16 år og mc kort?
Fra : H. Brønd

Dato : 10-09-04 15:57

Socialdemokratiet har via Lotte Bundsgaard luftet tanken om at sænke
valgrets alderen til 16 år, så jeg sendte en mail.

Jeg hører i pressen at i nu vil sænke valgrets alderen til 16 år. Det er
jo en god ide, så syntes jeg i også skulle sænke alderen for at tage
kørekort, i mange lande må man køre 125ccm motorcykel fra 16 år, så kan i
vise vejen ved også at tillade bil kørsel.

Lotte svarede ikke, det gjorde Mogens.

"Vi har ikke overvejet at sænke aldersgrænsen for at køre på motorcykel
eller i bil, og jeg tvivler også meget på, at det kan blive
socialdemokratisk politik."

Det syntes jeg er trist.

H. Brønd.

Fra : Martin Leong

Dato : 10-09-04 16:24

"H. Brønd" <brond@nypost.dk> wrote in message
> Socialdemokratiet har via Lotte Bundsgaard luftet tanken om at sænke
> valgrets alderen til 16 år, så jeg sendte en mail.
*snip*
> Det syntes jeg er trist.
>
> H. Brønd.

Jeg synes nu det er meget sund fornuft, ikke at lade 16 årige hverken køre
bil eller stemme
Vist er der nogen der er modne nok til både at stemme, og føre en bil, men
når jeg selv tænker på hvordan jeg selv (og mine nærmeste kammerater) var
for 6 år siden, var det nu en god ting at vi ikke havde adgang til andet en
knallert30...

Mvh
Martin Leong

---

Fra : Henrik Steen Larsen

Dato : 10-09-04 16:48

> [...]
>
> "Vi har ikke overvejet at sænke aldersgrænsen for at køre på motorcykel
> eller i bil, og jeg tvivler også meget på, at det kan blive

Jeg er nu enig med Mogens - i dette særlige tilfælde

Fra : BJ

Dato : 10-09-04 16:53

"H. Brønd" <brond@nypost.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> "Vi har ikke overvejet at sænke aldersgrænsen for at køre på motorcykel
> eller i bil, og jeg tvivler også meget på, at det kan blive
> socialdemokratisk politik."

Du har også misforstået budskabet.

Man er ikke interesseret i at give dig større frihed, men udelukkende få
mulighed for at indskrænke den ..... så tidligt som overhovedet
muligt...)

Bjørn Jørvad

Fra : Aragorn24

Dato : 10-09-04 17:27

Puha, hvis jeg havde mckort som 16årig, så var jeg 99% kradset af, sammen
med mange af mine gutter, vi ventede BEVIDST med at tage kortet til vi var
over 20

Idag synes jeg det var det kloge at gøre

Dennis

Fra : Charlotte petersson

Dato : 10-09-04 21:14

jamen så er vi jo bare tilbage til Darwin
Charlotte

--
der er den lykkelige ejer af en virago 750 fra 85
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=328

Fra : m0rt3n

Dato : 11-09-04 10:35

"Charlotte petersson" <egersundvej@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> jamen så er vi jo bare tilbage til Darwin
> Charlotte

Ja lige præcis! Selvfølgelig er menneskedyret stort set færdigudviklet i en
alder af 16 år! Min erfaring som lærer med den aldersgruppe siger mig, at jo
flere forbud man stiller op, jo mere knalder de ud, gør oprør, opfører sig
barnligt, bryder regler og så videre. Giver man dem derimod ansvar og tillid
er der aldrig nogen problemer -fuck Mogens og forbudsdanmark!
-m0rt3n zrx1100

Fra : Simon Haugaard Peder~

Dato : 13-09-04 10:19

"m0rt3n" <jnsn@R_E_M_O_V_E_mail.dk> wrote in

> Giver man dem
> derimod ansvar og tillid er der aldrig nogen problemer

Sådan er det også med "voksne" mennesker.

> -fuck Mogens og
> forbudsdanmark! -m0rt3n zrx1100

Glistrup til magten :)

--