opacity i pseudoclass :hover blinker
Fra : jesper skjønnemand

Dato : 10-09-04 14:44

Halløj.

Jeg har et lille problem med opacity.

Logoet på mit netsted (som ikke er lagt på nettet endnu, derfor
intet link) skulle gerne skifte fra en opacitet på .80 til en
opacitet på 1, når jeg bevæger cursoren over det.

Det virker også fint nok. Problemet er, at der kommer et hvidt
blink (som om billedet blitzer), når jeg trækker cursoren ind
over billedet. Fænomenet forekommer ikke, når jeg bevæger
cursoren ud af billedet igen.

Derfor: Har nogle oplevet det samme blink? Kan man gøre noget ved
det?

CSS koden ser sådan her ud:

img.logo {
   position:absolute;
   top:0px;
   left:0px;
   width:321px;
   height:80px;
   border:none;
   filter:alpha(Opacity=80);
   -moz-opacity:0.8;
   }

img.logo:hover {
   filter:alpha(Opacity=100);
   -moz-opacity:1.0;
   }

På forhånd tak
Jesper Skjønnemand

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Dan Storm

Dato : 10-09-04 16:30

jesper skjønnemand wrote:

> [...]
> cursoren ud af billedet igen.
>
> Derfor: Har nogle oplevet det samme blink? Kan man gøre noget ved

Jeg har ingen problemer med din kode i FireFox, dog virker koden slet
ikke i IE.

--
Dan Storm

http://err0r.dk
storm@err0r.dk

PGP Public key på http://err0r.dk/pubring.pkr

inden for et bestemt område

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 10-09-04 16:55

Dan Storm skrev:

>Jeg har ingen problemer med din kode i FireFox, dog virker koden slet
>ikke i IE.

Fordi IE kun understøtter hover på links og ikke på img f.eks.

PS. Vær rar at klippe i det, du svarer på, der er ingen grund til
at citere hele det indlæg, som man svarer på.
--
Knud