sprøjteskema til undervognsbehandling
Fra : Christian Flasche

Dato : 11-09-04 08:43

Da jeg skal til at undervognsbehandle
min Passat fra 1990 kunne jeg godt tænke
mig et sprøjteskema.
Så jeg vil være meget taknemlig hvis der
er en der havde et der ville scanne det og
sende det til mig,eller hvis der var en der
ved hvor det kan findes på nettet.

--
Hilsen Christian

Fra : Olesen

Dato : 11-09-04 09:24

"Christian Flasche" <chr.flasche@12move.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Så jeg vil være meget taknemlig hvis der
> er en der havde et der ville scanne det og
> sende det til mig,eller hvis der var en der

Hej.

Godt initiativ, men kan det svare sig ?
En komplet proff behandling kan gøres for
ca. 2300-2500 alt efter område, og de kan nok
gøre det bedre end man selv kan.

Er det ikke billigt når man tænker
på svineriet, materialekøb, bøvl, tiden mv. ???

Fra : Christian Flasche

Dato : 11-09-04 13:43

> [...]
> gøre det bedre end man selv kan.
>
> Er det ikke billigt når man tænker
> på svineriet, materialekøb, bøvl, tiden mv. ???

Hej Olesen
Vw anbefaler Dinitrol,dinitrol koster min. 4000kr
i Københavnsområdet.
Det holdt op imod at jeg en gang har givet en
formue for at få lavet et stykke elendigt arbejde
hos en undervognsbehandler og at jeg selv kan
gøre det for 700-800kr gør at jeg mener det kan betale sig.
Jeg har adgang til lift og trykluft,har værktøj til at sprøjte med,
og så har jeg masser af tid til at skille bilen ad og skal ikke
bore huller (ihvertfald ikke lige så mange som en prof).

Fra : Jørgen M. Rasmussen

Dato : 12-09-04 07:08

> [...]

> hos en undervognsbehandler og at jeg selv kan
> gøre det for 700-800kr gør at jeg mener det kan betale sig.
Vær forberedt på der er en del for, afdækning ,afmontering, og efterarbejde,
rengøring, montering. Nu er der en del produkter sin er = Dinitrol.
Fællesnævneren er at de er på bitumen,voksbasis, jeg nævner dem som jeg
husker: Mercansol, som jeg selv bruger, Tektrol,Suvo, om de er billigere end
Dini., når evt. FDMrabat er trukket fra ???.. . Hvis du stadig er til
GDS.arb., er det de sælger i Biltema oxo på voks-basis, og det tror jeg er
det billigste hvis man ikke har "forbindelser".

> Jeg har adgang til lift og trykluft,har værktøj til at sprøjte med,

Godt udgangspunkt, men husk hvis der ikke er opvarmet er der liiige ved at
være for koldt i vejret nu. Stadset bliver for stift til at sprøjte,fordele
sig ordentligt ud.

Fra : Ukendt

Dato : 12-09-04 08:27

"Christian Flasche" <chr.flasche@12move.dk> skrev i en meddelelse
> Da jeg skal til at undervognsbehandle
> min Passat fra 1990 kunne jeg godt tænke
> mig et sprøjteskema.

Hvad skal man bruge sådan noget til
Man giver da hele undervognen en
tur -bremser, -udstødning, -gummidele, -gearkasse, -motor, -eldele,

--
Tom

Fra : Pia

Dato : 02-10-04 09:42

> [...]
> Så jeg vil være meget taknemlig hvis der
> er en der havde et der ville scanne det og
> sende det til mig,eller hvis der var en der

Er der stadig ikke en der har fundet et sted med sprøjte skemaer. (ej
seksuelt)

VH KHS

Fra : KS

Dato : 03-10-04 14:57

"Pia" <KHSalvesen@fjernesget2net.dk> skrev i en meddelelse

> Er der stadig ikke en der har fundet et sted med sprøjte skemaer. (ej
> seksuelt)

Den var go' ! (men sikkert nødvendig når man som pige, stiller sådan et
spørgsmål !)

MEN jeg ved "sprøjtestederne" holder disse skemaer tæt til kroppen - jeg
kunne ikke engang få udlevet en kopi efter en behandling - så jeg tror det
er vanskeligt at finde et site med dem.

Skulle det findes alligevel, vil jeg da gerne vide det også !

Mvh KS

Fra : Christian Flasche

Dato : 03-10-04 17:13

"KS" <keld.soerensenDELETE_THIS@os.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> kunne ikke engang få udlevet en kopi efter en behandling - så jeg tror det

Hej
Det er jeg også kommet frem til
Jeg har spurgt om jeg kunne købe
et skema i forbindelse med køb af
dinitrol men har alle steder fået et
høfligt nej.

--
Hilsen Christian

Fra : Ukendt

Dato : 03-10-04 17:36

> Hej
> Det er jeg også kommet frem til
> Jeg har spurgt om jeg kunne købe
> et skema i forbindelse med køb af
> dinitrol men har alle steder fået et
> høfligt nej.

De har været vist i et af de ældre Motor blade hvis jeg husker rigtigt.
Der står rent ud sagt intet på dette skema, det er kun en tegning af bilen
med et par mærker på hvor de har en særlig tendens til at ruste. De er stort
set de samme mærker på alle biler, med samlinger og skærmkanter

--
Tom

Fra : Uffe Bærentsen

Dato : 03-10-04 21:26

Tror det er en af de få ting der ikke findes på nettet.

> [...]
> med et par mærker på hvor de har en særlig tendens til at ruste. De er
> stort set de samme mærker på alle biler, med samlinger og skærmkanter

Har for år siden set et A4 ark med en oversigt over en bil.
Der var angivet følgende:
1) Hvor hullerne skulle bores.
2) Hvilken dyse der skulle anvendes (værktøj no.).
3) Hvor langt ind dysen skulle.
4) Hvad vej dysen skulle vende.
5) Hvilket produkt der skulle anvendes.

Da de forskellige producenter har hver deres egen mening om hvad der skal
hvor,
og om mængden der skal anvendes.
Så tror jeg personligt ikke at et sprøjteskema vil sige en masse.
Sund fornuft og logik er nok bedre i det tilfælde.
Sund fornuft: ALT hvad der kan ruste vil ruste!
Logik: Alt hvad der ikke er sovset ind vil ruste, også samlinger der vender
opad!

Kort og godt: Sprøjt så alt er sovset ind (med måde

--
mvh Uffe
Sierra 2,0i DOHC (nysynet