Regler vedr reklame
Fra : Peter Lykkegaard

Dato : 11-09-04 08:18

Hejsa

Jeg har lige et spørgsmål vedr reklamer

I dag bliver vi præsenteret for reklamer overalt
En af de sidste bastioner er ens egen bolig (til dels)

Nu har jeg så oplevet at et spilfirma bruger sit nye contentdelivery system
til at levere popup reklamer for nye spil (fra samme firma) på min computer
Jeg kan til nød acceptere det hvis jeg aktivt har startet et program (ok det
jeg har jo, da programmet kører som en service)
Det er et nyt medie og nuværende regler er svjv ikke dækkende

Det nemmeste er at boykotte firmaet, meen
What to do?

- Peter

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 11-09-04 08:34

Peter Lykkegaard skrev:

> [...]
>jeg har jo, da programmet kører som en service)
>Det er et nyt medie og nuværende regler er svjv ikke dækkende

Hvad mener du det juridiske problem er?

PS. Hvad er et content delivery-system?

--
Bertel

Fra : Peter Lykkegaard

Dato : 11-09-04 08:49

"Bertel Lund Hansen" wrote

> Hvad mener du det juridiske problem er?

I princippet er det vel en politisk problemstilling før det bliver en
juridisk problemstilling
Fx fra politisk side har man besluttet at spam ikke er tilladt i Danmark,
derefter bliver det et juridisk problem hvis der et firma der overtræder en
lov vedr spam

Hmm, en mere passende gruppe
Nej jeg orker ikke polimik gruppen

> PS. Hvad er et content delivery-system?

Indholdsleveringssystem?
Jeg kender ikke et passende dansk ord for det

Det er en ny/nyere metode hvormed et softwarefirma kan levere nye programmer
og/eller sende opdateringer, fejlrettelser etc til brugerens pc

Ala windowsupdate, borset fra at man kan købe software via systemet eller fx
indtaste sin CDKey og således hente software via internettet (fremfor at
installere dette fra en CD)
Endvidere kan betale et måndeligt abonnement og således have adgang til al
software fra udgiveren udi fremtiden (i praksis sålænge man betaler)

Og så samtidig sende reklamer ud til forbrugerne

- Peter

Fra : HKJ

Dato : 11-09-04 10:29

"Peter Lykkegaard" <polonline@hotmail.com> wrote in message
> Det er en ny/nyere metode hvormed et softwarefirma kan levere nye
programmer
> og/eller sende opdateringer, fejlrettelser etc til brugerens pc

> Og så samtidig sende reklamer ud til forbrugerne

Og det har du garanteret sagt ja til da du installerede det.

Fra : Peter Lykkegaard

Dato : 11-09-04 12:02

"HKJ" wrote

> Og det har du garanteret sagt ja til da du installerede det.

Hvis jeg havde så ville jeg nok ikke brokke mig
Det er "ny" feature der er slået til som standard, men man kan
tilsyneladende slå det fra (har jeg fundet ud af efter lidt søgning på
nettet)

Systemet er ret nyt så det bliver udvidet/opdateret ret jævnligt

Men det er egentlig princippet mere end det enkelte systems muligheder

- Peter