Lidt blandede spg.
Fra : Tue Jensen

Dato : 10-09-04 18:16

Lige et par blandede spørgsmål:

Er en DID kæde(til en SV650S) fra louis.de endeløs eller skal den samles?

Hvor køber jeg en kædesamler?

For at afmonterer akslen(på en SV650S fra 99) der holder bag svingeren,
skal jeg først fjerne en slags "låses møtrik". I Haynes står der at jeg
skal bruge en "Peg..." et eller andet, det er en top til en skrallenøgle
med fire "tapper" på(nogen der ved hvad jeg mener?). Hvor køber jeg sådan
en eller hvordan fjerne jeg evt. "låse møtrikken"?

--
Mvh. Tue Jensen
http://www.dfmc.dk/?id=389

Fra : Kenn H. Jensen

Dato : 10-09-04 18:39

Tue Jensen skrev i meddelelsen

> Er en DID kæde(til en SV650S) fra louis.de endeløs eller skal den
> samles?

DID kæden fra Louis til SVeren er endeløs.

> Hvor køber jeg en kædesamler?

Louis, bestellnr. 10003136 eller den lokale MC shop.

> [...]
> til en skrallenøgle med fire "tapper" på(nogen der ved hvad jeg
> mener?). Hvor køber jeg sådan en eller hvordan fjerne jeg evt. "låse

Vi skiftede kæden på min kammerats SVer uden at bruge dette special-værktøj,
men jeg kan ikke lige huske hvorledes vi bar os ad.. Det bedste ville nok
være at få fat på det rigtige værktøj, så du har mulighed for at spænde med
det rette moment. Prøv at hør hos dit lokale mc-værksted, hvis du er rigtig
heldig kan du måske få lov at låne en for lidt håndører. Det er da et forsøg
værd.

--
Kenn H. Jensen - SV650S ´00
http://www.dfmc.dk/?id=271 www.dmcn.dk #816

Fra : Tue Jensen

Dato : 11-09-04 18:16

> [...]
> heldig kan du måske få lov at låne en for lidt håndører. Det er da et forsøg

Er det mulig at sætte en endeløs kæde på uden at afmontere udstødningen?
(Bagsvingeren skal jo mere eller mindre af)

--
Mvh. Tue Jensen
http://www.dfmc.dk/?id=389

Fra : Kenn H. Jensen

Dato : 11-09-04 20:16

"Tue Jensen" <tuesj03@civil.auc.dk> skrev i en meddelelse

> Er det mulig at sætte en endeløs kæde på uden at afmontere udstødningen?
> (Bagsvingeren skal jo mere eller mindre af)

Ikke mig bekendt. Vi afmonterede udstødning og løsnede bagdæmperen forneden.
Svingeren skal rykkes langt tilbage for at få kæden ind på plads.

Fra : Emil Auckbur

Dato : 11-09-04 08:13

"Tue Jensen" <tuesj03@civil.auc.dk> wrote in message
> [...]
> med fire "tapper" på(nogen der ved hvad jeg mener?). Hvor køber jeg sådan
> en eller hvordan fjerne jeg evt. "låse møtrikken"?

Du kan selv lave en ud af en 30mm eller 32mm top (kan ikke lige huske
hvilken), og så slibe den til med vinkelsliber og fil til den passer i de
fire tapper i møtrikken. Du kan dog godt løsne møtrikken med en hammer og
dorn, men den skal jo også spændes moment bagefter.

Emil

Fra : Tue Jensen

Dato : 11-09-04 10:55

On Fri, 10 Sep 2004 19:15:35 +0200, Tue Jensen wrote:

> [...]
> med fire "tapper" på(nogen der ved hvad jeg mener?). Hvor køber jeg sådan
> en eller hvordan fjerne jeg evt. "låse møtrikken"?

og lige et til for dronningen:
Hvor kan jeg købe en moment nøgle? den skal være 1/4" og kunne bruges til
de små momenter op til 20 nm. Biltema har udsolgt, Harald Nyborg, T-Hansen
og Bauhaus har den ikke.
--
Mvh. Tue Jensen
http://www.dfmc.dk/?id=389

Fra : Jes Vestervang

Dato : 12-09-04 18:24

Peter Z <not@validt.com> writes:

> hvordan er kvalitrtrn af det værktøj som lois sælger ?

Jeg vil tro det er noget i retning af det Harald Nyborg har. Nogle
ting kan bruges, mens andre ting bliver nødt til at være af god
kvalitet. Unbraconøgler, toppe, fastnøgler, skruetrækkere etc. vil jeg
ikke spare på.

> deres priser er jop noget lavere end f.eks. barco

....og der er sammenhæng mellem pris og kvalitet. Desværre. Køb noget
Bahco, det fortryder du ikke.
--
mvh Jes Vestervang @ FZS600 & DT125R

Outlook Express-bruger, se her: <http://xnews.newsguy.com/>

Fra : Peter Z

Dato : 12-09-04 19:21

> ...og der er sammenhæng mellem pris og kvalitet. Desværre. Køb noget
> Bahco, det fortryder du ikke.

Der er også min ide, HN har et sæt til ca. 400,- hvad mere behøver man
typisk i "den gode" kvalitet ?

Peter Z

Honda CBF 600 SA

Fra : Peter Z

Dato : 12-09-04 20:47

har lige været inde og kigge lidt hos harald nyborg og fundet ud af, at
jeg nok "bør" købe flg.:

MOMENTNØGLE M/SKRALDE

Micrometer justerbar med 1/2" firkant. 20 - 140 lbs/2.8 - 19.4 kg.
Indstilles med håndtaget på ønsket tryk. Giver et "klik" og kan drejes
videre.

Månedens Folder pris Katalog pris 169,00 Kr 129,00

Bestil nr 5071
########################################################################
###
BAHCO TOPNØGLESÆT S330

12 stk 3/8" sekskanttoppe 10 - 11 12 - 13 - 14 -15 - 16 - 17 - 18 19 -
20 og 22.
2 stk 3/8" Forlængere 75 og 150 mm. 1 stk 3/8" kardanled
1 stk mellemstykke til bits 3/8 - 1/4"1 stk 3/8" skralde med 54 tænder.
1 stk 1/4" Vridhåndtag
3 stk Bits lige kærv 4 - 5,5 - og 7 mm. 3 stk Bits philips nr 1 - 2 - 3
6 stk Bits unbraco 3 - 4 - 5 - 6 - 7 og 8.
Værktøjskuffert 340 x 260 x 75 mm.

Kr 398,00
Bestil nr 7659
########################################################################
#
RINGNØGLESÆT CV 12 D. 6-32 MM

Stjernenøglesæt i crome Vanadium, sæt med 12 nøgler. 24 størrelser 6 -
32 mm

Kr 189,00

Bestil nr 2594

jeg er lidt i tvivl om kvaliteten af ring nøglerne - er der nogen som
kender til dem ?

Peter Z

Honda CBF 600 SA

Fra : Kenn H. Jensen

Dato : 12-09-04 20:57

Peter Z skrev i meddelelsen news:Xns9562DD8F2C49Fnovalidt@130.227.3.84,

Snip
> Bestil nr 5071

Skrives således www.harald-nyborg.dk/?=xxxx hvor de fire Xér erstattes af
varenr.
Så bliver det til:
Momentnøgle www.harald-nyborg.dk/?=5071
Topnøglesæt www.harald-nyborg.dk/?=7659
Ringnøglesæt www.harald-nyborg.dk/?=2594

> jeg er lidt i tvivl om kvaliteten af ring nøglerne - er der nogen som
> kender til dem ?

Nope, men jeg tror sgutte på dem.

Fra : Jacob Bunk Nielsen

Dato : 11-09-04 14:40

Tue Jensen <tuesj03@civil.auc.dk> writes:

> Hvor kan jeg købe en moment nøgle? den skal være 1/4" og kunne bruges til
> de små momenter op til 20 nm. Biltema har udsolgt, Harald Nyborg, T-Hansen
> og Bauhaus har den ikke.

Sådan en har Louis. Bestell nr. 10003085.

--
Jacob | ........@
Bandit 600 N | ......_[]-=*

Fra : Tue Jensen

Dato : 12-09-04 13:57

On Sat, 11 Sep 2004 15:40:20 +0200, Jacob Bunk Nielsen wrote:

> Sådan en har Louis. Bestell nr. 10003085.

Har luise.de evt. også nogle lange unbrakko nøgler?

--
Mvh. Tue Jensen
http://www.dfmc.dk/?id=389

Fra : Kenn H. Jensen

Dato : 12-09-04 14:08

> Har luise.de evt. også nogle lange unbrakko nøgler?

www.louis.de har bestillingsnr. 10003941 eller 10003055 med T-håndtag. Ved
ikke om du kan bruge nogle af disse.

Jeg har selv sættet med nr. 10003646 til 80 Euro, der er nogle 1/4"
unbracotoppe. Sammen med forlængere m.v. er de det perfekte værktøj til SV
udstødningen.

Fra : Tue Jensen

Dato : 12-09-04 14:50

> Jeg har selv sættet med nr. 10003646 til 80 Euro, der er nogle 1/4"
> unbracotoppe. Sammen med forlængere m.v. er de det perfekte værktøj til SV
> udstødningen.

Takker.

Den er så godt som bestilt, der er også en 32" top der skal bruges til det
foreste kædehjul.

--
Mvh. Tue Jensen
http://www.dfmc.dk/?id=389

Fra : Kenn H. Jensen

Dato : 12-09-04 20:39

Peter Z skrev i meddelelsen news:Xns9562C024DDA0Dnovalidt@130.227.3.84,

> hvordan er kvalitrtrn af det værktøj som lois sælger ?
>
> deres priser er jop noget lavere end f.eks. barco

Louis har meget billig værktøj, men der er altså også kvalitet imellem.
Proxxon går man ihvertfald ikke fejl af. Det store sæt jeg har koster 80
Euro dernede (bestillingsnr. 10003646), og jeg mener det kostede 800,-
herhjemme da jeg købte det for ca. 8 år siden.

Der er en enkelt top der er smadret, jeg aner dog ikke hvordan da det var
lånt ud. Men jeg tror han har brugt det som en spasser, for han var ikke
længe om at erstatte den

Jeg har købt unbracosættet med nr. 10003941 hos Louis da det var på tilbud
til 3,95 Euro, det er jeg ganske tilfreds med, men kvalitet er det altså
ikke. Man får hvad man betaler for.

Fra : Jacob Bunk Nielsen

Dato : 12-09-04 14:02

Tue Jensen <tuesj03@civil.auc.dk> writes:

> Har luise.de evt. også nogle lange unbrakko nøgler?

De har i hvert fald 10003055 og 10003938. Har du overvejet selv at
kigge efter selv?

--
Jacob | ........@
Bandit 600 N | ......_[]-=*

Fra : Tue Jensen

Dato : 12-09-04 14:08

On Sun, 12 Sep 2004 15:01:47 +0200, Jacob Bunk Nielsen wrote:

> De har i hvert fald 10003055 og 10003938. Har du overvejet selv at
> kigge efter selv?

Jo, tak Jeg har efterhånden været alle menuer og undermenuer igennem og
jeg syntes stadig at folk kan finde ting jeg ikke kan finde, f.eks en
momentnøgle.
De to emner har jeg selv fundet, jeg tænkte mere på ekstra lange. De skal
bruges til at afmonterer en udstødning på en SV650S

Men tak for hjælpen.

--
Mvh. Tue Jensen
http://www.dfmc.dk/?id=389