Fartbegrænsere?
Fra : S. Sørensen

Dato : 09-09-04 23:37

Hej Gruppe

Da politiet efterhånden kører rimeligt hårdt på angående scootere overvejer
jeg, at smide en fartbegrænser på min Aprilia Rally. Jeg har derfor forhørt
mig hos min faste scooter pusher (aka min kammerat som er
knallertmekaniker), men han nægter pure at røre ved fartbegrænsere da han
har hørt for mange grimme historier om afbrændte CDI'er og lignende. Min
scooter er lettere tunet og går formentlig en 80-90 på speedometeret, og jeg
ville vældigt gerne have sådan en lille sag på så jeg ved tryk på en knap
højest når de 35-40 stykker. Men er det en god ide? Min scooter pusher siger
nej.. Er der nogen med erfaringer for den slags her i gruppen?

Steinbjørn

Fra : Thomas

Dato : 10-09-04 12:46

"S. Sørensen" <steinREMOVETOGETAVALIDEMAIL@worldonline.dk> skrev i en
meddelelse news:chqm2f$tus$1@news.net.uni-c.dk...
> [...]
siger
> nej.. Er der nogen med erfaringer for den slags her i gruppen?

Jeg vil mene at det er en dum ide. for det første hjælper den ikke hvis
scootern ryger i synshallen
du får bare en bøde for den også. Bliver du stoppet og de prøver at dreje
på gashåndteget mens den er på støttefoden kan man sakkens hører at der
sidder en begrænser på. Politiet har en liste over hvilken plomberinger der
sidder på de forskellige scooter, samt mål på afstande ved variator osv.

mvh. Thomas

Fra : Brian Axelgaard

Dato : 10-09-04 12:57

"Thomas" <tb_aalborg[fjern)@mail1.stofanet.dk> skrev i en meddelelse
> Jeg vil mene at det er en dum ide. for det første hjælper den ikke hvis
> scootern ryger i synshallen

Ideen var vel netop også at undgå synshallen :)

> [...]
der
> sidder på de forskellige scooter, samt mål på afstande ved variator osv.

Så er det langt fra alle betjente som har læst denne.

Fra : Thomas

Dato : 10-09-04 13:27

"Brian Axelgaard" <Ask@for.it> skrev i en meddelelse
> "Thomas" <tb_aalborg[fjern)@mail1.stofanet.dk> skrev i en meddelelse
>
> Så er det langt fra alle betjente som har læst denne.

Detkan godt være. Men har hørt det blive læst op via min scanner derfor ved
jeg det.

Mvh. Thomas

Fra : Brian Axelgaard

Dato : 10-09-04 14:31

> Detkan godt være. Men har hørt det blive læst op via min scanner derfor
ved
> jeg det.

Okay, jeg var ikke lige med på at det foregik over scanner. Så var det nok
derfor betjenten satte sig ind i den civile bil, sidst jeg blev stoppet. Da
han spurgte om den var ulovlig (jeg kørte 51km/t efter speedo) sagde nemlig
til ham at jeg var blevet stoppet for 1 måned siden, hvor de tog min udstd.
Mens han "pegede" med sin fod på motoren spurgte han om der var pillet ved
noget "derinde". Jeg sagde bare til ham at da det er en 45'er så er der ikke
noget at komme efter der :)
Enten vidste de ikke bedre på "gården", ellers så var det faktisk rigtigt :)

....at der så _var_ pillet ved den, er en helt anden sag :)

Fra : Ulf

Dato : 10-09-04 14:23

"S. Sørensen" <steinREMOVETOGETAVALIDEMAIL@worldonline.dk> wrote in message news:<chqm2f$tus$1@news.net.uni-c.dk>...
> [...]
> højest når de 35-40 stykker. Men er det en god ide? Min scooter pusher siger
> nej.. Er der nogen med erfaringer for den slags her i gruppen?

Glem alt om dem, de ødelækker din maskine!

Fra : Henning Lund

Dato : 10-09-04 20:25

Ulf skrev:

> Glem alt om dem, de ødelækker din maskine!

Hvorfor gør de det? Har du eksempler?

Henning Lund
icq 18805021
http://sitecenter.dk/freespace/ hl@lite.dk