Thailand sikkerhed
Fra : Peter Lyngse

Dato : 10-09-04 19:39

Jeg har netop snakket med kammerat som de sidste 3-4 år har boet på sydenden
af Ko Lanta.
Hans vurdering, som jeg normalt sætter rimelig pris på, er at uroligheder i
Thailand kun er fra Hat Yai og mod sydøst og at øerne langs vestkysten er
sikre.
Har noegn kommentarer til dette ? Jeg overvejer at tage sydpå fra Ko Lanta i
januar.

Dette som kommentar til nedenstående gl. indæg:

28.5.04 skrev Michael Christoffersen i denne gruppe:

Indtil nu har disse (urolighederne) fundet sted i Yala, Pattani og
Narathiwat længere med
syd og øst og til dels også i Songkla, men dermed er der selvfølgelig ingen
garanti for nogetsomhelst.
Når det så er sagt, så er Koh Tarutao stort set ubeboet på nær park rangers
og turister, så det forekommer umiddelbart overordentlig usandsynligt at det
er her man vil løbe ind i et clash mellem muslimske fundamentalister og
øvrigheden.
Koh Lipe er beboet af Chao Narm/Chao Ley/Moken eller Hav Zigøjnere samt div.
bungalow operatører fra andre steder i Thailand, og de er da vist temmelig
apolitiske.
MEN hvis der blandt de muslimske fundamentalister er nogen der får den lyse
ide at skele til andre af deres trosfællers "bedrifter" (var der nogen der
sagde Iraq/Iran etc.), og føjer gidseltagning til deres repetoire, ja så har
jeg da godt nok svært ved at forestille mig et bedre sted end lige netop
her.
På grund af den korte afstand til grænsen til et muslimsk naboland og den
begrænsede øvrighed i området.
Undertegnede ville ihvertfald ikke bringe familien med herned lige her og
nu.

mvh
Michael Christoffersen

Fra : Steen Johansen

Dato : 10-09-04 21:14

"Peter Lyngse" <nospam_lyngse@mail.dk> wrote in message
[...]

Der er ingen sikre steder i vore dage, men trafikken i Thailand er farligere
end noget andet
MvH Steen

Fra : Soeren

Dato : 10-09-04 22:39

> Der er ingen sikre steder i vore dage, men trafikken i Thailand er
farligere
> end noget andet
> MvH Steen

Der er efter min mening, en vis mening med "galskaben" i trafikken i
Thailand.
Jeg har ihvertfald været i andre lande hvor trafikken var en del farligere
efter min bedste overbevisning.
jeg lejer altid en 100 cc mc når jeg er i Thailand, det giver en unik
mulighed for at færdes rundt ganske ubesværet. Dog følger jeg altid
trafikken, kører aldrig ret stærkt! og er iøvrigt ret opmærksom i trafikken,
især i Thailand!
Jeg må dog indrømme at jeg ikke har haft lyst til at leje en mc i Bangkok.
Det skal lige siges at jeg har haft mc i 18 år, og vil på det kraftigste
fraråde folk uden mc erfaring at køre rundt i Thailand på mc.
Der sker mange trafik uheld i Thailand, og tit kan man være i tvivl om dem
der kører har erhvervet kørekort på normal vis!

Mvh Søren

Fra : Malene Jakobsen

Dato : 11-09-04 12:13

Det er også mit indtryk at der kun er bøvl i det sydlige, muslimske
Thailand. Jeg var på Koh Lanta for et par måneder siden og der virker
ekstremt fredeligt. Faktisk noget af en sove-ø om sommeren.
Jeg ville ikke selv være tryg ved at rejse længere syd på i disse tider....

Fra : mansen

Dato : 12-09-04 15:12

UHA lad være med at rejse til thailand det er kanon farligt så bliv hjemme i
din lille stue,der er mere sikkert