Foto
IBM760 5420
Teil 3020
kritik / familiebillede
Fra : Rene Krogh

Dato : 10-09-04 21:55

Jeg havde knægten og kameraet med i skoven. Meningen var egentlig bare lidt
til albummet, men der dukke et billede om som fangede mig. Hvad mener i, er
det se-værdigt, eller skal det blive i albummet

Det jeg er falden for, er farverne, og det noget beskidte skovarbejder look.

Direkte fra kameraet, kun resize
http://www.ikola.dk/foto/tmp/marcus-skov.jpg

Fjernet nogle reflekser, USM, crop og fjernet træ til højre.
http://www.ikola.dk/foto/tmp/marcus-skov-edit.jpg

29 mm / f2.6 på 1/2" CCD (2040z med TCON17)
1/250 sek
extern fill in flash

PS! kan man få photoshop til at geme exif data i "save for web", eller har i
andre metoder ?

/Rene

Fra : Henrik Davidsen

Dato : 10-09-04 22:17

> [...]
>
> Direkte fra kameraet, kun resize
> http://www.ikola.dk/foto/tmp/marcus-skov.jpg
>
> Fjernet nogle reflekser, USM, crop og fjernet træ til højre.

Jeg kan faktisk umiddelbart bedst li' det originale billede, hvor træstammen
stadig er til højre. Jeg synes billedet virker lidt for skævt, når træet er
væk, hvor jeg synes det på original-billedet fint opvejer drengen til
venstre.

Ellers har jeg ikke andre kommentarer, end at jeg synes du kan være ret godt
tilfreds med resultatet. Min første tanke var, at det var en meget cool
billede

/Sjang

Fra : Rene Krogh

Dato : 10-09-04 22:22

"Henrik Davidsen" <sjang@sjangREmoVE.dk> wrote in message

> [...]
er
> væk, hvor jeg synes det på original-billedet fint opvejer drengen til

Var også meget i tvivl om jeg skulle fjerne den.

Takker for kritikken

/Rene

Fra : Thomas Pedersen

Dato : 11-09-04 00:00

"Rene Krogh" <rk#nospam#@ikola.danmark> skrev i en meddelelse
> [...]
> extern fill in flash
>
> PS! kan man få photoshop til at geme exif data i "save for web", eller har

Hej Rene.

Jeg synes også orignalen er bedre, den er knap så tung som den beskårede
version, netop fordi træet giver lidt lys. Jeg kan godt lide den gyldne tone
fra den lave sol.

MVH
Thomas

Fra : Rene Krogh

Dato : 14-09-04 07:24

"Thomas Pedersen" <sass@'sletdette'mail.tele.dk> wrote in message

> [...]
>
> Jeg synes også orignalen er bedre, den er knap så tung som den beskårede
> version, netop fordi træet giver lidt lys. Jeg kan godt lide den gyldne

Tak for kritikken, jeg er overbevist om at træet nu skal med.

/Rene