In article <41454c2d$0$221$edfadb0f@dread16.news.tele.dk>,
tommynielsen77@*REMOVE*webspeed.dk says...
> > For en '02'er med 8.000 på klokken, er prisen ikke helt gal. De holder
> > prisen urimeligt godt. Dyre at købe, gode at sælge igen.
> >
> > Min egen er en '94 og står til i omegnen af 45.000.
> >
> > --
> > /Hekto
> > Ducati Pantah SL/M600 - Suzuki LS650
> > Ducatist og medlem af 'Geheime Motorrad Putzer Verein'
> >
www.hekto.dk www.dfmc.dk/hekto
> > Ordinary-tupperware-standard-deadlyboring-japanese-
> > industrial-off the shelf-semi-rockets ... no thanks!
>
>
>
> Hej Hekto
>
> Du skriver der er minimalt slid på mototren. Vil en savage så ikke være een
> af de modeller, hvor det virkelig kan betale sig at købe en ældre model,
> eller en der har kørt en del km, idet man så sparer nogle kr? En savage er
> vel også forholdsvis nem at renovere/vedligeholde ift. de fleste andre
> mc'er?
>
Jo! Årgangen betyder mindre end stand og KM.
Det er meget få ændringer der har været på dem, og det har mest været
for at opfylde miljøkrav. Eneste større ændring var fra '90 (eller '89)
hvor man gik fra 4 til 5 gear.
Kørt pænt, tror jeg at behovet for renovering vil være begrænset til en
ny knastkæde, de første rigtig mange km.
Eneste svagheder jeg har hørt om, er at den skal varme lidt inden man
kører for at være sikker på at der er rigeligt med olie oppe ved
knasterne, og der er jo langt derop!!!
Ladesystemet lider af de
alm. kendte svagheder, hvor regulatoren med tide går en tur.
Ellers har jeg kun set et større havari, hvor starterkullene gik i
klemme p.gr.a. slid. Det løftede startermotoren ud af motorblokken, og
det var uden at skrue skruerne af først!
Krumtappen er lejret i rullelejer, der måske støjer lidt ved visse
omdrejninger; men til gengæld er ganske holdbare.
--
/Hekto
Ducati Pantah SL/M600 - Suzuki LS650
Ducatist og medlem af 'Geheime Motorrad Putzer Verein'
www.hekto.dk www.dfmc.dk/hekto
Ordinary-tupperware-standard-deadlyboring-japanese-
industrial-off the shelf-semi-rockets ... no thanks!