Knirkelyde...hvad kan det være?
Fra : Lars Bjerregaard

Dato : 11-09-04 10:07

Her på det sidste er min bil begyndt at komme med slags knirkelyde... det
lyder lidt ligesom en slidt fjeder i en seng. Det forekommer når jeg kører
over ujævnheder og mest når jeg har passagerer bagi bilen. Kan det være et
leje eller noget der er slidt? Bilen er en Fiat Brava, sænket 40mm og med
Monroe gasdæmpere (Begge dele monteret indenfor det sidste år).

--
Mvh,
Lars Bjerregaard

Fra : Bo Christensen

Dato : 11-09-04 11:55

> [...]
> leje eller noget der er slidt? Bilen er en Fiat Brava, sænket 40mm og med
> Monroe gasdæmpere (Begge dele monteret indenfor det sidste år).
hejsa,
prøv at tage en runde om bilen, og skub nedad på kofangeren ved hvert
hjul, for at se om det er støddæmperen der har taget lidt vand eller fugt
ind
/bo

Fra : Lars Bjerregaard

Dato : 11-09-04 12:08

> prøv at tage en runde om bilen, og skub nedad på kofangeren ved hvert
> hjul, for at se om det er støddæmperen der har taget lidt vand eller fugt
> ind

Det har jeg prøvet... Ved at trykke ned på bilen kan jeg ikke få lyden frem.
Men hvis jeg har to personer på bagsædet der stiger ud på samme tid kommer
lyden. Lad os nu sige det er en af mine nye gasdæmpere der har taget fugt
ind er det så noget garantien dækker?

--
Mvh,
Lars Bjerregaard

Fra : Jørgen M. Rasmussen

Dato : 11-09-04 13:11

"Lars Bjerregaard" <larsb@softhome.net> skrev i en meddelelse

.. Lad os nu sige det er en af mine nye gasdæmpere der har taget fugt
> ind er det så noget garantien dækker?

Det kommer an på hvor nye de er. Men det kan meget vel være en gummibøsning
i hjulophængt.
BTW. Der er ikke noget som hedder garanti, uden at fabrikken,forretningen
udtrykkeligt lover etellerandet, ellers hedder det reklamationsret- ret til
at brokke sig. Og det har vi jo altid, sprgs er bare hvor meget man skal
slås for at få noget ud af det :(((.

Fra : Lars Bjerregaard

Dato : 11-09-04 14:31

> [...]
til
> at brokke sig. Og det har vi jo altid, sprgs er bare hvor meget man skal

De er næsten helt nye, så jeg håber da jeg kan få en dæmper byttet hvis det
er der problemet ligger. Jeg har hørt at mit lokale hjulcenter laver gratis
støddæmpercheck, så det må jeg hellere lige prøve....

Tak for hjælpen!

Fra : Mureren

Dato : 11-09-04 15:01

Prøv lige at _undlade_ at have håndbremsen trukket når dine passagerer
stiger ud.
(det har du måske i forvejen, men det kan altså sagtens være derfra dine
knirkelyde stammer)

Mvh.
Mureren

Fra : Lau

Dato : 11-09-04 15:41

> Her på det sidste er min bil begyndt at komme med slags knirkelyde... det
> lyder lidt ligesom en slidt fjeder i en seng. Det forekommer når jeg kører
> over ujævnheder og når jeg har passagerer bagi bilen.

SNIP
Hej Lars
Kan lydene komme fra bagsædepassagerene og skyldes din kørsel?

vh
Lau

(Undskyld - jeg kender ikke dig eller din kørsel - men jeg kunne ikke modstå
fristelsen. Håber du får løst dit problem)

Fra : Uni Bull

Dato : 12-09-04 07:05

"Lars Bjerregaard" <larsb@softhome.net> wrote in message
> [...]
> over ujævnheder og mest når jeg har passagerer bagi bilen. Kan det være et

Jeg oplever noget tilsvarende på min 206HDi - uden modifikationer.
Jeg fornemmer mislyden kommer et eller andet sted ude foran - jeg
tror jeg vil få efterset forhjulsophæng, -lejer, -styretøj mv. i den
nærmeste fremtid.
--
Uni Bull
København K