/ Forside / Interesser / Fritid / Motorcykler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Motorcykler
#NavnPoint
dova 9238
pallenoc 4816
pallebhan.. 3536
masteraug.. 3050
nilsg 2382
jakjoe 2110
transor 2030
CLAN 1915
Sunowich 1420
10  3773 1345
Er jeg ruineret eller er det til glemme bo~
Fra : Christian Neess


Dato : 10-09-04 08:36

Her den anden dag havde jeg lige været ved bageren på min kawa gpz500s.
Kommer hjem, sætter den ca 1½ time. Spiser min morgen mad osv.

Da jeg kommer ud igen og vil starte vil den slet ikke. Kan slet ikke skubbe
den igang igen. Bag hjulet blokere bare. Vi prøvede i alle gerane og lige
meget hvad kunne den ikke trækkes rundt.

Om aftenen prøver vi så at skrue et lille dæksel af på siden. Så man kan
dreje på en skrue til krumtapen. Først køre vi lige et lille stykke mod
uret, og derefter med uret. Nu kan vi trække den rundt. Det hele skete uden
brug af vold. og med en kærlig hånd.

Her efter kunne vi skubbe hende igang.

Er dette en oplevelse man kan komme ud for, eller skal den til det helt
store eftersyn ?

Vi skruede låget af(der hvor man hælder olie på) for at se om der var et
stort olie tryk. Men hvor stort må det være. Når man holdt hånden over var
vindstyrken lidt som når man puster et lys ud.

Hilsen
Christian Neess(gpz500s)



 
 
Hekto (10-09-2004)
Kommentar
Fra : Hekto


Dato : 10-09-04 12:11

In article <cPc0d.1344$0H3.833@news.get2net.dk>, neess@image.dk says...
> Her den anden dag havde jeg lige været ved bageren på min kawa gpz500s.
> Kommer hjem, sætter den ca 1½ time. Spiser min morgen mad osv.
>
> Da jeg kommer ud igen og vil starte vil den slet ikke. Kan slet ikke skubbe
> den igang igen. Bag hjulet blokere bare. Vi prøvede i alle gerane og lige
> meget hvad kunne den ikke trækkes rundt.
>
> Om aftenen prøver vi så at skrue et lille dæksel af på siden. Så man kan
> dreje på en skrue til krumtapen. Først køre vi lige et lille stykke mod
> uret, og derefter med uret. Nu kan vi trække den rundt. Det hele skete uden
> brug af vold. og med en kærlig hånd.
>
> Her efter kunne vi skubbe hende igang.
>
> Er dette en oplevelse man kan komme ud for, eller skal den til det helt
> store eftersyn ?

Hmmmm ... har du bare fumlet idet??? Stod den måske i gear?
Var den meget varm? ... ikke rigtig nogen gode gæt!
>
> Vi skruede låget af(der hvor man hælder olie på) for at se om der var et
> stort olie tryk. Men hvor stort må det være. Når man holdt hånden over var
> vindstyrken lidt som når man puster et lys ud.
>
Det har intet med olietryk at gøre! Det er bare luften i krumtaphuset
der fiser ud og ind med stemplernes bevægelser.

--
/Hekto
Ducati Pantah SL/M600 - Suzuki LS650
Ducatist og medlem af 'Geheime Motorrad Putzer Verein'
www.hekto.dk www.dfmc.dk/hekto
Ordinary-tupperware-standard-deadlyboring-japanese-
industrial-off the shelf-semi-rockets ... no thanks!

Anders Thorup (10-09-2004)
Kommentar
Fra : Anders Thorup


Dato : 10-09-04 20:28

Christian Neess wrote:
>SNIP<

Puha, jeg synes det minder mistænkelig om det jeg var ude for på min
tidligere GPZ500S, med den forskel at jeg kørte ca 50km/t da gearkassen
låste.
Det viste sig at være 3.gears tandhjulet der var splittet totalt ad for
derefter at ødelægge resten med metalstumper. 3.gearet blev sandsyneligvis
smadret fordi det havde flyttet sig på gear-akslen(måske på grund af en
split der var røget af).

Men summa-summarum så kostede det en ny gearkasse da det ikke kunne betale
sig at reparere den gamle.

Hvis jeg var dig vil jeg pille bundkarret af den og kigge op i gearkassen
for at se om alt ser rigtigt ud. Start evt. med at tømme olie af den, og søg
olien igennem med en magnet og se hvad du finder!

--
--
MVH / Best Regards
Anders Thorup
Honda VFR750F 1986 Perlemorshvid
Http://www.dfmc.dk/Anders_Thorup



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177557
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408885
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste