mange ? vedr. landbrugsmaskine
Fra : Ralph

Dato : 11-09-04 21:01

Jeg har en "staldkat" en lille firehjulstrukket, knækstyret minilæsser, 800
kg. max hastighed 14km/t, uden reflekser, trekant, lys, bremselys,
nummerplade eller bremser. Den bruger jeg til at flytte halmballer, lægge
halm ud, grave huller, jævne gårdsplads og som gaffeltruck.

Må jeg:

1) køre på gårdspladsen hvor posten, lastbiler, kunder og ansatte færdes?
2) køre på offentlig vej ifm. med halmkørsel, med trailer påspændt?
3) køre på offentlig vej uden redskaber monteret ifm. at den skal bruges på
en anden adresse?
4) rense offentlig vej efter andre landbrugsmaskiner (hvilket jeg tidligere
har gjort med en alm. traktor)?
5) må mine børn (12 år og op) køre den?

Jeg har hørt at ejer og ansatte må færdes på offentlig vej uden maskiner
eller redskaber monteret, er det korrekt?

Jeg sidestiller den - lovmæssigt - med en plænetraktor, er det korrekt? Ikke
fordi jeg kender reglerne vedr. plænetraktoren, men så ville jeg også have
svar på mine ? vedr. samme.

--
venligst
Ralph