Kørselsretning
Fra : Arne Skriver

Dato : 10-09-04 10:19

Hej

Det her grænser sig nok til spidsfindigheder, men jeg må altså lige høre om
der er nogen der har en kommentar.

Her i Faaborg har vi en gade, der ikke er ensrettet, men hvor al indkørsel
for motorkøretøjer er forbudt fra den ene ende. Det opfatter jeg sådan at
jeg gerne må cykle der.

Nu er der imidlertid et vejarbejde i gang, som tvinger mig til at køre en
anden vej. På et tidspunkt støder jeg til omtalte gade, og her er der et
skilt med venstresving forbudt. Hvad så? Så må jeg vel heller ikke dreje til
venstre på cyklen? Men må jeg dreje til højre, køre en meter og så vende
cyklen?

Med venlig hilsen

Arne Skriver

Fra : Emil Jensen [2100]

Dato : 10-09-04 10:53

> [...]
til
> venstre på cyklen? Men må jeg dreje til højre, køre en meter og så vende

Ja, hvis der ikke er fuldt optrukne linier på midten af vejen.

Mvh

Emil

Fra : Gerner

Dato : 10-09-04 11:16

On Fri, 10 Sep 2004 11:18:30 +0200, "Arne Skriver" <skriverkarlen@hotmail.com>
wrote in dk.videnskab.jura:

> [...]
>venstre på cyklen? Men må jeg dreje til højre, køre en meter og så vende

Du kan da bare blive gående til modsatte fortov og så blive cyklist igen.

--
Gerner

fuku wa uchi, oni wa soto

Fra : GiWeo

Dato : 10-09-04 14:47

Hejsa

>Her i Faaborg har vi en gade, der ikke er ensrettet, men hvor al indkørsel
>for motorkøretøjer er forbudt fra den ene ende. Det opfatter jeg sådan at
>jeg gerne må cykle der.

Hvis der som undertavle står at det kun gælder "motorkøretøjer", ja så
er det intet i vejen - er der inden undertavle, men blot den runde
røde med en hvisd streg - ja så gælder den også cyklister ! !!

> [...]
>skilt med venstresving forbudt. Hvad så? Så må jeg vel heller ikke dreje til

Nej, det må du ikke, med mindre der står "Cyklister undtaget" under
den runde tavle !

>Men må jeg dreje til højre, køre en meter og så vende
>cyklen?

Ja det må du, du må også stå af og trække til venstre - for så er du
jo fodgænger !

--

Lars Engelhardt
webmaster@linkssiden.dk