"pive-lyde"?
Fra : Ronni Jensen

Dato : 10-09-04 10:32

Heys.

Efter at have haft MC'en til serviceeftersyn hvor bl.a. knastkæde er blevet
strammet, kører den smukt - men!

Den siger sådan nogle små irriterende pip/pive-lyde, når fx jeg holder i
tomgang eller kører ved lave omdrejninger (op til ca 3000).

Er der nogen der har en idé hvad det kunne være, inden jeg ringer ud på
værkstedet og "brokker" mig?

--
Med venlig hilsen,

Ronni Jensen
Suzuki GSX 600 F
http://www.dfmc.dk/?id=649

Fra : Lars Andersen

Dato : 10-09-04 16:27

Hvis kæden er strammet for hårdt op kan den godt pive...også vil jeg få det
undersøgt MEGET snart inden der sker noget med kæden...men det kommer selvf.
an på hvor galt det er.

Fra : Armand

Dato : 11-09-04 00:32

> [...]
> tomgang eller kører ved lave omdrejninger (op til ca 3000).
> Er der nogen der har en idé hvad det kunne være, inden jeg ringer ud på

Måske et uspændt tændrør = Lyden er piftende kompressions-tab!
Selv flækkede topstykker kan medføre sådan en lyd; men det sker jo ikke bare
sådan lige fordi den har været på værksted :-/

Det kan på modsatte vis også være en utæthed i indsugningen (á revnet eller
halvt påsat vacuum-slange, endsige manglende lukning af vacuum-stutse :-/

--
Armand.

Fra : Ronni Jensen

Dato : 13-09-04 10:41

> [...]
>
> Det kan på modsatte vis også være en utæthed i indsugningen (á revnet
> eller halvt påsat vacuum-slange, endsige manglende lukning af

Fandt ud af, at det "bare" var kåben der ikke var spændt ordenligt, så
det var jo nemt lige at klare selv. Simpelthen gummi-skiverne der gned
sig på plastikken og fremkaldte pivelyden, ligesom når man pudser vinduer
med en våd klud

Hail the newb hehe..

--
Med venlig hilsen,