Speedfight pickup cable
Fra : Henrik Madsen

Dato : 10-09-04 15:20

Hej

Har købt sådan en omdr. begrænser hos Thansen, den har 2 ledninger
hvor den ene skal til stel og så skriver de at den anden skal sættes
med en strømtyv på det kabel der går mellem stator og CDI enhed, de
skriver også at kablet på en peugeot er Gul-blå.

Nogen der ved hvad det er for et kabel for jeg kan ikke finde et
gul-blå kabel, jeg kan dog godt finde et blå-gul men ved jo ikke om
det er det rigtige..

CDI enheden hvor sidder den, der er 2 "bokse", en foran med
forbindelse til kransen omkring nøglehullet, gætter på det er
startspærre og så en ved batteriet men den ved batteriet er der kun
sorte ledninger til..

Nogen der ved noget

Henrik

Fra : C.C

Dato : 10-09-04 17:44

Hej Henrik !

Det er en meget dum idé at montere den begrænser. Din CDI tænding kan
risikere at gå i stykker. En ny med startspærre er nemlig ikke specielt
billig, og kan kun fåes originalt.
CDI enheden sidder nede foran dinne fødder inde bag plastiket der.

MVH

C.Christoffersen
Speedfight 2 Lc ejer

Fra : Henrik Madsen

Dato : 10-09-04 18:27

On Fri, 10 Sep 2004 18:44:03 +0200, "C.C"
<carsten.christoffersen@pc.dk> wrote:

> [...]
>billig, og kan kun fåes originalt.
>CDI enheden sidder nede foran dinne fødder inde bag plastiket der.

Det er skam heller ikke meningen at jeg vil køre med den, det kommer
til at foregå på den måde at jeg laver et lille touch'n'hold
kredsløb..

Altså når jeg drejer nøglen til tænding så er den omdrejningsbegrænset
indtil jeg trykker på en knap, dette trækker et relæ som holdes af et
andet relæ indtil tændingen afbrydes.

MEningen er at gemme kontakten godt og hvis jeg eller fruen bliver
stoppet på knallerten så skal vi bare dreje nøglen fra tænding så
falder relæet og knallerten kan så på forunderlig vis kun køre de
lovpligtige 45 KM/T..

Altså med andre ord kommer boksen kun til at være aktiv MEGET kort
tid..

Ved du hvilken farve den ledning jeg leder efter har ?

Henrik