Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
En pose med "blandede bolsjer" fra uge 37 ~
Fra : Niels Riis Ebbesen

Dato : 12-09-04 09:28

Vejret og lyset er lidt halv-gråt og kedeligt, der er ihvertfald
langt imellem solstrefene, så jeg tror ikke, at det bliver til så
meget fotografering i dag.

Men den forløbne uge har til gengæld været helt fantastisk, den har
budt på en indiansummer med masser af sollys og sprøjt i farverne.

Så jeg har uploadet en pose med "blandede bolsjer" fra uge 37 -
2004, der er 48 billeder, så tag selv et kik.

http://www.photo-gallery.dk/new_photos/preview_week_37_1of4.html

--
Med venlig hilsen - Niels Riis Ebbesen

Fra : Brizz

Dato : 12-09-04 10:18
Fra : Niels Ebbesen

Dato : 12-09-04 11:36

Brizz wrote:

> Superfedt lys på Bøgeskoven.

Prøv at klikke på det lille billede, for så får du dette:
http://www.photo-gallery.dk/new_photos/_boegeskoven-23.html

--
Med venlig hilsen - Niels Riis Ebbesen
http://www.niels-ebbesen.net - Grafiker, fotograf & webdesigner

Fra : Jan Bøgh

Dato : 12-09-04 11:03

Niels Riis Ebbesen wrote:

> Men den forløbne uge har til gengæld været helt fantastisk, den har
> budt på en indiansummer med masser af sollys og sprøjt i farverne.

Indian Summer defineres af DMI som tid hvor "Kortvarig men hård frost
afløses af usædvanlig varmt vejr, roligt og diset, og forekommende i oktober
eller november."

Du er for tidligt på den NRE!
Og derfor er farverne netop slet ikke dem, en indian summer byder på.

Vh
Jan

Fra : Rune B. Broberg

Dato : 12-09-04 11:08

"Jan B?gh" <spamhater@nowhere> wrote:

> Indian Summer defineres af DMI som tid hvor "Kortvarig men h?rd frost
> afl?ses af us?dvanlig varmt vejr, roligt og diset, og forekommende i oktober
> eller november."

Njah (Fra DMI.dks meterologiske leksikon)[1]:

Indian Summer
En stille måske lidt diset sommervarm periode af vekslende længde i
efteråret med blå himmel, lavtstående sol og vegetationens gyldne farver
hjulpet på vej af efterårets første frost indtræffer faktisk ganske ofte
i september og oktober.

[1]: http://www.dmi.dk/dmi/index/viden/meteorologisk_leksikon.htm#Meteorologisk_leksikon-NewText-I

--
Rune B. Broberg
Feel free to GPG-encrypt email sent to me. Keyid: 0x67A4976D

Fra : Jan Bøgh

Dato : 12-09-04 11:24

Rune B. Broberg wrote:

> [...]
> farver
> hjulpet på vej af efterårets første frost indtræffer faktisk ganske

....og du har oplevet frost i DK for nylig?

vh
Jan

Fra : Niels Ebbesen

Dato : 12-09-04 11:44

Jan Bøgh wrote:

> ...og du har oplevet frost i DK for nylig?

Tag det nu med ro Jan, begrebet indian summer bruges af mange,
som betegnelse for en sommer-agtig periode i tre efterårsmåneder.

Og det har da været usædvanligt varmt og sommer agtigt, jeg har
cyklet rundt i t-shirt og korte bukser.

Fra : Jan Bøgh

Dato : 12-09-04 13:25

Niels Ebbesen wrote:

> Tag det nu med ro Jan, begrebet indian summer bruges af mange,
> som betegnelse for en sommer-agtig periode i tre efterårsmåneder.

Jeg ta'r det helt roligt - og har også nydt vejret (selvom jeg faktisk lige
er blevet jaget hjem fra en cykeltur af et nederdrægtigt regnvejr).
Men jeg håber selv på noget 'ægte' indian summer hen i oktober - det er nok
her naturen får de allerflotteste og meget fotogene farver.

vh
Jan

Fra : Niels Riis Ebbesen

Dato : 12-09-04 14:26

Jan Bøgh wrote:

> [...]
> Men jeg håber selv på noget 'ægte' indian summer hen i oktober - det er nok
> her naturen får de allerflotteste og meget fotogene farver.

Ja de røde og gule eftrårsfarver kommer først her i slutningen af
september og starten af oktober måned, og de plejer at holde godt og
vel 14 dage, hvis man vil ha' nogle af den slags billeder.

Men det er jo også et forvarsel om, at der snart kommer 3-4 måneder
næsten uden lys og sol, jeg kan godt huske, at det er hårdt at komme
igennem.

Og jeg kan sige, at da jeg her i formiddags så vejret, da droppede
jeg min søndags cykel-foto-tur, for jeg har det sådan, at det må
godt blæse og være koldt, men jeg gidder ikke cykle i regnvejr.

--
Med venlig hilsen - Niels Riis Ebbesen

Fra : Lasse R. A.

Dato : 12-09-04 18:51

"Jan Bøgh" <spamhater@nowhere> wrote in message news:<414423c2$0$162$edfadb0f@dread11.news.tele.dk>...

> ...og du har oplevet frost i DK for nylig?
>
> vh
> Jan

Hvor er der mange der hænger sig i alle de detaljer der ikke har med
foto at gøre her i gruppen..

Til Niels:
http://www.photo-gallery.dk/new_photos/_kignaes_havn-24.html
selv om horisonten er midt i billedet virker det stadig okey. Det
ville havde været fedt hvis du kunne havde fået noget mere med af
broen eller lidt mere fokus på den.

http://www.photo-gallery.dk/new_photos/_solopgang-64.html
ser lidt mærkeligt ud. Meget grynet som om den har fået for meget
justering i curves eller levels i ps.

Mvh Lasse

Fra : Peter Loumann

Dato : 12-09-04 12:27

Niels Riis Ebbesen skrev:

>http://www.photo-gallery.dk/new_photos/preview_week_37_1of4.html

Mange gode. Ja, lyset har været fint.

Lærer du ikke snart at kende forskel på en karnap og en kvist?

http://huse-i-naestved.dk