Let tuning af Maxi K
Fra : A. Høegh

Dato : 11-05-01 20:52

Hej med jer.

Jeg overvejer at tune min Maxi K, men er der nogen af jer der har et par
gode råd? Jeg vil gerne gå med til at skifte tandhjul, og bore plumben, men
behøver jeg at gøre mere for at få den op på 50?

M.v.h
A. Høegh
--
- som hader popdrenge og smstøser i neongule UV-bukser...
E-mail: hoegh@click2find.dk

Fra : Mr. Broken Bone

Dato : 11-05-01 21:20

"A. Høegh" <hoegh@click2find.dk> skrev i en meddelelse
> gode råd? Jeg vil gerne gå med til at skifte tandhjul, og bore plumben,
men
> behøver jeg at gøre mere for at få den op på 50?

du bør nok også fræse den lidt op i udstødnings porten, i cylinderen, 1mm
mod toppen og 1mm i hver side det kan den sagtens klare, topstykket kan du
også plane , og hak også gerne stemplet i indsugningssiden max 7-8 mm. hvis
plumben er fjernet, hvis den får for meget bliver den hamrende sløv i
optrækket. husk lige at en maxi ikke er beregnet til 200 km/t, det er en
sjov lille maskine men dens køre egenskaber er elendige og bremserne er
ekstremt elendige. (har haft mine styrt)
mvh BB

Fra : [UC]Rapperand =\)

Dato : 12-05-01 15:54

"Mr. Broken Bone" <black_sabbath@unforgettable.com> wrote in message news:9dhhgi$o00$1@news.inet.tele.dk...
> [...]
> sjov lille maskine men dens køre egenskaber er elendige og bremserne er
> ekstremt elendige. (har haft mine styrt)

Ja for satan! Maxis bremser er noget af det værste lort :/
Her den anden dag på køreskolen (knallert) kørte en af de andre elever ind i mit baghjul med 30 km/t, p.g.a. at han ikke lige havde
regnet med at de var så skod... Heldigvis var det forhjul ind i baghjulet så der skete ikke rigtigt noget :)

--
Regards [UC]Rapperand =)
ICQ# 54047619

Proud member of United Cows
http://unitedcows.com

Fra : A. Høegh

Dato : 12-05-01 16:27

> [...]
i mit baghjul med 30 km/t, p.g.a. at han ikke lige havde
> regnet med at de var så skod... Heldigvis var det forhjul ind i baghjulet

Det kan jeg kun give dig ret i, men i forhold til fx Vespa Piaggio eller
Vespa Ciao, så er Puch Maxi nok den fedeste knallert...

M.v.h
A. Høegh

Fra : Morten Olsson

Dato : 12-05-01 17:31

> Det kan jeg kun give dig ret i, men i forhold til fx Vespa Piaggio eller
> Vespa Ciao, så er Puch Maxi nok den fedeste knallert...
>
> M.v.h
> A. Høegh

Jeg havde da engang en rød Ciao som jeg var meget glad for - den kørte
perfekt...

Morten

Fra : Torben

Dato : 19-05-01 01:18

En Maxi´s køreegenskaber er ikke så ringe endda. Har i prøvet at køre på en
meget snoet vej med 80km/t? Der kan man få glæde af at stikke knæet ud til
siden, så man lige bliver trukket lidt længere ned i svinget af
vindmodstanden.
Bræmsene er noget lort, og det finder man ud af når en lastbil kører ud
fåran en på en smal ensrette gade.

Torben

Morten Olsson <dsl23906@vip.cybercity.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:9djo5q$2eqj$1@news.cybercity.dk...