Maxi
Fra : Aragorn24

Dato : 11-09-04 16:13

Min puch maxi giver god gnist, der kommer benzin ned, men når jeg træder på
kickstarteren, så giver den høje bang lyde ud af udstødningen, og det er
det, jeg har rodet og jysteret, men kan ikke få gang i svinet, hvad gør jeg
galt?

Toleranden på cylinder er 1, og stemplet er 2 kan det ha noget med det at
gøre? jeg mener den har kørt fint før med disse dele

Mvh

DEnnis

Fra : Tonny Poulsen

Dato : 11-09-04 16:54

"Aragorn24" <aragorn24@webspeed.dk> skrev i en meddelelse
> [...]

> kickstarteren, så giver den høje bang lyde ud af udstødningen, og det er
> det, jeg har rodet og jysteret, men kan ikke få gang i svinet, hvad gør

Check dit tændingstidspunkt og platin afstanden.
mv tp

Fra : GK

Dato : 11-09-04 21:29

> [...]

> Toleranden på cylinder er 1, og stemplet er 2 kan det ha noget med det at
> gøre? jeg mener den har kørt fint før med disse dele

tolerancen det skulle ikke have noget at sige det er 1/100 vi snakker om
her ,,
og hvis der ellers er komprision på dyret og benzin der ikke er for gammel
og karburatoren ikke er stoppet (rens den for en sikkerheds skyld) og den
får benzin så er det ikke her problemet ligger ...

1 ) jeg ville starte med at skifte tændrøret og se om det hjælper
2) hjælper det ikke så skift platiner og kondensatoren
3) og til sidst skift tændspolen og tændkablet

nu skal den squ starte hvis ellers platiner og tændings tidspunkt er
justeret korrekt og
svinghjulet sidder hvor det skal i noten

Mvh gk

---

Fra : Aragorn24

Dato : 13-09-04 08:03

Jeg har sat ny platin i, og ny tændspole, ny tændrør har ikke jysteret
noget, joggede på kicken, og der var gnist, og cool.
Men tændingspunkt? hvad er det? hvordan tester jeg det?

Mvh

Dennis¨

Fra : GK

Dato : 14-09-04 18:22

> [...]
> noget, joggede på kicken, og der var gnist, og cool.
> Men tændingspunkt? hvad er det? hvordan tester jeg det?

hvis du ikke stiller tændings tidspunktet kan den jo tænde når stemplet er
halvt i top og så får du den ikke startet ..
hvis du skruer tændrøret ud og bruger en skrue trækker til at mærke når
stemplet er i top så kan du jo godt på luernkik se om platinerne åbner lige
før stemplet når top ,,, de skal åbne en ca 0,3 mm og det skal de gøre
lige før top ca 1-1,5 mm så skulle du kunne starte den ... prøv at stille
platinerne sådan ..

mvh gk

> Mvh

> at