-09-04 14:59

On Sun, 12 Sep 2004 15:29:51 +0200, Jonas R. wrote:

> [...]
> som kender nogen hvor man kan købe færdig blandet kølervæske i en stor dunk,

Du får det til at lyde som om det er en monster stor operation at blande
det selv. Det er ikke just raketvidenskab, det skal bare sådan ca.
sjusses frem til et sted mellem 25%-50% blanding. (Jeg selv kører med
omkring halv vand og halv kølevæske). Desuden er det jo fuldstændig
rablende sindssygt at betale for vandet! Du skal ikke regne med at den
færdigblandede literpris er den samme. Og hvis du syntes det er for dyrt
at blande med dit 'eget' vand fra hanen, så har de fleste tankstationer
vist en vandhane man kan bruge.

Tankstationer er nok egentlig ikke de billigste steder, jeg ville nok
vælge at købe hos thansen, høyer, krogslund eller lign.

/Thomas

Fra : Jonas R.

Dato : 12-09-04 15:18

Thomas Rasmussen wrote:
SNIP
> Du får det til at lyde som om det er en monster stor operation at
> blande det selv. Det er ikke just raketvidenskab, det skal bare sådan
> ca. sjusses frem til et sted mellem 25%-50% blanding.

Nej men nu ville jeg bare gerne kunne købe noget færdig blandet fordi jeg
ikke gad stå og blande det.... Længere er den sku ikke. Havde jeg ville have
koncentreret havde jeg jo bare sagt det var det jeg skal bruge.

(Jeg selv kører
> med omkring halv vand og halv kølevæske). Desuden er det jo
> fuldstændig rablende sindssygt at betale for vandet!

Tja det er jo som man tar det.

> [...]
> syntes det er for dyrt at blande med dit 'eget' vand fra hanen, så
> har de fleste tankstationer vist en vandhane man kan bruge.

Jeps, for jeg blander lige 7 liter kølervæske og slæber det med hjem, hehe
det gider jeg altså ikke ;) jeg ville bare have noget færdigblandet, så er
den ikke længere!

> Tankstationer er nok egentlig ikke de billigste steder, jeg ville nok
> vælge at købe hos thansen, høyer, krogslund eller lign.

Nej det siger du ikke, derfor jeg spurgte hvor man kunne købe det
færdigblandet.

Fra : claus b. p.

Dato : 13-09-04 09:53

"Jonas R." <hihi@hihi.dk> wrote in message
Jeps, for jeg blander lige 7 liter kølervæske og slæber det med hjem, hehe
> det gider jeg altså ikke ;) jeg ville bare have noget færdigblandet, så er
> den ikke længere!

Det er godt nok første gang jeg har hørt om nogen der insisterer på at give
100+ kroner ekstra for at slippe for at hente en dunk vand inde i huset.
Har du forøvrigt kigget efter i din lokale superbrugs, aldi, fakta eller
netto?
/Claus

Fra : Jonas R.

Dato : 13-09-04 17:06

claus b. p. wrote:
SNIP
> [...]
> at give 100+ kroner ekstra for at slippe for at hente en dunk vand
> inde i huset. Har du forøvrigt kigget efter i din lokale superbrugs,

Nej derfor jeg spurgte om nogle steder det kunne købes idet, jeg ikke har
nogen ide om hvor man kan få det færdig blandet. Jeg er doven af natur og
gad ikke blande 7 liter kølervæske. Og når man nu spørger om færdigblandet
kølervæske er det vel fair nok at forvente et svar på det og ikke noget med
at det ikke er raketvidenskab at blande det.

MVH

Jonas R.

Fra : claus b. p.

Dato : 13-09-04 22:37

Jeg kom faktisk med et par forslag. Bortset fra det, så er der altså en ide
med at blande, idet man kan vælge hvor lav temperatur man skal være sikret
ved. Jeg tror slet ikke man kan købe blandet kølevæske nogen steder.

/Claus

Fra : Jonas R.

Dato : 14-09-04 06:11

claus b. p. wrote:
SNIP
> [...]
> en ide med at blande, idet man kan vælge hvor lav temperatur man skal
> være sikret ved. Jeg tror slet ikke man kan købe blandet kølevæske

Nej ved godt du kom med et forslag :)
Det var også mere, at jeg forklarede dig hvorfor jeg blev irriteret over at
der skulle blandes osv.

Anyways så må jeg jo blande ser det ud til

MVH

Jonas R.

Fra : jan@fedtegreven.dk

Dato : 14-09-04 06:26

"Jonas R." <hihi@hihi.dk> skrev :

>Anyways så må jeg jo blande ser det ud til

Ellers er der vel en der blander sig ?

--
jan@Fedtegreven.dk

Fra : Jonas R.

Dato : 14-09-04 06:54

jan@fedtegreven.dk wrote:

> Ellers er der vel en der blander sig ?

Hehe ;)

Fra : Martin

Dato : 14-09-04 09:27

"Jonas R." <hihi@hihi.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
med
> at det ikke er raketvidenskab at blande det.

OK - du kan sagtens købe det færdigblandet - jeg sælger dig gerne 7 liter
færdigblandet kølervæske til 1.000 kr. pr. liter.

Jeg er helt sikker på at du kan gå ind på ethvert autoværksted og få samme
tilbud.

/Martin

Fra : Jonas R.

Dato : 14-09-04 14:04

Martin wrote:
SNIP
> [...]
> liter færdigblandet kølervæske til 1.000 kr. pr. liter.
>
> Jeg er helt sikker på at du kan gå ind på ethvert autoværksted og få

Ti dog stille....

/Jonas R.

Fra : Per Thomsen

Dato : 14-09-04 14:34

> Ti dog stille....

Ja det mener jeg også, jeg vil gøre det for det halve :)

Per

Fra : Jonas R.

Dato : 14-09-04 14:49

Per Thomsen wrote:
SNIP

> Ja det mener jeg også, jeg vil gøre det for det halve :)

Ja ja og jeg endte dag også med at købe det koncentrede mod min vilje da jeg
ikke kunne finde det færdig blandede.

Så beklager jeg vil ikke købe det, for 1000 kr literen hvilket da er en
latterlig pris. Og anywas kunne jeg købe 5x1 liters færdigblandet for 98 kr
hos statoil og 4 liter koncentreret kostede 99 kr.

/Jonas R.

Fra : Martin

Dato : 14-09-04 16:05

"Jonas R." <hihi@hihi.dk> skrev i en meddelelse
> Martin wrote:
> SNIP

> Ti dog stille....

Øh - hvorfor? Du bliver ved med at insistere på at få at vide hvor du kan få
færdigblandet kølervæske. Som den eneste har jeg svaret på dette. Jeg undrer
mig dog stadig over at det at blande kølervæske kan være så stort et problem
at det kan medføre næsten 20 indlæg her.

Og så skal jeg såmænd også gerne følge din opfordring...

/Martin

Fra : Jonas R.

Dato : 14-09-04 16:34

Martin wrote:
SNIP
> Øh - hvorfor? Du bliver ved med at insistere på at få at vide hvor du
> kan få færdigblandet kølervæske. Som den eneste har jeg svaret på
> dette.

Ja og hvilket svar, jeg kan købe det af dig for 1000 kr.... KANON SVAR....

Jeg undrer mig dog stadig over at det at blande kølervæske kan
> være så stort et problem at det kan medføre næsten 20 indlæg her.

Tja hvis folk kunne svare på det relevante og lade hver med at komme med
åndsvage kommentarer og lign.
Jeg bad ikke om ideer til at blande og nu ved du jo ikke hvor jeg skal
skifte min køler henne vel.

> Og så skal jeg såmænd også gerne følge din opfordring...

Kanon!

Fra : Per Thomsen

Dato : 15-09-04 09:32

> Ja og hvilket svar, jeg kan købe det af dig for 1000 kr.... KANON SVAR....

Man kommer langt med en smule humor :)

> [...]
> åndsvage kommentarer og lign.
> Jeg bad ikke om ideer til at blande og nu ved du jo ikke hvor jeg skal

Det er nok fordi problemet ikke er større end, at tage en dunk med vand, og
en med kølervæske. Derefter skiftes du til at hælde en 'skvat' af hver dunk,
til køleren er fyldt.

Per

Fra : Ole Jeppesen

Dato : 12-09-04 19:53

> [...]
> færdigblandede literpris er den samme. Og hvis du syntes det er for dyrt
> at blande med dit 'eget' vand fra hanen, så har de fleste tankstationer

Bland det dog direkte når du hælder det på bilen!

Hvis du ellers ved hvor stor en volumin der skal hældes på bilen er det jo
en smal sag at hælde 50 % koncentrat på og derefter efter fylde med
postevand.

Men ellers mener jeg at Hydra Texaco har det færdigblandet. I hvert tilfælde
til industrielt brug.

Ole