hvad koster en savage?
Fra : Thomas Smedebøl

Dato : 11-09-04 21:17

Jeg går og drømmer om at købe mig en Savage da den virker fornuftig, idet
jeg ikke har teknisk snilde eller et ønske om fart.

Men hvad skal jeg regne med det koster årligt udover selve anskaffelsen?

Her tænker jeg eksempelvis på vedligeholdelse, vægtafgift, forsikring og
lignende. Jeg er 26 år og bor i Nordjylland.

Et tillægsspørgsmål er forslag til hvorvidt jeg skal købe nyere brugt eller
helt nyt? Og om nogle kan anbefale en god mc-shop i Aalborgområdet der fører
Savage?

Mvh Thomas

Fra : Lyrik

Dato : 11-09-04 22:45

"Thomas Smedebøl" <whisdow@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
eller
> helt nyt? Og om nogle kan anbefale en god mc-shop i Aalborgområdet der

++++++++++++++++++++++++++++
Jeg har haft sådan én og kan anbefale den til det brug du ruller ud.
Den var ekstrem billig i forsikring, jeg gav 1600 kasko/ansvar i
helårsforsikring.
Den kørte 20-25 km på literen, startede hver gang og havde et perfekt
elanlæg, også i regnvejr!))
Men den gik op og ned i nypris. Jeg gav ca. 65K. Imidlertid satte Suzuki den
ned til 55K 2 år efter i nogle måneder. Nu er den oppe på 65K igen og det er
vidst sidste år den eksisterer.
Den vakte stor interesse og gode samtaler overalt hvor den kom frem. Det er
en stor værdi i sig selv.
Måske den største fornøjelse overhovedet ved at have en chopper!)

Hilsen
Jens

Fra : Thomas Smedebøl

Dato : 11-09-04 23:52

> [...]
> den
> ned til 55K 2 år efter i nogle måneder. Nu er den oppe på 65K igen og det

Kommer der mon så en tilsvarende version?

Mvh Thomas

Fra : Hekto

Dato : 11-09-04 23:55

In article <4143802d$0$210$14726298@news.sunsite.dk>,
whisdow@hotmail.com says...
> Kommer der mon så en tilsvarende version?

Ja, den hedder bare Boulevard 40; men er 99% magen til.
--
/Hekto
Ducati Pantah SL/M600 - Suzuki LS650

Fra : Hekto

Dato : 11-09-04 23:28

In article <41435c0a$0$208$14726298@news.sunsite.dk>,
whisdow@hotmail.com says...
> [...]
> helt nyt? Og om nogle kan anbefale en god mc-shop i Aalborgområdet der fører

Du skal nok regne med at skifte dyser, hvis du køber en fra ny. Den er
udsultet i uhyggelig grad p.gr.a. US-bestemmelserne vedr. emission.

Tænker du i brugt, kan jeg anbefale den Savage der står nede hos
Feldballe!!!!
Det er en af mine venners, og den er superflot og velholdt. Den er
passet og plejet som et lille barn; men han VILLE have en HD istedet.
Der er Raask-rør på, inddyset, og et andet sæde + lidt andre
småtterier.

Jeg har selv en, og kender flere. Den er let at køre, og servicen er
overkommelig. Motoren er lavt ydende, så sliddet er minimalt.
Den skal have skiftet olie ved intervallerne + filter. Den skal varmes
ordentligt op, så knasterne ikke slides og ladesystemet er det
sædvanlige Suzuki. En Schnabel-regulator kan anbefales.

Jeg gir 470,- i ansvar; men det slipper du nok ikke med.

Fra : Thomas Smedebøl

Dato : 11-09-04 23:55

Meget af det du skriver (skifte dyser, US-bestemmelserne vedr. emission,
Raask-rør, knasterne) fatter jeg ikke en dyt af ;) Jeg er amatør, og har
intet teknisk forhåndskendskab overhovedet, men det kommer henad vejen.

> Tænker du i brugt, kan jeg anbefale den Savage der står nede hos
> Feldballe!!!!

Umiddelbart synes jeg den virker lidt dyr i forhold til annoncerne i den blå
avis, men jeg ved som sagt ikke så meget om hvad man får for pengene.

Hvis der er andre (eller dig) der har forslag til andre gode steder at lede
efter brugt, er jeg lutter øren :)

Tak for svaret.

Mvh Thomas

Fra : Hekto

Dato : 12-09-04 00:05

In article <4143811b$0$215$14726298@news.sunsite.dk>,
whisdow@hotmail.com says...
> Meget af det du skriver (skifte dyser, US-bestemmelserne vedr. emission,
> Raask-rør, knasterne) fatter jeg ikke en dyt af ;) Jeg er amatør, og har
> intet teknisk forhåndskendskab overhovedet, men det kommer henad vejen.

Det betyder også bare, at du ikke behøver at spekulere i anden
lydpotte, eller omdysning, derefter.

> Umiddelbart synes jeg den virker lidt dyr i forhold til annoncerne i den blå
> avis, men jeg ved som sagt ikke så meget om hvad man får for pengene.

Mon ikke man kan diskutere prisen med ham? Jeg maner at han har givet i
omegnen af 52.000 for den. Han er jo forpligtet til at yde garanti.
Iøvrigt er der for ca. 10.000 kr. udstyr på den.
For en '02'er med 8.000 på klokken, er prisen ikke helt gal. De holder
prisen urimeligt godt. Dyre at købe, gode at sælge igen.

Min egen er en '94 og står til i omegnen af 45.000.

Fra : Tommy Nielsen

Dato : 13-09-04 08:30

> [...]
> www.hekto.dk www.dfmc.dk/hekto
> Ordinary-tupperware-standard-deadlyboring-japanese-
> industrial-off the shelf-semi-rockets ... no thanks!

Hej Hekto

Du skriver der er minimalt slid på mototren. Vil en savage så ikke være een
af de modeller, hvor det virkelig kan betale sig at købe en ældre model,
eller en der har kørt en del km, idet man så sparer nogle kr? En savage er
vel også forholdsvis nem at renovere/vedligeholde ift. de fleste andre
mc'er?

MVH

Tommy

Fra : Hekto

Dato : 13-09-04 08:54

In article <41454c2d$0$221$edfadb0f@dread16.news.tele.dk>,
tommynielsen77@*REMOVE*webspeed.dk says...

> [...]
> eller en der har kørt en del km, idet man så sparer nogle kr? En savage er
> vel også forholdsvis nem at renovere/vedligeholde ift. de fleste andre

Jo! Årgangen betyder mindre end stand og KM.
Det er meget få ændringer der har været på dem, og det har mest været
for at opfylde miljøkrav. Eneste større ændring var fra '90 (eller '89)
hvor man gik fra 4 til 5 gear.

Kørt pænt, tror jeg at behovet for renovering vil være begrænset til en
ny knastkæde, de første rigtig mange km.

Eneste svagheder jeg har hørt om, er at den skal varme lidt inden man
kører for at være sikker på at der er rigeligt med olie oppe ved
knasterne, og der er jo langt derop!!! Ladesystemet lider af de
alm. kendte svagheder, hvor regulatoren med tide går en tur.
Ellers har jeg kun set et større havari, hvor starterkullene gik i
klemme p.gr.a. slid. Det løftede startermotoren ud af motorblokken, og
det var uden at skrue skruerne af først!

Krumtappen er lejret i rullelejer, der måske støjer lidt ved visse
omdrejninger; men til gengæld er ganske holdbare.

Fra : Jan

Dato : 14-09-04 05:36

Du kan evt. kigge på www.sccd.dk under Køb & Salg, der er et par savage til
salg.