Hvad er det her dog for nogle mærkelige fi~
Fra : Martin Jørgensen

Dato : 10-09-04 16:19

Hej NG.

Se bl.a. denne liste:

27587755
ApS KBIL 17 NR. 1795

27587798
ApS KBIL 17 NR. 1796

27587801
ApS KBUS 17 NR. 3146

27587828
ApS KBUS 17 NR. 3147

Og der er endnu flere, hvor de kom fra. Hvorfor laver man dog en masse
firmaer, der hedder næsten det samme og med hver sit cvr-nummer?

Er det noget med en holding-konstruktion med et moderselskab og nogle
datterselskaber, ville jeg gætte på?

mvh.
Martin Jørgensen

Fra : BJ

Dato : 10-09-04 16:23

"Martin Jørgensen" <unoder.spam@spam.jay.net> skrev i en meddelelse

KLIP

> Og der er endnu flere, hvor de kom fra. Hvorfor laver man dog en masse
> firmaer, der hedder næsten det samme og med hver sit cvr-nummer?

Det kunne være for at sælge dem.

De er så at sige grydeklare.

Bjørn Jørvad

Fra : Nico de Jong

Dato : 10-09-04 16:55

> "Martin Jørgensen" <unoder.spam@spam.jay.net> skrev i en meddelelse
>
> KLIP

Det er som regel "skuffeselskaber", dvs at de ligger hos en advokat, uden
aktivitet af nogen art. Når der så kommer nogen der skal bruge et ApS, skal
der stort set bare ændres formålparagraf, firmanavn og indehager, og så er
sagen bøf.

Nico

---

Fra : Peter

Dato : 10-09-04 17:03

"Nico de Jong" <nico@SPAMBLOCKfarumdata.dk> skrev i en meddelelse

> [...]

skal
> der stort set bare ændres formålparagraf, firmanavn og indehager, og så er

Det marked må være forsvundet efter fremkomsten af www.webreg.dk hvor
man/jeg kan stifte et selskab i løbet af 5 minutter. Vi skal blot se
kapitalen her på kontoret. Groft sagt.

/Peter

--
http://www.grauslund.com

Fra : Ukendt

Dato : 10-09-04 18:47

> [...]
skal
> der stort set bare ændres formålparagraf, firmanavn og indehager, og så er

Men ganske irriterende - efter min mening - når man som revisor sidder med
mange af den slags kunder.

jeg synes personligt, at jeg har nemmere ved at kende forskel på kunderne,
når navnene er ala: (opdigtede navne)

Mikkelsens Autoværksted
HIK Elektronik
Dagli-Køb
Horsens Entreprenør Forretning

end selskaber som

KBUS 57 nr. 1408
KBUS 57 nr. 1576
KBIL 55 nr. 1564
KBIL 56 nr. 1234
PBH 14.375
VICH 4607
VICH 4608

osv.

Fra : Jens Kristian Søgaar~

Dato : 11-09-04 13:11

Hej Michael,

> [...]
med
> mange af den slags kunder.
> jeg synes personligt, at jeg har nemmere ved at kende forskel på

Det kan ikke lade sig gøre.

Husk på, at firmaerne bliver oprettet på forhånd - i god tid. Så
advokaten, eller hvem det nu er, ved ikke hvem selskaberne skal sælges
til. Det er jo netop derfor, det er (var) smart -- man kan købe sig til
et nyt selskab med det samme, uden ventetid.

Efter salget, ændres navnet naturligvis til det, som den nye ejer synes,
selskabet skal hedde.

jens@mermaidconsulting.dk,
http://www.mermaidconsulting.com/

Fra : Ukendt

Dato : 11-09-04 13:14

> Efter salget, ændres navnet naturligvis til det, som den nye ejer synes,
> selskabet skal hedde.

Nej (og jo)...

Med nej mener jeg, at jeg har arbejdet med selskaber, der selv efter 5-10 år
har navne som jeg nævnte (VICH 1234, VICH 2345, PBH 12.345, ASX 23.456 osv.)

De har ikke ændret navn. Har en kunde, der er hovedaktionær i en koncern med
navne som ovenfor. Her er det svært at kende forskel.

Fra : Martin Jørgensen

Dato : 12-09-04 18:09

Michael Sørensen wrote:

> [...]
>
> De har ikke ændret navn. Har en kunde, der er hovedaktionær i en koncern med
> navne som ovenfor. Her er det svært at kende forskel.

Hvad med kunderne/leverandørerne til vich 1234, vich 2345 osv? De må
sgu´ da også have det svært ved at kende selskaberne fra hinanden

Tænk, hvis de glemmer hvem de har talt i telefon med... Så opdager de
*ALDRIG* hvem der var den "rigtige" LOL

mvh.
Martin Jørgensen

Fra : Petersen_Michael

Dato : 12-09-04 18:41

In news:41448290$0$248$edfadb0f@dread12.news.tele.dk,
Martin Jørgensen <unoder.spam@spam.jay.net> wrote:

> Tænk, hvis de glemmer hvem de har talt i telefon med... Så opdager de
> *ALDRIG* hvem der var den "rigtige" LOL

Hmm.. det er jo ikke så meget anderledes, end at både Martin og Michael
er ret almindelige navne, både i DK, og flere andre lande, jeg har da
haft flere kunder (fra forskellige firmaer) der hed Michael. Men
egentlig aldrig været i tvivl om hvem jeg talte med. Uanset om jeg
ringede op, eller blev ringet op..

--
Med venlig hilsen Michael Petersen
residerende i Nyborg