Polo '97 - udstødningslugt i kabinen
Fra : Thor

Dato : 11-09-04 21:38

To forskellige mekanikere har tjekket min (kones) bil for utætheder i
lydpotten, uden at kunne
finde noget. Men den lugter fælt af udstødning i kabinen når man holder i
tomgang.
Er der nogen her, der har et forslag til, hvad der kan være galt?

mvh Thomas Riedel

Fra : Eivind

Dato : 11-09-04 21:42

Havde samme problem og de kunne heller ikke finde de - endte med at jeg
fandt det selv - det var
mekaninkeren der havde glemt at putte udluftningsslangen fra bundkarret
tilbage
på luftfilterhuset, da de havde skiftet luftfilter ved 30000 km.
Så check lige den slange sidder omme bagved luftfilteret

Eivind

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 11-09-04 21:50

Thor wrote:
> [...]
> holder i tomgang.
> Er der nogen her, der har et forslag til, hvad der kan være galt?

Det kan evt. være din bagklap (eller andet), som ikke lukker helt tæt, så
kan røgen/lugten komme den vej ind.

Per
www.perbeer.ninja.dk

Fra : Teddy

Dato : 11-09-04 22:59

VW polo har et problem der, som i de fleste tilfælde ikke kan løses. mest
udbredt på 1.0 Polo.

Iflg de VW mekanikere som jeg har spurgt om det, kan de kun sige at sådan
gør de, og der er ikke noget farligt ved det. Det skulle IKKE være
udstødningsgas, men lugten som selve motoren afgiver når den bliver varm,
som kommer ind i kabinen igennem luft anlægget.

Hvis der er andre som kender til en løsning, så må de meget gerne fortælle
det.

Teddy

Fra : alexbo

Dato : 12-09-04 07:47

"Thor" skrev

> Er der nogen her, der har et forslag til, hvad der kan være galt?

Hvis udstødningen kommer ind gennem utætheder i døre eller klap, vil det
forsvinde ved overtryk i kabinen.
Prøv at køre med blæseren tændt hele tiden.
En smule utæthed for olie der lander på udstødningen kan stinke ganske
voldsomt, så det er måske brændt olie der lugter af.

mvh
Alex Christensen