Hitman - The Movie (en mulighed)
Fra : Søren Kjeldsen

Dato : 11-09-04 12:52

Jeg synes at en Hitman-filmatesering ville være d optimale i øjeblikket.
Ifølge mig ville Jason Stratham (?ham fyren fra Snatch og Transporter).
Kunne godt tænke mig at høre andres meninger...

Fra : Emil Rune

Dato : 11-09-04 13:43

"Søren Kjeldsen" <lordseverin@tele2adsl.dkREMOVETHIS> wrote in message
> Jeg synes at en Hitman-filmatesering ville være d optimale i øjeblikket.
> Ifølge mig ville Jason Stratham (?ham fyren fra Snatch og Transporter).
> Kunne godt tænke mig at høre andres meninger...

http://shor.ter.dk/930824960

Emil

Fra : Niels Søndergaard

Dato : 11-09-04 14:58

On Sat, 11 Sep 2004 12:51:48 +0100, "Søren Kjeldsen"

Kan du ikke bruge den her:
http://www.imdb.com/title/tt0421066/

Mvh
Niels Søndergaard

Fra : Søren Kjeldsen

Dato : 11-09-04 17:00

Hmm... og jeg som gik og troede at jeg var den første der havde tænkt på det

Fra : Søren Kjeldsen

Dato : 11-09-04 17:01

> Kan du ikke bruge den her:
> http://www.imdb.com/title/tt0421066/
>

> Mvh
> Niels Søndergaard
Øh... Jeg tror, jeg tænker på en anden hitman... D håber jeg da...

Fra : Jakob

Dato : 11-09-04 23:06

Skriv nu ordet "det".

--
Med venlig hilsen //Jakob
Fjern tallet ni for at emaile mig.

Fra : Søren Kjeldsen

Dato : 12-09-04 08:37

Undskyld jeg stammer fra en generation, hvor sindssyge forkortelse eller
simple bogstaver er blevet nok til at skabe en mening...

Mn r d så træls for dg, så ska j da nok la' vær'... lol...

Fra : -V-

Dato : 12-09-04 12:28

Jakob wrote:
> Skriv nu ordet "det".

Glad for at jeg ikke er den eneste, som er ved at brække mig over
sms-generationens stavning. Eller mangel på samme.
Det skal selvfølgelig nok blive bedre, når de begynder at komme i gymnasiet.

-V-

Fra : Søren Kjeldsen

Dato : 12-09-04 14:18

Søren Kjeldsen: Gymnasie-elev...

Fra : Søren Kjeldsen

Dato : 12-09-04 16:35

"Søren Kjeldsen" <lordseverin@tele2adsl.dkREMOVETHIS> skrev i en meddelelse
> Søren Kjeldsen: Gymnasie-elev...
Var også engang meget imod SMS-sproget, men det smitter som ind i helvede,
så nogen gange mister jeg grebet...

Fra : Vilhelmsen

Dato : 12-09-04 20:00

Søren Kjeldsen wrote:

> [...]
>>

>Var også engang meget imod SMS-sproget, men det smitter som ind i helvede,

Venlig Hilsen Kevin Vilhelmsen

Fra : Søren Kjeldsen

Dato : 12-09-04 21:22

> --
> Venlig Hilsen Kevin Vilhelmsen
??????
undskyld jeg kom til at skrive nogen gange i stedet for nogle?!!!

Fra : -V-

Dato : 12-09-04 15:57

Søren Kjeldsen wrote:
> Søren Kjeldsen: Gymnasie-elev...

Tænk, det kom virkelig som en overraskelse.

Kan du så ikke forklare mig dumme 30-something-årige, hvordan et ord som
'oxo' er opstået.
Det har da ingen som helst oprindelse i det danske sprog.

Enlighten me.

-V-

Fra : Kasper Aae

Dato : 12-09-04 16:58

On Sun, 12 Sep 2004 16:57:02 +0200, "-V-" <Diplomaten@snotmail.com>
wrote:

>Tænk, det kom virkelig som en overraskelse.
>
>Kan du så ikke forklare mig dumme 30-something-årige, hvordan et ord som
>'oxo' er opstået.
>Det har da ingen som helst oprindelse i det danske sprog.

Min teori er at det stammer fra Counter-Strike, eller lignende, hvor
man ikke kan skrive "å" i chat-konsollen. Eller måske er det
inspireret af den svenske version af ordet.

--
Kasper Aae

Fra : -V-

Dato : 12-09-04 17:10

Kasper Aae wrote:

> Min teori er at det stammer fra Counter-Strike, eller lignende, hvor
> man ikke kan skrive "å" i chat-konsollen. Eller måske er det
> inspireret af den svenske version af ordet.

Et ord med svensk oprindelse? Hm, interessant. Jeg kan ikke lige umiddelbart
komme i tanker om andre ord i det danske (tale-)sprog med svensk oprindelse,
men det er da slet ikke umuligt.

Når man ikke kan bruge 'å' på chatboards, hvorfor så ikke skrive det som det
udtales, fx. 'osse'?
Det er helligbrøde, I know, men trods alt bedre end 'oxo'.

-V-

Fra : Nicolai Zoffmann Hei~

Dato : 12-09-04 18:43

-V- wrote:
> Et ord med svensk oprindelse? Hm, interessant. Jeg kan ikke lige
> umiddelbart komme i tanker om andre ord i det danske (tale-)sprog med
> svensk oprindelse, men det er da slet ikke umuligt.

Ombudsmand. Ikke lige det mest almindelige ord, men så vidt jeg ved kom
svenskerne først der.
hygge,
Nicolai

Fra : Thomas S

Dato : 12-09-04 19:54

"Nicolai Zoffmann Heiredal" <nicolai@heiredal.dk> skrev i en meddelelse

> Ombudsmand. Ikke lige det mest almindelige ord, men så vidt jeg ved kom
> svenskerne først der.

Njah...Både og. I den betydning det har i dag (altså en embedsmand, der kan
gå ind forskellige sager, som Folketingets Ombudsmand og
Forbrugerombudsanden) kom svenskerne først. Sådan en ombudsmand fik de som
de første i 1953.

Men i en ældre betydning, 'kongens repræsentant', så har vi ordet også i
gammeldansk (umbuzman). Ordet kendes også på oldnordisk umbo­ðsmaðr.

Thomas S

Fra : Søren Kjeldsen

Dato : 12-09-04 18:47

> Kan du så ikke forklare mig dumme 30-something-årige, hvordan et ord som
> 'oxo' er opstået.
> Det har da ingen som helst oprindelse i det danske sprog.
>
> Enlighten me.
Har ingen anelse, bruger ikke ordet... Det eneste jeg gør, når jeg f.eks
skal skrive hurtigt inde på msn, er at bruge r=er d=det...

Fra : Christian

Dato : 12-09-04 14:03

On Sun, 12 Sep 2004 13:27:42 +0200, "-V-" <Diplomaten@snotmail.com>
wrote:

>Glad for at jeg ikke er den eneste, som er ved at brække mig over
>sms-generationens stavning. Eller mangel på samme.

Ja, det er ulideligt.

>Det skal selvfølgelig nok blive bedre, når de begynder at komme i gymnasiet.

Det skulle man tro, men efter at have rettet et utal af stile må jeg
desværre skuffe dig. Det har bidt sig så godt fast, at man ser
chatsprog i skolearbejde også.

Fra : David A. D. Konrad

Dato : 12-09-04 16:47

"Christian" <christian@fabel.dk.nospam> wrote in message

> Ja, det er ulideligt.

> Det skulle man tro, men efter at have rettet et utal af stile må jeg
> desværre skuffe dig. Det har bidt sig så godt fast, at man ser
> chatsprog i skolearbejde også.

Jeg spurgte for et par år siden i sproggruppen hvor længe det mon varede før
dette hersens SMS-slang blev en helt naturlig integreret del af det danske
sprog - hvor man ikke blot skrev det, men også begyndte at tale og tænke
det - for denne tanke blev jeg hånet, latterliggjort og forbandet langt ned
i de dummes helvede - såfan husker jeg det i hvert fald *GGG*

Fra : Magnus Dreyer

Dato : 14-09-04 14:10

-V- wrote:

> Glad for at jeg ikke er den eneste, som er ved at brække mig over
> sms-generationens stavning. Eller mangel på samme.
> Det skal selvfølgelig nok blive bedre, når de begynder at komme i gymnasiet.

Er du sikker på, at de ikke har lov til at aflevere stilen via SMS. :)

--
Mvh Magnus Dreyer
Jeg fatter ikke dem, der brokker sig over at man kan høre rumskibene

Fra : Søren Kjeldsen

Dato : 11-09-04 17:10

Ifølge rygterne skal Christian Bale være den koldblodige morder, men
personligt synes jeg stadig Jason Stratham ville være bedre. Han er desuden
skaldet i forvejen, ikke? Og kampsport kan han da også... Ikke fordi
Christian Bale ikke er god, men den type har han vist spillet tit (Cubic,
Batman Begins) den stille morder... Så man ved hvad man kan forvente,
hvilket kan være en fordel eller en "bagdel"...

Fra : Kasper Aae

Dato : 12-09-04 11:39

> [...]

>Ifølge mig ville Jason Stratham (?ham fyren fra Snatch og Transporter).
>Kunne godt tænke mig at høre andres meninger...

Personligt så jeg hellere en Max Payne filmatisering, med enten
Michael Madsen eller Justin Theroux
(http://www.imdb.com/name/nm0857620/) som Max Payne.

Jeg synes der er meget mere stemning og meget mere historie i
MP-universet end i Hitman, og jeg tror der ville kunne komme noget
godt ud af det, hvis man var tro mod spillets stemning og f.eks.
bibeholdte voiceover-sekvenserne. En slags Dirty Harry vs. Blade
Runner, måske.

--
Kasper Aae

Fra : Søren Kjeldsen

Dato : 12-09-04 13:26

> [...]
> godt ud af det, hvis man var tro mod spillets stemning og f.eks.
> bibeholdte voiceover-sekvenserne. En slags Dirty Harry vs. Blade

Nu er Max Payne-spillet næsten en story, lidt på bekostning af gameplayet
(syns' jeg ihvertfald i 2'eren).
Og så er Hitman jo dansk, syns at der bør lægges større fokus på historien i
Hitman, og så undgå at lave det til en traditionel actionfilm. Måske gøre
det så realistisk som muligt, no bullet-dodging... No overearthly kung-fu...

Fra : Kasper Aae

Dato : 12-09-04 12:49

On Sun, 12 Sep 2004 13:26:27 +0100, "Søren Kjeldsen"

> [...]
>det så realistisk som muligt, no bullet-dodging... No overearthly kung-fu...

Sagen med Hitman er jo, at hovedpersonen er en klonet dræbermaskine,
uden nogen egentlig personlighed. Hvis man bibeholder dette element,
er der stor fare for at filmen bliver alt for overfladisk. Hvis man
giver ham en personlighed, bliver filmen jo ikke særlig tro overfor
spillet, og ender nok med at blive en Léon efterligning.

Nu vi er igang. Hvad med en Monkey Island filmatisering med James Van
Der Beek som Guybrush? :D

http://www.imdb.com/name/nm0004735/

--
Kasper Aae

Fra : Søren Kjeldsen

Dato : 12-09-04 14:19

> Nu vi er igang. Hvad med en Monkey Island filmatisering med James Van
> Der Beek som Guybrush? :D
Se dér er vi enige... Hold kæft jeg elsker de spil...

Fra : -V-

Dato : 12-09-04 12:29

Kasper Aae wrote:
> Personligt så jeg hellere en Max Payne filmatisering, med enten
> Michael Madsen eller Justin Theroux
> (http://www.imdb.com/name/nm0857620/) som Max Payne.

Subscribe til JT.

Han var satme trimmet i den ellers så jammerlige Charlies Angels 2.

-V-

Fra : Jacob Andersen

Dato : 12-09-04 13:34

"Kasper Aae" <nospam@thanks.com> wrote in message

> Personligt så jeg hellere en Max Payne filmatisering, med enten
> Michael Madsen eller Justin Theroux
> (http://www.imdb.com/name/nm0857620/) som Max Payne.

Michael Madsen er for bamset til at være Max Payne efter min mening.

> [...]
> godt ud af det, hvis man var tro mod spillets stemning og f.eks.
> bibeholdte voiceover-sekvenserne. En slags Dirty Harry vs. Blade

Det kunne godt virke. Det kunne også godt ende meget meget galt.

/Jacob

Fra : Kasper Aae

Dato : 12-09-04 14:07

On Sun, 12 Sep 2004 14:33:47 +0200, "Jacob Andersen" <duk@glem.det>
wrote:

>Michael Madsen er for bamset til at være Max Payne efter min mening.

Ja, og nok også for gammel. Jeg havde nok nærmere Mr. Blonde versionen
af MM fra '92 i tankerne.

>Det kunne godt virke. Det kunne også godt ende meget meget galt.

Ja, selvfølgelig ville det være risikabelt, men det må man tage med,
hvis man vil lave en gennemført filmatisering. Alternativet er at lave
samme nummer, som de gjorde med I, Robot, og bare smide navnet og et
par andre små elementer på en allerede eksisterende manuskript, men så
bliver det jo ret så ligegyldigt.

--
Kasper Aae

Fra : Laughing UnderDog

Dato : 13-09-04 23:03

> Michael Madsen er for bamset til at være Max Payne efter min mening.

Peter Krause fra serien "Six Feet Under" (den ældste bror) synes jeg ligner
MP på en prik. Jeg troede faktisk at det var ham som havde stillet krop til
vores Noir-helt i de "tegnede" sekvenser (i hvert fald i etteren).

the LU