Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
sigma 50-500 mm EX
Fra : Thor

Dato : 10-09-04 20:41

Er der nogen her, der har erfaring med objektivet?

mvh Thomas Riedel

Fra : Niels Hejnfelt

Dato : 10-09-04 22:00

Nej, men jeg læste en anmeldelse af det på en amerikansk side, hvor det blev
rost til skyerne. Der var masser af fotos fra de yderste brændvidder i begge
ender.Jeg kan desværre ikke finde siden igen, men den overbeviste mig om, at
dette var et objektiv som jeg må have til det NIKON D200 som jeg forventer
at kunne købe snart.
Mvh Niels

Fra : Jens Bruun

Dato : 11-09-04 07:59

"Thor" <thor@thor.thor> wrote in message

> Er der nogen her, der har erfaring med objektivet?

Også kaldet "Bigma". Søg på dpreview.com og du vil finde masser af
erfaringer. Nogle sværger til objektivet. Andre skifter det ud med to mindre
zooms, så snart de får råd. Den generelle opfattelse er vist, at man bør
holde sig fra objektiver med så stort et zoom-område.

Bemærk, at objektivet er kæmpestort, så det er ikke lige et bekvemt
standardobjektiv, man slæber med alle vegne.

--
-Jens B.

(sidst opdateret 1. september 2004)

Fra : Ole Jensen

Dato : 11-09-04 08:25

Hej

Du kan se fotos taget med sådan et på www.kcspace.dk og de er meget
tilfreds med det.

Mvh.
Ole jensen

Fra : David List

Dato : 11-09-04 09:29

wrote in <chsvp6$1mm0$1@news.cybercity.dk>:

> Er der nogen her, der har erfaring med objektivet?
>
> mvh Thomas Riedel

Jeg har det ikke selv, men en af mine kolleger som er "planespotter"
(en af dem, der staar ude ved flyvergrillen i Kastrup) paa hoejt plan
og rejser til alverdens flyshows og lignende, synes det er det eneste
der dur til det formaal. Jeg har selv proevet det ganske kort, og
fokusering og zoom er fremragende. Det er dog *meget* tungt og stort,
og min egen Sigma 70-200mm f/2.8 er nok for mig. Desuden skal du
slaebe et tungt stativ med dig overalt, for at kunne udnytte den ude i
500mm.

--
Med venlig hilsen / Best regards
David List

Fra : Thor

Dato : 11-09-04 21:17

Tak for feedbacken.
Jeg tror jeg prøver sådan et, - et 100-400 mm L objektiv er også tungt og
endnu dyrere.
Satser på lidt støtte mod træer og lygtepæle (elller en monopod) kan gøre
det ud for et stativ ved 500 mm.
Jeg skal nok poste mine billeder/erfaringer, når jeg får anskaffet et.

mvh Thomas Riedel

Fra : Hans Joergensen

Dato : 11-09-04 21:28

Thor wrote:
> [...]
> det ud for et stativ ved 500 mm.
> Jeg skal nok poste mine billeder/erfaringer, når jeg får anskaffet et.

Da de fleste vælger 50-500 for den lange ende, burde du måske også
kigge på den faste EF 400L f5.6..

Den koster vist ca. det samme, og er nok en smule mere skarp.

// Hans
--
Red-line-shift,Red-line-shift,etc.etc.Red-Light-Stop,Repeat...

Fra : ;o\)-max-

Dato : 11-09-04 22:35

"Thor"
> [...]
> det ud for et stativ ved 500 mm.
> Jeg skal nok poste mine billeder/erfaringer, når jeg får anskaffet et.

Hvis du kan finde de ekstra penge, så er resultaterne
jeg har set fra 100-400 LISUSM helt vildt flotte,
og efter at have spenderet "nogle timer" på det lokale
med min 300 LISUSM og skudt "knivskarpe" billeder
i den dæmpede belysning, er jeg totalt solgt på IS..
300mm, f/4, 1/30s, 1000iso - )-max-