ringe til chainmail
Fra : Jens A. Hansen

Dato : 12-05-01 00:24

Fra : Klaus Æ. Mogensen

Dato : 12-05-01 09:32

"Jens A. Hansen" <alsted@cs.auc.dk> skrev:

> jeg leder efter en biks der sæler subj,
> er mon nogen her der kan hjælpe.

Jeg ved ikke om der i det hele taget er nogen butikker i DK der
sælger ringe specifikt til det formål, men du kan overveje at
finde et sted hvor man sælger nøgleringe engros. Det er nemt at
lave ringbrynjer af den slags, men det kan godt blive halvdyrt.

--
Klaus Æ. Mogensen
http://hjem.get2net.dk/Klaudius

Though strangely seem it might, the day flees the night
And, in a peculiar way, the night flees the day.

Fra : Kjeld Johansen

Dato : 13-05-01 11:03

"Jens A. Hansen" <alsted@cs.auc.dk> wrote:
> jeg leder efter en biks der sæler subj, er mon nogen her der kan
> hjælpe.

Hvorfor ønsker du at købe dem, frem for selv at lave dem. Det er ikke
_der_ det store arbejde ligger.

I en boremaskine fastgøre du en stålstang og den ene end af tråden.
Sikker dig at det er ordenlig fastgjort, for eller kan du komme slemt
tilskade. Så når boremaskinen langsomt drejer rundt, laves der en spiral
af tråden rundt om stålstangen. Bemærk at diameteren på stangen skal
være mindre en den størrelse på ringene du ønsker. Denne spiral saves
over på langs, så du får en masse åbne ringe.

> inden i nu flamer mig tilbage til stenalderen tager jeg gerne imod
links
> til steder hvor jeg ellers burde have spurgt.

d.f.rollespil er også til live-rollespil, så du er faktisk ikke
off-topic!

Kjeld.

Fra : Niels Langager Elleg~

Dato : 13-05-01 11:15

"Kjeld Johansen" <kjeld@games.dk> writes:
> [...]
> der sæler subj, er mon nogen her der kan > hjælpe.
> Hvorfor ønsker du at købe dem, frem for selv at lave dem. Det er

Så vidt jeg har forstået er det letteste/billigeste at købe ringene på
en fjederfabrik. Men det er stadigvæk ret dyrt. Nu kan jeg ikke lige
huske de tal, som jeg synes at jeg har hørt, men det vistnok kan godt
komme til at koste tusinde kroner. Til gengæld kan man sikkert blive
et hit til mange fetish fester.

God arbejdslyst :)

--
Niels L Ellegaard http://dirac.ruc.dk/~gnalle/
SPECIAL OFFER! I proofread unsolicited commercial email sent to this

Fra : Torben AEgidius Moge~

Dato : 14-05-01 08:48

"Jens A. Hansen" <alsted@cs.auc.dk> writes:

>jeg leder efter en biks der s=E6ler subj, er mon nogen her der kan
>hj=E6lpe.

www.museumreplicas.com sælger færdiglavede ringbrynjer og våben, både
kopier af gamle våben/rustninger og nogle, der er designet med
inspiration fra Fantasylitteratur/spil/film osv. De laver ogsa
teatervåben o.lign., som måske er bedre egnet til LARP end rigtige
skarpe vaben og tunge rustninger. Det kan tænkes at de også sælger
løse ringe, men jeg ved det ikke med sikkerhed.

   Torben Mogensen (torbenm@diku.dk)

Fra : news.cybercity.dk

Dato : 14-05-01 09:07

Hejsa!!

Den måde jeg har været med til at lave ringe på er ved at gå ned på den
nærmeste landmands forrarting, og købe det tråd de bruger til at lave el
hegn med... det koster ca ingenting i forhold til de andre forslags der har
været herinde, tror det er noget med 200 meter 100 kr eller sådan noget. og
så bruger du det trick der bliv fortalt om med boremaskinen og så lige en
masse fri aftener og så skulle du værre godt på vej!!

Hilsen
Martin Lindhardt

"Jens A. Hansen" <alsted@cs.auc.dk> wrote in message
hejsa

[...]

Det enester jeg ikke har fundet på liveforum.dk, ja det er et fourm. Eller
kan det ske jeg er blevet "forum-blind" ?

Takker
Jens
i am:# rm -Rf /*
Resistance is futile you will be removed

Fra : Fly Christensen

Dato : 14-05-01 15:49

"Jens A. Hansen" wrote:

[ringbrynje]

Hvad med nogle hønseringe og lidt sølvgrå farve?

Fly

Fra : EPO

Dato : 14-05-01 16:08

Tror sgu ikke at det holder ret godt når man først begynder at blive slået
Tror heller ikke at de holder til at blive klippet over så man kan
sætte dem sammen!

Martin

Fly Christensen <x_nospam_x@gmx.net> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3AFFF051.563EF2E1@gmx.net...

Fra : Lars Wagner Hansen

Dato : 14-05-01 16:47

"EPO" <Hop_hest@mobilixnet.dk> skrev i en meddelelse
<Snip Hønseringe>
> Tror sgu ikke at det holder ret godt når man først begynder at blive
slået
> på Tror heller ikke at de holder til at blive klippet over så
man kan
> sætte dem sammen!

Ja man kan da godt høre at nutidens børn og unge ikke ved hvad en
hønsering er for noget. Hønseringe er jo netop lavet til at blive sat
sammen, selvom du har fuldstændig ret mht, at de nok ikke holder til
at blive slået på, da de jo er af plastik.

Lars
--
Lars Wagner Hansen, Jagtvej 11, 4180 Sorø
l-hansen@post4.tele.dk http://home4.inte.tele.dk/l-hansen

Fra : Søren Steinmetz

Dato : 15-05-01 00:25

"Jens A. Hansen" <alsted@cs.auc.dk> skrev i en meddelelse

>Det enester jeg ikke har fundet på liveforum.dk, ja det er et fourm. Eller
>kan det ske jeg er blevet "forum-blind" ?

Hmm prøv at kikke på
http://www.liveforum.dk/debat.html

(de kalder det debat istedet for forum

Ellers kan du bl.a. købe ringe ved Hvidehorse-Fionia
http://www.h-f.dk
De ligger i Odense og sælger både ringe samt færdige chainmails og
blankvåben.

Hygge
Søren
www.reopos.dk

Fra : Jens A. Hansen

Dato : 16-05-01 13:08

Fra : Kim Holmstrøm

Dato : 05-06-01 18:30

I menuen er det første "felt" øverst oppe der står DEBAT ellers
www.liveforum.dk/debat.html eller htm det ved jeg faktisk ikke.

A pirate said to Alexander the Great, "Because I have only one ship, I am
called a pirate. Because you have a great navy, you are called an Emperor."
Jens A. Hansen <alsted@cs.auc.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:Pine.GSO.4.21.0105120120580.20675-100000@luke.cs.auc.dk...
hejsa