Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Stativ
Fra : Kristian Smedemark H~

Dato : 10-09-04 21:17

Jeg har lige købt et Canon 300D med bl.a. et 70-300 mm objektiv, så et
trebenet stativ er nødvendigt. Jeg regner med at skulle bruge det i nogle år
og have det med på en del rejser, så det skal være godt og let.
Hvis der er nogen der kan anbefale et godt stativ eller kender et link hvor
man kan læse om det bliver jeg glad. På forhånd tak.

vh Kristian

Fra : HKJ

Dato : 10-09-04 21:25

"Kristian Smedemark Hasløv" <nomail@please.dk> wrote in message
> [...]
år
> og have det med på en del rejser, så det skal være godt og let.

Hvorfor er et stativ nødvendigt?

Så lang tid vejret er rimeligt kan en 300mm F/5.6 sagtens bruges håndholdt.

Fra : Kristian Smedemark H~

Dato : 10-09-04 23:27

Ja, nu har jeg så ikke gort mig så mange erfaringer endnu, men jeg skulle
mene at man helt uden erfaring kan sige at man øger sine muligheder i enhver
lyssætning med et stativ. Og så er vejret jo ikke altid rimeligt, ja nogle
gange er det ligefrem aften. Desuden tyder mine første hurtige billeder på
300 mm håndholdt ikke på, at jeg er i stand til at holde hånden
tilstrækkelig rolig til at jeg er tilfreds med skarpheden, selv ved højlys
dag.

Fra : HKJ

Dato : 11-09-04 06:35

> [...]
> 300 mm håndholdt ikke på, at jeg er i stand til at holde hånden
> tilstrækkelig rolig til at jeg er tilfreds med skarpheden, selv ved højlys

Ved et dSLR er det let at justere ISO, det gør det muligt at skyde håndholdt
også selvom lyset ikke er så kraftigt.

Dette billede er taget håndholdt (Jeg har vist det før her i gruppen):
http://henrik.k.jensen.homepage.dk/040828-016.jpg

ISO320, 1/400 sec, F/5.6, 300mm

Indenfor stativer plejer Manfrotto at være et af de fabrikater der bliver
anbefalet.
For priser kan du se http://www.technikdirekt.de/

Fra : Pierre

Dato : 11-09-04 08:34

Manfrotto Carbon one hvis du skal ha det med på rejser "1.6 KG"

MvhPierre