Andet multimedie
bentjuul 3670
Program til skærm dump
Fra : Jesper Hansen

Dato : 10-09-04 15:56

Hejsa

Jeg havde en gang et lille program til at lave skærmdumps med. Både
hele skærmen og udvalgte steder på skærmen, for så at gemme dem som
jpg-billeder.

Nogen der kender et program der kan dette - gerne freeware ?

Med venlig hilsen
Jesper Hansen

Fra : Anders Rehhoff

Dato : 10-09-04 16:07

Hej Jesper

I Corel pakken ligger et lille godt program som hedder Corel Capture, som
kan dette lille nummer.

Men det er jo desværre ikke gratis!!!

Mvh
Anders

Fra : HMR

Dato : 10-09-04 16:14

Hvis du bruger windows XP, trykker du bare på shift+print screen, så kan du
sætte det ind i et billedprogram eller word ved at sæt ind / paste.

Mvh
Holger

Fra : Jesper Hansen

Dato : 10-09-04 20:37

On Fri, 10 Sep 2004 17:13:49 +0200, "HMR" <holgerrisNO@SPAMmail.dk>
wrote:

>Hvis du bruger windows XP, trykker du bare på shift+print screen, så kan du
>sætte det ind i et billedprogram eller word ved at sæt ind / paste.

Ja det er rigtigt, men det var kun et udsnit jeg gerne ville have uden
at skulle køre det igennem en billedebehandler, men jeg fandt mit
gamle program her:

http://www.wisdom-soft.com/products/screenhunter.htm

Med venlig hilsen
Jesper Hansen

Fra : Kurt Lund

Dato : 10-09-04 20:36

Jesper Hansen skrev:

> [...]
> jpg-billeder.
>
> Nogen der kender et program der kan dette - gerne freeware ?

Jeg har også tit brugt sådan et program. Mit hedder PaintShop Pro 4, men
version 3 kan også bruges. Det er næsten uundværligt til
undervisningsmateriale.
Find en gammel CD i din lokale byttecentral.

--
Kurt Lund
- der også filtrerer toppostere fra.

Fra : Lars Jørgensen

Dato : 10-09-04 21:56

On Fri, 10 Sep 2004 16:55:44 +0200, Jesper Hansen wrote:

> [...]
> jpg-billeder.
>
> Nogen der kender et program der kan dette - gerne freeware ?

Det kan MWSnap vist godt opfylde.
http://www.mirekw.com/winfreeware/mwsnap.html

--
Mvh. Lars