/ Forside / Interesser / Fritid / Motorcykler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Motorcykler
#NavnPoint
dova 9238
pallenoc 4816
pallebhan.. 3536
masteraug.. 3050
nilsg 2382
jakjoe 2110
transor 2030
CLAN 1915
Sunowich 1420
10  3773 1345
Ønskes: "Insider Info", YAMAHA V-MAX
Fra : Lars D V


Dato : 11-09-04 18:18

Hej Forum

Jeg leger med tanken om en V-MAX næste år (og for sportens skyld, måske
endda som "selvhenter" i Tyskland).

Mangler dog lidt DOKUMENTERET viden om sådan een. F.eks. plager det mig
lidt, dét med rygtet om en svaghed i plejlstængerne. Men jeg har ikke fundet
noget kontant viden om dette mulige problem - fx. om det var en børnesygdom,
eller var en bestemt serie eller hvad?

Er der nogen der evt. har førstehånds-kendskab til VMAX og en masse viden.

Jeg kender godt den danske VMAX-klub og har også støvsuget den og andre
steder på nettet for indhold.

Og jeg ved også, at denne model, først og fremmest, er lavet til det
amerikanske marked som ææælsker street-drag-muskelmaskiner. Og at den
bestemt ikke er egnet til bekvem langfart på motorveje o.s.v. Men jeg har
det med at falde for de "skæve" modeller - sådan er det bare

Pft for al nyttig viden.



 
 
Jesper Jellesmark Ma~ (12-09-2004)
Kommentar
Fra : Jesper Jellesmark Ma~


Dato : 12-09-04 08:21

hvis du har læst alt tilgængeligt materiale på vmaxclub.dk kan du da ikke
længere være i tvivl.
du må har sådan en..
held og lykke
mvh jesper (102)

"Lars D V" <lvalbak@post6.tele.dk> skrev i en meddelelse
news:414332a3$0$227$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...
> Hej Forum
>
> Jeg leger med tanken om en V-MAX næste år (og for sportens skyld, måske
> endda som "selvhenter" i Tyskland).
>
> Mangler dog lidt DOKUMENTERET viden om sådan een. F.eks. plager det mig
> lidt, dét med rygtet om en svaghed i plejlstængerne. Men jeg har ikke
fundet
> noget kontant viden om dette mulige problem - fx. om det var en
børnesygdom,
> eller var en bestemt serie eller hvad?
>
> Er der nogen der evt. har førstehånds-kendskab til VMAX og en masse viden.
>
> Jeg kender godt den danske VMAX-klub og har også støvsuget den og andre
> steder på nettet for indhold.
>
> Og jeg ved også, at denne model, først og fremmest, er lavet til det
> amerikanske marked som ææælsker street-drag-muskelmaskiner. Og at den
> bestemt ikke er egnet til bekvem langfart på motorveje o.s.v. Men jeg har
> det med at falde for de "skæve" modeller - sådan er det bare
>
> Pft for al nyttig viden.
>
>



Lars D V (12-09-2004)
Kommentar
Fra : Lars D V


Dato : 12-09-04 10:41

He, he - du har nok ret, jeg er ramt af bacillen... Men jeg har jo ikke
travlt, så min snusfornuftige side, efterlyser stadig lidt flere hard facts
vedr. eventuelle ting at være opmærksom på, fx. ved køb af en brugt. Og så
er der lige det hårdnakkede rygte ang. svage plejlstænger!?
Lars


"Jesper Jellesmark Madsen" <120015200190@post12.tele.dk> wrote in message
news:4143f8d1$0$184$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
> hvis du har læst alt tilgængeligt materiale på vmaxclub.dk kan du da ikke
> længere være i tvivl.
> du må har sådan en..
> held og lykke
> mvh jesper (102)
>



vmx (12-09-2004)
Kommentar
Fra : vmx


Dato : 12-09-04 12:36


"Lars D V" <lvalbak@post6.tele.dk> skrev i en meddelelse
news:414418ff$0$261$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...
> He, he - du har nok ret, jeg er ramt af bacillen... Men jeg har jo ikke
> travlt, så min snusfornuftige side, efterlyser stadig lidt flere hard
facts
> vedr. eventuelle ting at være opmærksom på, fx. ved køb af en brugt. Og så
> er der lige det hårdnakkede rygte ang. svage plejlstænger!?
> Lars
>

Det er nok det eneste jeg endnu ikke har hørt om maskinen.
Klart nok, hvis du voldtuner maskinen, f.eks. big-bore 1500 cc,
lattergas etc. uden at skifte resten af delene således tingene hænger
sammen kan du kvadre hvadsomhelst.

I forum på http://www.vmaxxers.net/ (advarsel; foregår på tysk ) er
der endnu ikke een der indenfor de sidste 3 år har beklaget sig over
ødelagte plejlstænger

Hilsner

--
Robert
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=194
http://www.vmaxxers.net - Vmaxxer #977



Lars D V (12-09-2004)
Kommentar
Fra : Lars D V


Dato : 12-09-04 13:25

Plejlstænger?

F.eks et citat fra en gut der har ombygget til 1500cc
"Vmax´en er kendt for at have svage plejlstænger, men nej, jeg har ikke købt
titaniumsplejlstænger, ..." (se http://www.powerpage.dk/diverse/diverse.htm)

Det interessante er, at denne artikel også findes på vmax klub dk's
hjemmeside, men uden denne sætning. Ovennævnte version er fra forfatterens
egen side. Men da jeg ikke aner hvad der ligger bag bemærkningen "... er
kendt for at ....", ville jeg netop høre hvor det stammer fra? Det er dét
jeg mener med udokumenterede rygter....

Lars

>
> Det er nok det eneste jeg endnu ikke har hørt om maskinen.
> Klart nok, hvis du voldtuner maskinen, f.eks. big-bore 1500 cc,
> lattergas etc. uden at skifte resten af delene således tingene hænger
> sammen kan du kvadre hvadsomhelst.
>
> I forum på http://www.vmaxxers.net/ (advarsel; foregår på tysk ) er
> der endnu ikke een der indenfor de sidste 3 år har beklaget sig over
> ødelagte plejlstænger
>
> Hilsner
>
> --
> Robert



vmx (12-09-2004)
Kommentar
Fra : vmx


Dato : 12-09-04 16:54

"Lars D V" <lvalbak@post6.tele.dk> skrev i en meddelelse
news:41443f6f$0$238$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...
> Plejlstænger?
>
> F.eks et citat fra en gut der har ombygget til 1500cc
> "Vmax´en er kendt for at have svage plejlstænger, men nej, jeg har ikke
købt
> titaniumsplejlstænger, ..." (se
http://www.powerpage.dk/diverse/diverse.htm)
>
> Det interessante er, at denne artikel også findes på vmax klub dk's
> hjemmeside, men uden denne sætning. Ovennævnte version er fra forfatterens
> egen side. Men da jeg ikke aner hvad der ligger bag bemærkningen "... er
> kendt for at ....", ville jeg netop høre hvor det stammer fra? Det er dét
> jeg mener med udokumenterede rygter....

Jeg tror det er en misforståelse. Måske skulle der ikke have
stået "kendt for at have svage plejstænger" - i stedet burde der
skrives; "vmaxen har plejstænger der er dimensioneret til præcis
at opfylde kravet fra den originale blok de er monteret i mht.
vægt og ydelse" Desuden som allerede nævnt; Jeg har aldrig hørt
om brækkede stænger udover folk der "selv er ude om det"
Hvis du vil tune, så gør det ordentligt, gennemført, ellers giver
det problemer - der findes ingen nemme billige løsninger på
flere HK.

R





Lars D V (12-09-2004)
Kommentar
Fra : Lars D V


Dato : 12-09-04 17:41

Jeg tror du har ret. Eller det vil jeg antage, netop hvis der ikke findes
beviser for påstandende. Never mind.

Jeg har ingen planer om at tune, udover jeg gerne vil have fabriks
V-Boost'et med - eller måske bedre: købe en brugt, der ikke har haft det på
(mindre slidt) og så selv montere bagefter, hvis man kan det?

Men tak for oplysningerne - har du selv een du er glad for?

Mvh.
Lars

>Jeg tror det er en misforståelse. Måske skulle der ikke have
>stået "kendt for at have svage plejstænger" - i stedet burde der
>skrives; "vmaxen har plejstænger der er dimensioneret til præcis
>at opfylde kravet fra den originale blok de er monteret i mht.
>vægt og ydelse" Desuden som allerede nævnt; Jeg har aldrig hørt
>om brækkede stænger udover folk der "selv er ude om det"
>Hvis du vil tune, så gør det ordentligt, gennemført, ellers giver
>det problemer - der findes ingen nemme billige løsninger på
>flere HK.

>R



"vmx" <mitrig|_re_|tigenavn@hotmail.com> wrote in message
news:ci1cej$2v3p$1@news.cybercity.dk...
>
> "Lars D V" <lvalbak@post6.tele.dk> skrev i en meddelelse
> news:414418ff$0$261$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...
>> He, he - du har nok ret, jeg er ramt af bacillen... Men jeg har jo ikke
>> travlt, så min snusfornuftige side, efterlyser stadig lidt flere hard
> facts
>> vedr. eventuelle ting at være opmærksom på, fx. ved køb af en brugt. Og
>> så
>> er der lige det hårdnakkede rygte ang. svage plejlstænger!?
>> Lars
>>
>
> Det er nok det eneste jeg endnu ikke har hørt om maskinen.
> Klart nok, hvis du voldtuner maskinen, f.eks. big-bore 1500 cc,
> lattergas etc. uden at skifte resten af delene således tingene hænger
> sammen kan du kvadre hvadsomhelst.
>
> I forum på http://www.vmaxxers.net/ (advarsel; foregår på tysk ) er
> der endnu ikke een der indenfor de sidste 3 år har beklaget sig over
> ødelagte plejlstænger
>
> Hilsner
>
> --
> Robert
> http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=194
> http://www.vmaxxers.net - Vmaxxer #977
>
>



vmx (13-09-2004)
Kommentar
Fra : vmx


Dato : 13-09-04 19:45

"Lars D V" <lvalbak@post6.tele.dk> skrev i en meddelelse
news:41447b9d$0$283$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...
> Jeg tror du har ret. Eller det vil jeg antage, netop hvis der ikke findes
> beviser for påstandende. Never mind.
>
> Jeg har ingen planer om at tune, udover jeg gerne vil have fabriks
> V-Boost'et med - eller måske bedre: købe en brugt, der ikke har haft det

> (mindre slidt) og så selv montere bagefter, hvis man kan det?
>
> Men tak for oplysningerne - har du selv een du er glad for?
>

Som nævnt nedenfor ( ovenfor alt efter newsreader )
kan der være problemer med 2. gear - men du burde
mærke det straks ved prøvekørsel; første symptomer
er tendens til at hoppe ud af gear eller springe over til
3 gear... incl. en "ikke så heldig lyd". Men jeg tror nu
mange af problemerne skyldes "pilotens" manglende
evne til at skifte korrekt når der skal leges med
acceleration, eller at voldtvinge gearskifte på forkert
tidspunkt. Jeg har ingen problemer på min der til dato
har tilbagelagt 27.600 miles. Det eneste jeg har
skiftet undervejs er olie, filtre, kølevæske, bremseklodser
og den store udgift: dæk ( suk )

Jeg vil råde dig til at købe den "ægte vare" fra starten.
Det kan være en beskostelig affære at eftermontere v-boost.
Selve v-boost enheden koster en halv bondegård, alt efter
model kan du risikere også at skulle skifter knaster og cdi-boks
samt bøvle med justering af carb....
Husk; find dig en model nyere en 1993 med 43 mm gaffelrør.
De originale på 1985 modellen ( 40 mm ) er alt for "vakkelvorne"


R





Armand (12-09-2004)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 12-09-04 21:52


Lars D V <lvalbak@post6.tele.dk> skrev i en
news:414332a3$0$227$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...
>
> Jeg leger med tanken om en V-MAX næste år
> Mangler dog lidt DOKUMENTERET viden om sådan een. F.eks. plager det mig >
lidt, dét med rygtet om en svaghed i plejlstængerne. Men jeg har ikke fundet
> noget kontant viden om dette mulige problem - fx. om det var en
> børnesygdom, eller var en bestemt serie eller hvad?
> Er der nogen der evt. har førstehånds-kendskab til VMAX og en masse viden.

Øhh?
Jeg ser endnu ikke nogen nævne det svage 2.gear som JEG regner for motorens
akilleshæl (og sært nok en detalje der har plaget en del af Yamaha´s
modeller gennem tiden)!?

--
Armand.







Lars D V (13-09-2004)
Kommentar
Fra : Lars D V


Dato : 13-09-04 22:17

Tak for gode tips.

Foreløbigt opsummerer jeg:

- Svage plejlstænger er en "and" *)

- Vær opmærksom på 2. gear (de Yamaha'er jeg tidligere har haft, XT500 og
TR1, har dog ikke haft de problemer)

- Eftermontering af V-Boost for dyrt og besværligt. Kun for nørder.

- Model bør være efter 1993 pga. forgaffel rør-dimension

- Lad være med at købe een der er peppet op, så den ligner en
street-dragster - sandsynligheden for at den har været brugt til netop dét,
er stor

*) Men den burde have en omdrejningsbegrænser, da den snildt løber langt op
i det røde felt, som vist skal tages alvorligt.

Mvh
Lars



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177557
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408885
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste