Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Sigma 12-24. Hva' så Hans ?
Fra : driver

Dato : 10-09-04 16:15

Hans Jørgensen skrev tidligere, at han ventede på, at få leveret en Sigma
12-24 mm.

Er du tilfreds med din nye Sigma ? Jeg syntes at anmeldelserne er lidt
blandede, specielt hvad angår skarphed under blænde 11, samt
filtermontering. En enkelt ville returnere sin på grund af fejl. Andre var
meget positive.
Lad os høre lidt om dine erfaringer.
mvh
driver

Fra : Hans Joergensen

Dato : 10-09-04 22:26

driver wrote:
> [...]
> blandede, specielt hvad angår skarphed under blænde 11, samt
> filtermontering. En enkelt ville returnere sin på grund af fejl. Andre var

Jeg er faktisk ganske glad for den, det er rigtigt at den gerne skal
blændes lidt ned, men jeg vil nu mene den er skarp nok ved fuld
åben blænde også. AF er stille og rimeligt hurtigt.

Det er dog et temmeligt tungt objektiv, og man skal være forsigtig
da der ikke kan monteres uv-filter.

Se evt. billeder taget med optikken her:
http://gallery.nathue.dk/arkivdato/2004/2004-08/2004-08-26/

De første og sidste billeder i serien er de første skud jeg tog med
objektivet.

Kig efter dem der er mellem 12 og 24mm

Denne serie er udelukkende taget med 12-24:
http://gallery.nathue.dk/arkivdato/2004/2004-08/2004-08-29/

// Hans
--
http://ph33r.dk - Vejen til et fjollet liv

Fra : ;o\)-max-

Dato : 11-09-04 12:54

"Hans Joergensen"

> [...]
> objektivet.
>
> Kig efter dem der er mellem 12 og 24mm
>
> Denne serie er udelukkende taget med 12-24:

Jeg overvejde den, og gør det stadig - har du denne action til
photoshop, kan ikke huske hvad den gør eller hvor jeg fandt
den, men den passer til 12-24'ern, måske du kan bruge den. -max-

Fra : Hans Joergensen

Dato : 11-09-04 16:16

-max- wrote:
> Jeg overvejde den, og gør det stadig - har du denne action til
> photoshop, kan ikke huske hvad den gør eller hvor jeg fandt
> den, men den passer til 12-24'ern, måske du kan bruge den. -max-

Næh, den har jeg ikke, men jeg vil da prøve den ved lejlighed ;)

// Hans
--
Red-line-shift,Red-line-shift,etc.etc.Red-Light-Stop,Repeat...

Fra : Hans Joergensen

Dato : 13-09-04 10:15

-max- wrote:
> Jeg overvejde den, og gør det stadig - har du denne action til
> photoshop, kan ikke huske hvad den gør eller hvor jeg fandt
> den, men den passer til 12-24'ern, måske du kan bruge den. -max-

Den gør vist ikke meget andet end at rette lidt op på noget
belysning..

Igår var vi i øvrigt til Ung Bil Dag ved KTI i Roskilde.

http://gallery.nathue.dk/arkivdato/2004/2004-09/2004-09-12/

Alle skud er taget med enten Sigma 12-24, eller Sigma 70-200.

// Hans
--
RD350 YPVS - Supporting global warming since 1985

Fra : Thomas Kjær

Dato : 13-09-04 10:45

On 2004-09-13, Hans Joergensen <haj@enterprise-server.dk> wrote:

> Den gør vist ikke meget andet end at rette lidt op på noget
> belysning..
>
> Igår var vi i øvrigt til Ung Bil Dag ved KTI i Roskilde.

I "vi" inkluderes bl.a. jeg, og her er hvad jeg fik med hjem af
billeder;

- <http://lnx.dk/photos/2004/0912/>

Thomas Kjær <tk@daarligstil.dk>