Puh - Det var tæt på.
Fra : Steen Gruby

Dato : 11-09-04 22:20

Hej.

Der har i løbet af sommeren været mange hårrejsende beskrivelser af
tåbelige bilister.
Og her er så een til.
Lokket ud på de små veje af det gode vejr fik jeg en kanon tur ud af
det i dag.
Stenløse, Søsum, Toppevad, Kirke Værløse, Lynge, Lillerød, Sandholm,
Hørsholm, Hillerød, Stavnsholt, Lynge, Ganløse, Søsum og Stenløse.
Det var dog ved at gå galt på de sidste stykke på vej hjem.
Jeg tuller stille gennem Lynge på vej mod Ganløse. farten ligger på 50
Km/t, og måske lidt under.
Ved Q8 tanken holder en bil og skal til venster mod mig, dvs at hun
skal krydse min bane.
Først kigger hun i min retning, og derefter mod krydset, jeg er helt
sikker på at hun har set mig.
Men pokker tager det skøre kvindemenneske, og hun sætter igang, lige
ud foran mig.
Jeg tør simpelthen ikke forsøge at undvige - hverken forom eller
bagom.
Forom kan jeg ikke nå, og bagom tør jeg ikke - sæt hun bremser, så
koster det enten en tur op over fortovet og ind på tanken eller jeg
rammer blikdåsen.,
Jeg knalder bremsen i og stopper ½ meter fra hendes venstre dør.
Samtidig med at jeg holder stille kikker hun i min retning - Jeg vil
gætte på at hun fik et chock - Hun har garanteret ikke set mig, selv
om hun tidligere kiggede i den retning.
Jeg skal til at give hende en skideballe, men hun flintrer af sted op
gennem Lynge som om den onde er efter hende
Jeg sunder mig lige over den oplevelse og luller stille hjem.
Jeg skal lige nævne at EPO folket øvede sig i området omkring Ganløse,
så der var færdselsloven vist suspenderet og så er det med at passe på
sig selv.
Men det er da til at føle på.
De bryder sig forresten ikke meget om at en Duc lister op på siden af
dem og den så bliver brændt af lige når man ryger udenom, men hvad
pokker, når de kan fylde hele vejen kan vi andre vel også drille lidt
- ikk'?

--

Steen Gruby
Suzuki XN85 Turbo

Fra : Hekto

Dato : 11-09-04 22:48

In article <9ep6k0pc9nqklg305oilb15vvca90sgjk9@4ax.com>, Steen Gruby
<oz9zi@(AT)gruby.dk> says...
> Jeg skal til at give hende en skideballe, men hun flintrer af sted op
> gennem Lynge som om den onde er efter hende

Det VILLE han jo også have været, ikke!!??
Hun havde vel fået en skideballe, så savl og mundvand ville drive af
> [...]

> Jeg skal lige nævne at EPO folket øvede sig i området omkring Ganløse,
> så der var færdselsloven vist suspenderet og så er det med at passe på

Ja, men ganske uberegnelige, når de ligger og leger 'Tour de France'!

He! - He! ... say no more!!! ;oP
--
/Hekto ... der stadig ikke forstår cyklisters dødsdrift!
Ducati Pantah SL/M600 - Suzuki LS650

Fra : Dan

Dato : 12-09-04 00:52

Man skal kaste med sten når man selv bor i glashus var der vist engang en
klog mand der sagde;)
Der er vist ingen af os som er perfekte trafikanter;)

Fra : m0rt3n

Dato : 12-09-04 07:47

"Steen Gruby" <oz9zi@(AT)gruby.dk> skrev i en meddelelse
> Først kigger hun i min retning, og derefter mod krydset, jeg er helt
> sikker på at hun har set mig.

Jeg er holdt op med at lige at se om der er "øjenkontakt" og så tro at
billisten har set mig. Jeg ser kun på bilens forhjul og ved den mindste
bevægelse antager jeg, at bilen skal til at køre frem foran mig.
m0rt3n zrx1100

Fra : Hekto

Dato : 12-09-04 11:15

In article <4143f0f4$0$302$edfadb0f@dread16.news.tele.dk>,
jnsn@R_E_M_O_V_E_mail.dk says...
> [...]
> billisten har set mig. Jeg ser kun på bilens forhjul og ved den mindste
> bevægelse antager jeg, at bilen skal til at køre frem foran mig.

- og af samme årsag er de p-irriterende, når de lader bilen rulle
laaaaaangsomt hen til et venstresving eller et vejkryds. Man aner ikke
om de har set en, eller lige pludselig bare giver gas, selv om de
sidder og stirrer direkte på een!
--
/Hekto

Fra : Benny Sørensen

Dato : 14-09-04 00:48

>Jeg er holdt op med at lige at se
>om der er "øjenkontakt" og så tro at
>billisten har set mig.

--Apropos øjenkontakt !!! Havde jeg haft det for en uges tid
siden, havde der været 1 stk. MEGET død bilist.
Var udsat for en bilist på et stykke motortrafikvej, der udøvede
en mærkværdig form for kontaktsøgning.
Det resulterede i, at han pludselig MEGET beslutsomt pressede sig
til at overhale mig INDENOM !!! Spørg lige hvem der var lige ved
at få våde bukser. Sådan en klaphat!!
Mvh.
Lisbeth Sejberg Sørensen
(der seriøst overvejer at indbygge noget skarpt i højre støvle)

Fra : Hekto

Dato : 14-09-04 06:43

In article <10951194410.856882892952679@dtext.news.tele.dk>,
fennec@XUU59post5.tele.dk says...
> Lisbeth Sejberg Sørensen
> (der seriøst overvejer at indbygge noget skarpt i højre støvle)

.... eller bare holde ind til siden, gribe mobilos, og melde billisten
for spritkørsel. Noget må der jo være galt!
--
/Hekto

Fra : Gert Bo thorgersen

Dato : 14-09-04 16:02

"Hekto" <urxgb@urxgb.qxROT-13> wrote in message
> [...]
> www.hekto.dk www.dfmc.dk/hekto
> Ordinary-tupperware-standard-deadlyboring-japanese-
> industrial-off the shelf-semi-rockets ... no thanks!

Her i Thailand hvor vist de fleste køre uden kørekort og mange uden
nummerplader "overhaler" næsten alle indenom. Forklaringen er bl.a. at
landet er fladt hvor de store motorveje er, og at der så ikke er bygget
broer over motorvejene til at benytte når man skal til en sidevej på
motorvejens anden side. Vi har jo venstrekørsel her, så hvis man skal af en
sidevej på motorvejens højre side gøres dette ved at lave U vending i
motorvejens midterrabat! Og derfor ser ver mange som kører ned til 60 km/tim
eller mindre, hvor vi ellers må køre en 110 km/tim., i yderbanen fordi de om
nogen tid skal U vende. Så bl.a. derfor er det langt mest almindeligt at
overhale indenom overalt.

Og samtidig bruger næsten ingen blinklys, og dem der gør det for ikke slået
det fra senere og fatter det ikke når man dytter af dem. Og da blinklys
bruges/eller ikke bruges på denne måde skal man aldrig tro på et blinklys
før der også rækkes en arm ud!

Om som det groteske vedr. hvem der straffes/betaler efter trafikuheld kan
genfortælles hvordan Martin som også skriver hertil, og som for tiden er i
Thailand, i lørdags fortalte mig at hans thailandske køres bror, som er
lastvognschauffør, en dag da han kørte 40 km/tim blev påkørt af en beruset
motorcyklist der nærmest kørte 100 km/tim hurtigere end ham. Den berusede,
og skyldige mistede begge arme, men lastbilchaufføren har måttet betale over
120.000 THB/små 20.000 Kr. (mindsteløn 110 THB/dagen) til den skyldige fordi
han nu ikke længere kan arbejde og brødføde sin familie (altså inklusiv
forældre osv.).

Jeg har nu på 1½ år kørt 20.000 km på motorcykel og "kun" haft 4 sammenstød,
til det første hvorved jeg i december brækkede skulderen stak den kvindelige
bilist - ingen nummerplade - af; hvilket vist er meget almindeligt.

Mvh.Gert

Fra : Anja-Niklas

Dato : 12-09-04 07:38

Hej
vi kender vist alle historien om krydset og bilisten i en eller anden
version.
Men de forp... cykelryttere der stille og roligt ignorere alt hvad der
kommer bagfra, er da til at få en hysterisk prop af. De fylder simpelt hen
hele vejen og virker fuldstændig somom de intet høre.
om jeg kommer i lastbil, personbil eller på mc er lige gyldigt..... Det er
deres vej og de kom først!!!

Fra : Sune

Dato : 12-09-04 20:46

"Steen Gruby" <oz9zi@(AT)gruby.dk> skrev i en meddelelse
> Hej.

selv hej

[cut]
> [...]
> dem og den så bliver brændt af lige når man ryger udenom, men hvad
> pokker, når de kan fylde hele vejen kan vi andre vel også drille lidt

Det må man altså ikke Steen
Men hvis du ikke nævner det for nogen, så er det også en af mine favoritter

--
Vh Sune - http://www.dfmc.dk/?id=583
Yamaha xj600(til salg), Honda vf500FIIf (til salg), Suzuki GS500, Suzuki

Fra : "> Allan

Dato : 15-09-04 13:01

> Først kigger hun i min retning, og derefter mod krydset, jeg er helt
> sikker på at hun har set mig.
> Men pokker tager det skøre kvindemenneske, og hun sætter igang, lige
> ud foran mig.

Kørte du med langt lys? Jeg har selv haft et par af de oplevelser - så om
dagen kører jeg konsekvent med langt lys.
Så bliver de nemlig holdende...

Mvh
Allan

Fra : Steen Egeberg

Dato : 15-09-04 13:19

> Kørte du med langt lys? Jeg har selv haft et par af de oplevelser - så
om
> dagen kører jeg konsekvent med langt lys.
> Så bliver de nemlig holdende...

Kører nu ikke med langt lys - så har du jo ikke noget at bruge hvis du
skal advare nogen + det tydeligt irriterer modkørende.

Til gengæld har jeg justeret nærlyset så højt som muligt hvor det stadig
falder en lille smule.
Det betyder opmærksomhed da lyset grundet vejujævnheder vil svinge
imellem at blænde og ej for modkørende OG at bilister der holder i højre
side automatisk rammes af det asymmetriske lys.
Også en fordel når du overhaler, godt med blus på bilernes venstre
sidespejl.

Det er sel'fø'li' heller ikke så værst at have dobbelte blus som der er
på en Fazer ...

--
Steen E.
http://www.dfmc.dk/default.asp?mode=info&id=623

Fra : Steen Gruby

Dato : 15-09-04 20:15

On Wed, 15 Sep 2004 14:00:59 +0200, "> Allan <" <not@availble.com>
wrote:

Hej Allan.

>Kørte du med langt lys? Jeg har selv haft et par af de oplevelser - så om
>dagen kører jeg konsekvent med langt lys.
>Så bliver de nemlig holdende...

Hæ, det gjorde jeg ikke, og oplevelsen får mig heller ikke til det.
Jeg tror ikke meget på efekten af det, så det eneste "udkomme" af min
lille opvågnen er at jeg fremover vil være lidt mere opmærksom på
blikdåser der holder stille og venter på enten, at komme ud i den bane
jeg færdes i eller at krydse den, specielt hvis føren af køretøjet er
af hunkøn..
Hvis jeg tænker mig grundigt om ved jeg faktisk godt at mange hlykker
sker netop på den måde, og det var faktisk også det der fik mig til at
starte denne tråd.

--

Steen Gruby
Suzuki XN85 Turbo

Fra : René Hansen

Dato : 16-09-04 17:14

On Wed, 15 Sep 2004 21:14:44 +0200, Steen Gruby <oz9zi@(AT)gruby.dk>
wrote:

> [...]
>Hvis jeg tænker mig grundigt om ved jeg faktisk godt at mange hlykker
>sker netop på den måde, og det var faktisk også det der fik mig til at

Hej Steen

Så skal du prøve at køre her på Bornholm

Her Kører de fleste som om de ejer det hele, Se til højre, se til
venstre og så lige ud foran,, og så har de tillige med "Glemt" hvor
spederen sidder.

Der findes værre billister end kvinder, og det er bornholmere (-;

Men iøvrigt er det et fantastisk sted at køre på 2 hjul, Hvis man kan
lide naturen..

/René

Fra : Steen Gruby

Dato : 16-09-04 18:44

On Thu, 16 Sep 2004 18:13:38 +0200, René Hansen <oz4adx@oz4adx.dk>
wrote:
Hej Rene.

>Så skal du prøve at køre her på Bornholm

Hæ, den er go'.
Jeg fik mit bilkørekort på Bornholm.
I en lastbil som skolevogn
I Rønnes små gader og 100 gange rundt i rundkørslen uden for Rønne.
Jeg kørte de første 10.000 Km på Bornkolm, og selv om de fleste nok
var uden for "offentlig" vej var det en oplevelse.af de mere
specielle.

>Her Kører de fleste som om de ejer det hele, Se til højre, se til
>venstre og så lige ud foran,, og så har de tillige med "Glemt" hvor
>spederen sidder.

Det med speederen var nu ikke min oplevelse.
Jeg syntes det til tider lignede ren kamikaze.

>Der findes værre billister end kvinder, og det er bornholmere (-;

Ah, så slemt er det nok ikke, men jeg mindes en helt speciel "gestus"
fra bladsmørene på øen.
Hvert forår kom statens færsdelspoliti til øen i form af et par MC
betjente og avisen bragte et fint billede af dem når de kom.
Og på forunderlig vis forsvandt en del køretøjer fra vejene og de kom
først ud igen når avisen sagde pænt farvel til "gæsterne".

>Men iøvrigt er det et fantastisk sted at køre på 2 hjul, Hvis man kan
>lide naturen..

Den køber jeg ubeset.
Bornholm har noget af landets fineste natur, og vejene er meget sjove.
Jeg havde min Velocette derover i den tid, og det var en nydelse.

--

Steen Gruby
Suzuki XN85 Turbo