Bil/Rep
Fra : Lars

Dato : 12-09-04 12:10

Min kone kontakter AGL, de ser på hendes bil og orientere hende om at
udstødningen skal udskiftes og det koster ca. 2400. Dagen efter tager de
udstødningen af - de klipper bagpotten af for at afmonteringen går
hurtigere. Så finder de ud af at det er en anden model en den de har bestilt
hjem, en ny vil koste 5500.-. de henviser til Hyundai - her orienteres min
kone om at det kun er en lille del til 1200.- der er defekt, resten kan
holde mange år endnu.
Problemet er at AGL har klippet bagpotten af.... Vi kontakter AGL og de er
flinke nok til at svejse bagpotten sammen, fortæller samtidig at denne
løsning er på kort sigt.
Hvad nu?
Bør AGL ikke sørge for at Lydpotten er i samme stand som da bilen ankom ?
Hvordan kan jeg få min ret - AGL mener ikke at de har lyst til at betale for
bagpotten..
Er det mig eller AGL der har et problem ?, hvem skal jeg kontakte for at få
min bagpotte tilbage i brugbar stand...

Fra : alexbo

Dato : 12-09-04 13:11

"Lars" > skrev

Du fik ikke noget svar sidst du spurgte om det samme, så nu får du et af
mig, så godt det nu kan lade sig gøre.

> Er det mig eller AGL der har et problem ?,
Formentlig dig,
hvis AGL har svejset det sammen de har skåret over, kan de jo ikke gøre
mere.

Det er lidt svært at gennemskue hvad der egentlig er sket.
5500 kr. for en udstødning er meget, det må næsten indebære en katalysator.
Hvad var det der blev skiftet hos Huyndai, og hvad var det der kostede 5500
kr?
Hvad var det AGL ville have skiftet hvis de kunne skaffe delene?
Kørte din kone fra AGL til Huyndai, fik skiftet delen til 1200 kr., og så
tilbage til AGL, og fik svejset bagpotten?
At AGL siger at svejsningen er en kortsigtet løsning, behøver ikke at betyde
at svejsningen er problemet, men at de mener bagpottten ikke har langt igen.

Det er ikke nemt at indse hvordan tingene hænger sammen, når man ikke engang
ved hvilken bil der tales om, eller hvad er er defekt og/eller skiftet.

mvh
Alex Christensen