pornofilm - skal de gemmes af vejen?
Fra : Michael Jørgensen

Dato : 10-09-04 16:58

Hej gruppe,

Min kone og jeg har et mindre udvalg af pornofilm. I går udtrykte min kone
pludselig bekymring over, om børnene (eller eventuelt gæster) pludselig
skulle opdage dem.

De ligger p.t. i en skuffe i vores "kontor-rum", hvor også vores computere
er placeret. Dette rum bruges flittigt, også af vores børn.

Indtil videre har det ikke været et problem, men det er da bestemt ikke
utænkeligt.

Jeg er sådan lidt ambivalent. Jeg synes nok ikke det er specielt heldigt,
hvis pornofilmene skulle blive cirkuleret rundt i forbindelse f.eks. med en
børnefødselsdag. På den anden side, så er det jo ikke specielt "farligt" for
børnene. Det er måske bare lidt pinligt eller blufærdigt for min kone og
jeg.

Jeg synes bare ikke, at der er noget bedre alternativ. Hvor skulle vi gemme
dem henne? Vi har generelt ikke aflåste rum i vores hjem, så det vil vække
undren, hvis der pludselig var lås på en enkelt skuffe. Principielt synes
jeg heller ikke om den ide. At placere filmene på øverste hylde i det mest
afsides rum vil heller ikke virke. Vores børn er legesyge og bevæger sig i
praksis overalt.

Alligevel har de som sagt ikke opdaget filmene endnu, og børnene er trods
alt 8 og 11 år. Men det kan som sagt blive en realitet.

Hvad gør I andre (altså jer som har børn og pornofilm i samme hus)?

-Michael.

Fra : BorreBoy

Dato : 10-09-04 17:18

"Michael Jørgensen" <ingen@ukendt.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Alligevel har de som sagt ikke opdaget filmene endnu, og børnene er trods
> alt 8 og 11 år. Men det kan som sagt blive en realitet.

Hvad får dig til at tro de ikke har opdaget dem endnu?

Fra : V.Dango

Dato : 10-09-04 18:13

Smid dem ind i nogle rigtig kedelige film-covers :)

Fra : PerX ...

Dato : 11-09-04 01:31

In article <chsk36$19ua$1@news.cybercity.dk>, borreYYY@lucasfilm.dk
says...

> "Michael Jørgensen" <ingen@ukendt.dk> skrev i en meddelelse
>
> Hvad får dig til at tro de ikke har opdaget dem endnu?

De har formentlig allerede grabbet dem og postet dem til usenet *g*

Fra : pedersen

Dato : 10-09-04 18:45

> [...]
> alt 8 og 11 år. Men det kan som sagt blive en realitet.
>
> Hvad gør I andre (altså jer som har børn og pornofilm i samme hus)?

Vi har børn i samme alder, Vi gemmer vores legetøj i et
aflåst skab. Nøglen ligger et andet sted.
På et tidspunkt vil de nok undre sig over den låste låge
og så vil de få at vide at det er privat område (lige som deres sparegrise,
værelser osv.)
De vil selvfølgelig nok finde ud af det på et tidspunkt.
men jo senere jo bedre. 8 år og porno, nej vel !
Vi er forøvrigt også begyndt at insistere på at ha vores soveværelsesdør
lukket, også selv om den ældste ikke
lige er faldet i søvn på sit værelse.
Selv om vi er forældre skal vi stadig have et sexliv uden
at de bliver generet og vi frustreret.

Pedersen

Fra : Nette

Dato : 10-09-04 22:40

"Michael Jørgensen" skrev

> Hvad gør I andre (altså jer som har børn og pornofilm i samme hus)?

Min kæreste har nogle rigtig gamle p-film fra dengang ruder konge var knægt.
De står på stigereolen i soveværelset sammen med alle de andre over 300
titler. De står blot aller øverst oppe under loftet og har endnu ikke vakt
opsigt.
Skulle de en dag komme til det og er ungerne ikke gamle nok til den slags
endnu, ja så må vi jo finde et andet sted til dem. Måske genbrugsrummet i
kareen???

Nette

Fra : Bhatu Peter

Dato : 10-09-04 23:06

Nette wrote:
> [...]
> Skulle de en dag komme til det og er ungerne ikke gamle nok til den
> slags endnu, ja så må vi jo finde et andet sted til dem. Måske

Hvis de er så gamle, kan det jo være at de er penge værd.
Jeg mener - ville det ikke være surt at sætte for 5.000 kroner p-film ud i
et genbrugsrum?

--
Bhatu Peter
"May all beings be blessed with happiness..."

Fra : Nette

Dato : 11-09-04 06:44

"Bhatu Peter" skrev

> Hvis de er så gamle, kan det jo være at de er penge værd.
> Jeg mener - ville det ikke være surt at sætte for 5.000 kroner p-film ud i
> et genbrugsrum?

Næppe er de noget værd, selvom de godt nok er i de der KÆMPE store
kassetter, som man brugte da videomaskinen kom frem.*G*

Nette

Fra : Bhatu Peter

Dato : 10-09-04 23:09

Michael Jørgensen wrote:
> [...]
> trods alt 8 og 11 år. Men det kan som sagt blive en realitet.
>
> Hvad gør I andre (altså jer som har børn og pornofilm i samme hus)?

Hvis det er VHS, kan de overspilles på DVD og DVD'er er nemmere at gemme væk
i sokkeskuffen.
Derefter kan VHS'erne smides ind ad alle naboernes brevkasser, diskret
pakket ind og adresseret til herren i huset.

Fra : Jonny Jensen

Dato : 11-09-04 00:54

> Derefter kan VHS'erne smides ind ad alle naboernes brevkasser, diskret
> pakket ind og adresseret til herren i huset.

rofl :D

Fra : Corax

Dato : 12-09-04 13:35

"Michael Jørgensen" <ingen@ukendt.dk> wrote in message
> [...]

[...]

> [...]
> dem henne? Vi har generelt ikke aflåste rum i vores hjem, så det vil vække
> undren, hvis der pludselig var lås på en enkelt skuffe.

Ungerne har godt af at lære, at voksne har voksenting som ikke er for børn,
og at alle mennesker (voksne så vel som børn) har ret til lidt private ting
som ikke alle andre har adgang til. Jeg går heller ikke ud fra at de læse
jeres eventuelle dagbøger, lytte med på alle jeres samtaler, se på mens I
har sex, drikke jeres alkohol eller ryge cigaretter. At der er ting, som kun
er for voksne vil bestemt vække ungernes nysgerrighed, men de ved allerede
på nuværende tidspunkt hvad porno er - de har jo set det i den nærmeste
kiosk eller på den nærmeste tankstation når de har været inde og købe slik.
Hvis de er nysgerrige ang. "voksenting" er det bedre at de snakker med jer
om det end med andre. De har vel også stillet spørgsmål ang. hvor børn
kommer fra etc., så I må vel have forklaret dem lidt om seksualitet, og at
visse ting er forbeholdt voksne.

Om det bliver en aflås skuffe som forklares med "mors og fars voksenting",
eller et skab de har fået besked på at holde fingrene fra, det kommer nok
mest an på ens egen blufærdighed. Ungerne vil altid kunne finde nøglen, hvis
det er det de vil.

- Corax