Mulig ny MC'ist
Fra : Corty

Dato : 11-09-04 15:36

Hey gruppe

P.t. er jeg den glade ejer af en Suzuki Katana LC (45'er), som
ikke er tunet og heller ikke bliver det. 45-50 km/t er fin hastighed
på den maskine.

Jeg har dog seriøst overvejet at få taget et MC-kort og så
anskaffe en lidt mere "seriøs" 2-hjuler.

Jeg søger nogle gode råd, da jeg er helt på bar bund, med hvad
jeg skal vælge.

Jeg har nogle krav til en maskine:
1. - 1 person 90-100 km/t
2. - 2 personer 80-90 km/t (ikke under 70km/t op af en god dansk bakke)
3. - max 175 kubik (pga forsikring).

Jeg er 28 år, og anser mig selv for en fornuftig fører. Og som kan ses af
ovenstående krav er det ikke en fartmaskine jeg skal have. Mere en solid
og enkel cruiser-maskine uden for meget fikumdik.

Hvad skal man gå efter. Min pengepung siger max 20.000 incl. omreg.

Skal jeg vælge en mc-scooter eller en regulær maskine?
Variomatic eller manuelle gear?
2-takt eller 4-takt?

Jeg ved godt det handler meget om personlig smag, men jeg leder efter
enkelthed og driftssikkerhed. Jeg håber på nogle gode svar.

Mvh og på forhånd tak
/Corty

Fra : Hans Olsen

Dato : 11-09-04 18:00

"Corty" <email@cNoOrStPyAM.dk> skrev i en meddelelse
> Hey gruppe
>
> Jeg har dog seriøst overvejet at få taget et MC-kort og så
> anskaffe en lidt mere "seriøs" 2-hjuler.
Inden du overvejer MC, så få først kørekortet, der går
alligevel 3-4 mdr. med og kr. 8.000,-
Hilsen
Hans Olsen

Fra : Rune D. Jørgensen

Dato : 11-09-04 18:53

Det var smuk og solrig dag da Hans Olsen skrev
news:chvau5$2aml$1@news.orange.dk i dk.fritid.motorcykel:

> Inden du overvejer MC, så få først kørekortet, der går
> alligevel 3-4 mdr. med og kr. 8.000,-

Det behøver ikke tage så længe at tage kortet. Min lektionsplan så ud som
følger:
Mandag 8.   -   19:45-22:20 -   Teori
Onsdag 10.   -   19:45-22:20 -   Teori
Søndag 14. -   13:00-16:00 -   Manøvrebane
Mandag 15.    -    19:45-22:20 -   Teori
Tirsdag 16.   -   16:30-18:00 -   Køretime
Onsdag 17.   -   19:45-22:20 -   Teori
Mandag 22.   -   15:15-16:45 -   Køretime
Mandag 22.   -   19:45-22:20 -   Teori
Onsdag 24.   -   16:15-17:45 -   Køretime
Onsdag 24.   -   19:45-22:20 -   Teori
Mandag 29.   -   21:30-23:45 -   Køretime i mørke, 3*45 min.
Onsdag 31.   -   19:45-22:20 -   Teori
Torsdag 1.   -   17:15-18:45 -   Køretime

Herefter var der vist kun køreteknisk anlæg og køreprøven tilbage!

--
Rune D. Jørgensen
Der lige har skiftet sin gsx-r 250 ud med en 4 måneder gammel sv650s'er.

Fra : Thomas

Dato : 11-09-04 19:38

"Corty" <email@cNoOrStPyAM.dk> wrote in message
> Hey gruppe
>
> 3. - max 175 kubik (pga forsikring).

Nu ved jeg ikke hvorfra du lige har de 175 cc men....

Da jeg ville have mig en mc tilbage i 99´ gik jeg kun og kiggede på små 125
cc'ere pga. forsikringen (som jeg troede var billigst til disse). Til alt
held, spurgte jeg Top Danmark om forsikring på både en 125'er og en Yamaha
Xs 400 Seca, jeg havde set til salg......... Forsikringen var den samme
for dem begge.

Jeg købte Seca'en

Mvh

Thomas

Fra : anders majland

Dato : 13-09-04 11:29

> Nu ved jeg ikke hvorfra du lige har de 175 cc men....

Sikkert GF - Der gør det en stor forskel. Jeg har haft kasko på en
150'er for 1100kr der ...

>Skal jeg vælge en mc-scooter eller en regulær maskine?
>Variomatic eller manuelle gear?
>2-takt eller 4-takt?

4takt og valget mellem scooter eller traditionel mc er en smagssag.
Kører du meget bykørsel er en variomatic oplagt...

> Jeg har dog seriøst overvejet at få taget et MC-kort og så
> anskaffe en lidt mere "seriøs" 2-hjuler.

Bare se at komme igang - måske du får smag for en gear-maskine når
først du har prøvet

Jeg kørte som dig øvert tilbage i 97. Fik taget kørekortet og var ikke i
tvivl om at jeg skulle have en scooter til bykørsel. Den nåede jeg så at
køre 63000km på fra 98 til 2002. Så fik den motorproblemer og jeg har
siden kørt på en yamaha xt600z tenere. Til bykørsel savner jeg varioen,
men den længere affjedring har jo også sine fordele... Jeg havde nok
købt scooter igen hvis jeg havde kunne finde noget interssant i samme
prisklasse - men der er jo forholdsvis dyrere end traditionelle
motorcykler med samme effekt...

--
Anders dot Majland at jyde dot dk
email address in header is not valid

Fra : Lyrik

Dato : 11-09-04 23:01

> [...]
>
> Jeg ved godt det handler meget om personlig smag, men jeg leder efter
> enkelthed og driftssikkerhed. Jeg håber på nogle gode svar.

+++++++++++++++++++++++++++++
Jeg synes at det bedste køb til næsten den pris du udstikker er Hondas nye
125 ccm Inova. Den kører en "mullion" kilometer på literen:

"Honda ANF 125 Innova er en EURO-2 godkendt "step-through" scooter med
benskærme og store 17" hjul. Innova har en benzinøkonomisk 4-taktsmotor på
125 cc, effekten er 9 hk ved 7.500 om/min., og den er udstyret med
automatkobling og en fodskiftet 4-trinsgearkasse. Dette system kendes fra
flere andre Honda modeller, og det giver lettere betjening. Innova er
udstyret med en effektiv skivebremse på forhjulet, lukket kædekasse,
handskerum under sædet og instrumentpanel med speedometer, ur og
gearindikator. Sædet er komfortabelt med plads til 2 personer og håndgreb
til passageren. Innova er designet i klassisk, funktionel Honda-stil, men
dog med de mest moderne, integrerede for- og baglygter samt blinklys.
Motormæssigt sætter Innova nye standarder for små 4-taktsmotorer med en
uovertruffen gangkultur, fin benzinøkonomi og et drejningsmoment, der
overrasker og sikrer, at Honda ANF 125 Innova uden besvær følger med i
trafikken op til tophastigheden på 105 km/t. "
http://www.honda-mc.dk/

Prisen er godt nok i overkanten for den koster 19.998,- men der kommer jo
1750 kroner i leveringsomkostning. Så det bliver 21748,-!

Men den er konstrueret i 2004 og Honda er kendt som topkvalitet.

Hilsen
Jens

Fra : Daddy Tool

Dato : 12-09-04 08:12

"Lyrik" <lyrikfjern@heaven.dk> wrote in news:chvshv$1ihs$1
@news.cybercity.dk:

interessant bud, men den ligner en knallert
Design spiller nok lidt ind, men den er ikke lige hvad jeg ku se mig selv
på.

De 20.000 var nok også mere tænkt som brugt, men tak for info'en.

Mvh
Corty

Fra : Corty

Dato : 12-09-04 08:14

Daddy Tool <daddytool@udontwannaknow.com> wrote in

> [...]
> selv på.
>
> De 20.000 var nok også mere tænkt som brugt, men tak for info'en.

Whops... skrev lige fra lillebrors computer, derfor den forkerte afsender,
beklager.
/Corty

Fra : Anders Christensen

Dato : 12-09-04 15:14

Corty wrote:
> Daddy Tool <daddytool@udontwannaknow.com> wrote in

Tænk også på at sikkerhedsusdstyret snildt løber op omkring de 8-10.000
kroner..
Det er altså ikke et sted det er optimalt at spare.
--
Mvh Anders Christensen

Fra : Jes Vestervang

Dato : 12-09-04 17:13

Anders Christensen <vladimirr@FLADFISKvladimirr.dk> writes:

> Tænk også på at sikkerhedsusdstyret snildt løber op omkring de
> 8-10.000 kroner..
> Det er altså ikke et sted det er optimalt at spare.

Jeg vil nu holde på at det sagtens kan gøres for under 5k. Se f.eks
<http://www.mconline.dk> og <http://www.louis.de>.
--
mvh Jes Vestervang @ FZS600 & DT125R

Outlook Express-bruger, se her: <http://xnews.newsguy.com/>

Fra : Anders Christensen

Dato : 12-09-04 23:29

Jes Vestervang wrote:

> Jeg vil nu holde på at det sagtens kan gøres for under 5k. Se f.eks
> <http://www.mconline.dk> og <http://www.louis.de>.

Jeg bøjer mig for overmagten og retter ind til højre

Fra : Jacob Larsen

Dato : 12-09-04 13:24

> [...]
>
> Jeg har nogle krav til en maskine:
> 1. - 1 person 90-100 km/t
> 2. - 2 personer 80-90 km/t (ikke under 70km/t op af en

Hvad med at kigge på en yamaha DT175? Den er knap så sløv som de scootere
man ellers kan få.
--
mvh. Jacob Larsen - GS500E
"Det er vigtigt, at du kan lide dig selv. Specielt hvis der