duidreagt
Fra : Kristian Lundstrøm

Dato : 11-09-04 16:25

Er er der nogen som ved hvor man får en billig dui dragt

Fra : Roland Lyngvig

Dato : 11-09-04 16:46

Det er med DUI som med Mercedes. De fås bare ikke billigt. Så skal du købe
en brugt og godt udtjent model.

Jeg kigger selv på DUI, men synes ikke der er noget til under 13.000 kr.
eller deromkring... Overvejer seriøst en TLS350, men måske er der nogen her,
som vil prøve at overbevise mig om, at det ikke er en god model? Jeg er
nok faldet lidt for dens "lette" design. Og så er det jo ikke den dyreste
DUI dragt man kan tænke sig.

Mvh.
Roland Lyngvig
(E-mail-adresse: Søg i www.epost.dk)

Fra : Rene Jensen

Dato : 11-09-04 18:31

Jeg har en til salg..

Fra : Allan Hansen

Dato : 11-09-04 19:31

"Kristian Lundstrøm" <nospam@nospam.dk> skrev i en meddelelse
> Er er der nogen som ved hvor man får en billig dui dragt

Hvis det absolut skal være en DUI dragt så prøv at se på priser i England.
F. eks:
http://www.sdswatersports.co.uk/

Allan Hansen

Fra : Roland Lyngvig

Dato : 12-09-04 11:55

Ja, for søren. Nu begynder det jo at se helt fornuftigt ud:

DUI CLX £872.00 PHONE
DUI CF 200SE
£785.00 PHONE
DUI TLS350 SE £590.00 PHONE
DUI CNSE £675.00 PHONE

Hvis englænderne kan, må det også kunne lade sig gøre i Tyskland etc. Jeg
søger lidt videre. Tak for dit tip.

Fra : Peter Fjelsten

Dato : 12-09-04 12:19

Roland Lyngvig skrev i Message-ID:
<BWV0d.46963$Vf.2396931@news000.worldonline.dk>:

> Ja, for søren. Nu begynder det jo at se helt fornuftigt ud:

> DUI CLX £872.00 PHONE
> DUI CF 200SE £785.00 PHONE
> DUI TLS350 SE £590.00 PHONE

Dennee er ikke med lynlås over brystet. Modellen her er billigere.

> DUI CNSE £675.00 PHONE

> Hvis englænderne kan, må det også kunne lade sig gøre i Tyskland etc. Jeg
> søger lidt videre. Tak for dit tip.

DUI-forhandlere i resten af Europa har klaget over at englænderne har
kunne købe fra DUI meget billigere end alle andre. Derfor mener jeg at
englænderne er blevet tvunget til at sætte priserne op. Meld gerne
tilbage her i gruppen når du har fundet en god pris.

--
Peter Fjelsten (DIR-DK, EKPP) Om DIR <http://www.dir-dk.org/>
MSN "fjelsten@yahoo.com" Huledykning <http://www.ekpp.org/>

Fra : chris - www.oceandiv~

Dato : 13-09-04 10:17

Peter Fjelsten <nospam@adr.dk> wrote in message news:<7850859851$20040912131853@fjelsten.invalid>...
> [...]
> englænderne er blevet tvunget til at sætte priserne op. Meld gerne
> tilbage her i gruppen når du har fundet en god pris.

Hej med jer

ifølge min bedste overbevisning har man ikke bare været utilfreds, men
DUI har faktisk annuleret aftalen om distribution med SDS og Aquarius
i England. Det ville derfor faktisk undre mig om de kunne skaffe
dragter til de priser mere, men derimod fortsat viser priserne for at
lokke kunderne til.

Personligt har jeg både haft en tls350 og en CLX450, og jeg ville
helst ikke vende tilbage til en tls. Synes den er for tynd og for nemt
gik i stykker. Jaja god afbalancering og hele dynen, men så dårlig er
den nu nok heller ikke ))

Roland, hvis du er en Medium eller en LG, må du gerne prøve en CLX for
at se om det er noget for dig. Hvis du er en Xl, har vi evt en CNSE
(1,5MM compressed neoprene) som du også kan prøve. Du kan jo evt
skrive eller dukke op i butikken.

Niveauet i Tyskland ligger vist meget på linie med de officielle
priser fra DUI, så de fleste af os andre skulle da gerne kunne være
med der.

mvh chris

Fra : Peter Fjelsten

Dato : 13-09-04 20:29

chris - www.oceandive.dk skrev i Message-ID:
<df9c0a55.0409130116.445f0041@posting.google.com>:

> ifølge min bedste overbevisning har man ikke bare været utilfreds, men
> DUI har faktisk annuleret aftalen om distribution med SDS og Aquarius
> i England.

Lige præcis mine ord.

> Det ville derfor faktisk undre mig om de kunne skaffe dragter til de
> priser mere, men derimod fortsat viser priserne for at lokke kunderne
> til.

Nemlig ja.

> [...]
> helst ikke vende tilbage til en tls. Synes den er for tynd og for nemt
> gik i stykker. Jaja god afbalancering og hele dynen, men så dårlig er

Det er en superdragt. Har selv (haft) CLx450 og CF200.

> Niveauet i Tyskland ligger vist meget på linie med de officielle
> priser fra DUI, så de fleste af os andre skulle da gerne kunne være
> med der.

Nemlig ja.

Fra : Roland Lyngvig

Dato : 13-09-04 21:00

Hvorfor "har haft"? Er den allerede slidt op eller fandt du noget bedre?

Jeg vil nok være meget på dupperne inden jeg bruger så mange penge på en
DUI: Er det nu så godt et valg eller har alle jer "hardcore" tech-dykkere en
dårlig erfaring (i forhold til prisen)?

Fra : Allan Hansen

Dato : 14-09-04 07:31

"Roland Lyngvig" <email@not-possible.net> skrev i en meddelelse
> [...]
> DUI: Er det nu så godt et valg eller har alle jer "hardcore" tech-dykkere

Jeg er nok blever for gammel til at være "hardcore tech-dykker" og dykker
heller ikke i DUI men jeg dykker sammen med en "DUI bande". De
importerede selv dem selv stort set til priser som andre dragter koster
detail ( men det har dykker-mafia'en måske nu fået forhindret ). Ganske vist
er dette crushed neopren et spændende materiale. Det er tyndt men tungt og
tørrer "aldrig". Det virker slidstærkt og kan lappes med aquasure. Støvlerne
( pagodesko'ene og rock-boots ) er dårlige og alle får sat almindelige
støvler på ( måske findes de allerede på dragterne i dag ). Hals og
håndledsmanchetter er i holdbarhed ikke anderledes end på ordinære dragter
og lynlåsen er såmænd heller ikke bedre. Så med mindre man er et "mærkedyr"
synes jeg ikke den (CN) er prisen værd (15000).

Allan Hansen

Fra : Henrik Manley

Dato : 14-09-04 08:39

> Jeg er nok blever for gammel til at være "hardcore tech-dykker" og dykker
> heller ikke i DUI men jeg dykker sammen med en "DUI bande". De
> importerede selv dem selv stort set til priser som andre dragter koster

Som en af dem der dengang fik den til en rimelig pris (CF200) har jeg næsten
kun godt at sige om dem. Dog er støvlerne et stort minus og jeg har nu fået
et par neopren støvler på. Det virker.

En anden ting der kan være et minus er den lange tørre tid og når man som
jeg dykker meget og den derfor næsten aldrig er tør kan man have svært ved
at lappe den. Der går dog meget sjældent hul i den. Min har nu 700-900 dyk
på bagen og er ved at være slidt så jeg har lappet 3 huller og har stadig 1
i røven. Så fire huller på 5-6 år er vel meget godt især i forhold til hvad
den er blevet udsat for.

Om jeg så skal have en DUI dragt næste gang ved jeg ikke, jeg betaler
ihverfald ikke 15000 kr for den.

--
Henrik Manley
http://bends.dk m@nley.dk

Fra : chris - www.oceandiv~

Dato : 14-09-04 11:31

"Roland Lyngvig" <email@not-possible.net> wrote in message news:<d%m1d.47744$Vf.2411211@news000.worldonline.dk>...
> Hvorfor "har haft"? Er den allerede slidt op eller fandt du noget bedre?

Ja den gik faktisk rimeligt hurtigt i stykker. Dragten er, som du
siger utroligt let og dejlig at have på, men til lidt mere krævende
dykning, er det ikke det der ville være mit nye førstevalg. Skiftede
til min DUI CLX450 # MD (som i øvrigt også skal sælges nu )

Det er nu fordi vi har fået et nyt mærke i butikken, Hunter/Gates som
laver en dragt der hedder Pro Vsn Tek i et materiale du næppe
nogensinde kommer til at slå ihjel. Virker meget lækkert (skal jeg jo
sige men synes faktisk det er et fint produkt.) og jeg venter mig nu
en del af den.

Håber det hjalp lidt på min pointe.
mvh chris

Fra : Jonas Lüttichau

Dato : 14-09-04 16:22

Allan Hansen wrote:
> Hvis det absolut skal være en DUI dragt så prøv at se på priser i
> England. F. eks:
> http://www.sdswatersports.co.uk/

Jeg har lige fået en pris på en TLS 350 cave cut med 2 bellows pockets og
lynlås foran. £1537.

Fra : Peter Fjelsten

Dato : 14-09-04 17:07

Roland Lyngvig skrev i Message-ID:
<d%m1d.47744$Vf.2411211@news000.worldonline.dk>:

> Hvorfor "har haft"? Er den allerede slidt op eller fandt du noget bedre?

Jeg har solgt min CLx450.

Jeg har stadig min CF200, som min kæreste dykker i. Den vil jeg dog
sælge hvis jeg får et ordentligt tilbud (det er en M).

TLS350 er den mest komfortable dragt på markedet (er jeg overbevist om).
Som er det ikke den best slidstærke, så man bør nok have en
reservedragt.

Når jeg dykker i min CF200 bander jeg den langt væk. I en TLS350 mærker
du næsten ikke du har en tørdragt på.

Fra : Peter Fjelsten

Dato : 14-09-04 22:43

Jonas Lüttichau skrev i Message-ID:
<41470c67$0$186$edfadb0f@dread11.news.tele.dk>:

> Jeg har lige fået en pris på en TLS 350 cave cut med 2 bellows pockets
> og lynlås foran. £1537.

Det kan jeg også sælge den til (bare for at sige at tiden med billige
DUI-dragter fra UK synes forbi).

Fra : Roland Lyngvig

Dato : 15-09-04 15:30

Jeg fik en ven, der bor i England og selv dykker, til at ringe til SDS og
spørge til deres DUI dragter. Jeg bringer lige svaret her (på engelsk):

QUOTE
hi roland,

the SE stands for SHOULDER ENTRY. Without SE means front entry.

the reason the price is so cheap is because they have limited stocks, only
in size M and L for CF200SE and size M for TLS350SE. The L size for CF200SE
to fit height between 5'10" to 5'11" and chest size of 44-16".

for Zipseal ,he said those r very expensive n will have to be ordered in.

The normal price for these models are:

CF200SE - £1175

TLS350SE - £885

hope the above info helps!

-sharron

UNQUOTE

Fra : Rene Jensen

Dato : 13-09-04 16:15

jeg har en brugt cf300 med inderdragt for 4000 kr.
Mvh. Rene
30277051

Fra : Thomas VJ

Dato : 13-09-04 19:43

"Rene Jensen" <anemonevej18@stofanet.dk> skrev i en meddelelse
> jeg har en brugt cf300 med inderdragt for 4000 kr.
> Mvh. Rene
> 30277051

Hvad størrelse?

mvh,
Thomas

Fra : Kalle

Dato : 15-09-04 00:49

Det er en SM

Ca størrelse 170 cm.

Den har været tilsalg i nogle år tror jeg.
Den dukker op her på NG hver halve år

Casper

Fra : Tom Folkmann

Dato : 14-09-04 09:50