Apple Store,Gmail, VPC,ipod?
Fra : Lone Schmidt

Dato : 09-09-04 23:11

Hej med Jer

Er Applestore = "Store" på Apples hjemmeside?
Jeg mener at jeg ud af øjenkrogen engang så en tråd med at de ikke
solgte til private mere, er det korrekt?
Hvis ja: Går ud fra at det er nok at have et CVR nr., korrekt?

Hvad synes I, at der er fordele og ulemper ved at købe ny imac hos hhv.
Applestore og Officeline?

Gmail: Jeg er blevet inviteret ind i Gmail, har snuset lidt til det, og
umiddelbart virker det tiltalende

Er der nogle af Jer, som har erfaring med Gmail, og hvad er Jeres mening
/ tips?

LOOOL!
I skal egentlig være glade for min dårlige hukommelse, jeg har seriøst
mange sprg., men glemmer dem desværre, når jeg skriver til Jer!

JO!!!! den nye "Virtual PC", der skulle være på markedet i oktober,
spiller den med imac G5?

Og mere "JO"!!
Forleden ordnede jeg skrivebordet, ordnede alle ledningerne, da jeg var
færdig, var min ipod tom,men jeg har heldigvis back up.

Var det fordi jeg på et tidspunkt fjernede stikket fra docken til
strømforsyning (med ipod i dock) ?
Svarer det til at flå et FW stik ud af Mac, uden at smide "enheden" i
papirkurv først?

Jeg vender frygtelig tilbage med mere "JO"!!
--
Venlige hilsner og
grumme god hygge

Lone

Fra : Henrik Münster

Dato : 10-09-04 00:10

In article <1gjvc3g.kklk6mwwwrfcN%mailloneFJERN@netscape.net>,
mailloneFJERN@netscape.net (Lone Schmidt) wrote:

> Er Applestore = "Store" på Apples hjemmeside?

Jeps.

> Jeg mener at jeg ud af øjenkrogen engang så en tråd med at de ikke
> solgte til private mere, er det korrekt?

Tværtimod. De tager nu Dankort. For to år siden brugte de VISA-delen på
ens VISA/dankort, og så kunne man kun købe for kr. 15.000,-. Så på en
måde er det blevet nemmere for private at handle der.

> Hvad synes I, at der er fordele og ulemper ved at købe ny imac hos
> hhv. Applestore og Officeline?

Det er en smagssag. Priserne er vel nogenlunde de samme. Nogle kan godt
lide personlig betjening. Andre kan godt lide at sidde med en
"bestillingsseddel" og krydse mulighederne af. Hos Apple Store kan man
konfigurere computerne som man vil. Og man kan vel regne med, at man får
den sidste nye model.
Hos Officeline kan man se tingene i virkeligheden. Har de
varerne hjemme, får man dem hurtigere end hos Apple Store. Man kan få
råd og vejledning af en ekspedient. Man henter selv varerne og skal ikke
være hjemme, når fragtmanden kommer. Du kan bedst selv afgøre, hvad du
foretrækker og er mest tryg ved.
--
Venlig hilsen
Henrik Münster

Fra : Lone Schmidt

Dato : 10-09-04 09:00

> [...]
> råd og vejledning af en ekspedient. Man henter selv varerne og skal ikke
> være hjemme, når fragtmanden kommer. Du kan bedst selv afgøre, hvad du

Jeg hører vist til typen, der bedst kan lide at se både varen og en
ekspedient så jeg holder mig til Officeline, hvis der alligevel ikke er
den store forskel på prisen
--
Venlige hilsner og
grumme god hygge

Lone

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 11-09-04 10:41

Lone Schmidt <mailloneFJERN@netscape.net> wrote:

> Jeg hører vist til typen, der bedst kan lide at se både varen og en
> ekspedient så jeg holder mig til Officeline, hvis der alligevel ikke er
> den store forskel på prisen

husk at de fysiske butikker osse kan levere "built to order", dvs
maskiner du selv konfigurerer - ram skal du dog hvcareken købe hos
apple eller officeline.

vær opmærksom på at en "built to order" maskine fra Apple betyder at du
ikke kan få pengene tilbage såfremt du fortryder dit køb.

Tjek osse Macxpres og Caslon, jeg har bedre erfaringmed at købe ved
dem, end hos Officeline. Servicen i Officelines butik er elendig og
det er min erfaring at de ikke er belege for at binde en kunde en
"historie" på ærmet, muligvis pga manglende viden. Deres
telefonsælgere er dog ok.

Fra : Lone Schmidt

Dato : 12-09-04 16:33

Morten Reippuert Knudsen <nospam@reippuert.dk> wrote:

> [...]

Hej Morten
Det er nogle suveræne gode oplysninger, du kommer med

> husk at de fysiske butikker osse kan levere "built to order", dvs
> maskiner du selv konfigurerer - ram skal du dog hvcareken købe hos
> apple eller officeline.

Mht. RAM går jeg ud fra at du mener at jeg skal købe andetsteds og selv
montere, korrekt?
Hvis ja, hvilke mærke er så det bedste til en imac G5....Kingston?

> vær opmærksom på at en "built to order" maskine fra Apple betyder at du
> ikke kan få pengene tilbage såfremt du fortryder dit køb.
Er det fordi at Apple ikke ved, om de kan komme af med den igen?

> [...]
> det er min erfaring at de ikke er belege for at binde en kunde en
> "historie" på ærmet, muligvis pga manglende viden. Deres

Jeg har handlet een gang hos Macexpres (Maxtor ext. HD), så det er ikke
utænkeligt at det kan ske igen

Vi har faktisk købt alle vores Mac´s i Officeline, og har i det store
hele været tilfredse, men der er jo også forskel på ekspedienterne
--
Venlige hilsner og
grumme god hygge

Lone

Fra : Karl Antz

Dato : 10-09-04 07:28

Lone Schmidt <mailloneFJERN@netscape.net> wrote:

> JO!!!! den nye "Virtual PC", der skulle være på markedet i oktober,
> spiller den med imac G5?

ja det gør den - en af grundene til at det tog så lang tid med en ny
version (bortset fra forsinkelsen med WinXX-2-versionen som de absolut
ville ha med) var netop at en stpr del af koden skulle skrives om for at
det kan køre med en g5.

Forklaring: Intel-processorer læser tallene så'n circa 12345, 68K(altså
de ældgamle)-processorer fra Motorola læser dem 54321.

PowerPC'en kan sådan set gør det begge veje, og det udnyttede VPCi de
mellemliggende versioner.

Uheldigvis er der noget i konstruktionen af g5-Mac'erne (ikke i selve
processorerne) der blokerer for tallæsningen 12345. Og da det meste af
VPC satsede på at det var muligt at læsae tallene begge veje - ja så
fungerede programmet pludselig ikke mere: man havde klogeligt indsat en
nødstop der standsede programmet når det opdagede noget der ikke
passede.

Så for en gangs skyld er det ikke bare Micro$oft der saboterer Mac - det
er faktisk Apple der har sat en hæmsko ind som først skulle overvindes
for at vpc kunne køre igen.

Håber det er forståeligt

hilsen ka'l
--
Karl Antz
Albaniensgade 4,1th

Fra : Lone Schmidt

Dato : 10-09-04 08:31

Karl Antz <karl@antz.dk> wrote:

> [...]
>
> Så for en gangs skyld er det ikke bare Micro$oft der saboterer Mac - det
> er faktisk Apple der har sat en hæmsko ind som først skulle overvindes

Meget forståeligt, tak Karl!

Der skal altså´en pæn portion viden til, for at stange sådan en
forklaring ud!

Eet er at forstå noget , der er meget kompliceret, men det er sgu´kunst
at kunne koge det ned til en suppe som alle kan spise!
--
Venlige hilsner og
grumme god hygge

Lone

Fra : Jonas Voss

Dato : 10-09-04 17:10

In dk.edb.mac, Lone Schmidt wrote:

> Gmail: Jeg er blevet inviteret ind i Gmail, har snuset lidt til det, og
> umiddelbart virker det tiltalende

> Er der nogle af Jer, som har erfaring med Gmail, og hvad er Jeres mening
> / tips?

Jeg har en gmail-konto og bruger den til mailinglister, og lidt
almindelige mails.

Virker helt fint, og på trods af at jeg har knap 100 emails liggende på
kontoen har jeg stadig omkring 95% tilbage af kapaciteten.

Indtil videre kan jeg kun anbefale det.

--
| Jonas @ 55.75, 12.42 | <http://blog.verture.net/> |

SCSI port:
Inferior grade of wine, e.g. Muscatel, Ripple, Mad Dog.

Fra : CLM

Dato : 10-09-04 19:17

> [...]
>
> Virker helt fint, og på trods af at jeg har knap 100 emails liggende på
> kontoen har jeg stadig omkring 95% tilbage af kapaciteten.

Samme her, jeg havde dog lidt problemer med at importere mit adressekartotek
fra Yahoo, men det var nok bare mig der rodede rundt i det. Det er fedt med
den store lagerkapacitet, du fylder bare op med alle de mails du har lyst
til. Eneste minus fra min side er at på min gamle yahoo adresse kunne jeg
tjekke via wap på mobilos, det kan jeg ikke med gmail, men det skulle vist
være undervejs.

Mvh
Carsten

Fra : Jonas Voss

Dato : 11-09-04 08:21

In dk.edb.mac, Jonas Voss wrote:

> Virker helt fint, og på trods af at jeg har knap 100 emails liggende på
> kontoen har jeg stadig omkring 95% tilbage af kapaciteten.

Og der skulle så have stået 1000 der.

Fra : Lone Schmidt

Dato : 12-09-04 16:33

Jonas Voss <voss@null.dk> wrote:

> Og der skulle så have stået 1000 der.

Det er jo endnu bedre!

Det er den store lagerkapacitet, der tiltaler mig, primært til
fotoudveksling, hvor jeg ellers skal ind på netscape/Yahoo, og slette
hvis der er overført 5-7 billeder
--
Venlige hilsner og
grumme god hygge

Lone

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 11-09-04 10:42

> [...]

> solgte til private mere, er det korrekt?
> Hvis ja: Går ud fra at det er nok at have et CVR nr., korrekt?

Du forveklser "computerstore" med apples egen online butik.

Fra : Christian Bech

Dato : 14-09-04 10:19

> [...]
mailloneFJERN@netscape.net (Lone Schmidt) wrote:

> Gmail: Jeg er blevet inviteret ind i Gmail, har snuset lidt til det, og

Hvordan har du kringlet den?

Fra : Lone Schmidt

Dato : 14-09-04 16:07

Christian Bech <christian.bech@mail.tele.dk> wrote:

> Hvordan har du kringlet den?

Der var een på Mediamac , der tilbød 5 invitationer,
og så lagde jeg billet ind

Har for nylig set en overskrift med 6 invitationer,
så kig på Mediamac
--
Venlige hilsner og
grumme god hygge

Lone

Fra : Martin Ammentorp

Dato : 14-09-04 18:55

Christian Bech <christian.bech@mail.tele.dk> wrote:

> Hvordan har du kringlet den?

jeg har lige inviteret dig
venlig hilsen

Martin
--
MA @ 55.01.46N/11.50.39E - www.ammentorp.org - fjern xyz fra mailadresse

-- and don't forget to boogie

Fra : Christian Bech

Dato : 16-09-04 09:49

In article <1gk4clw.c596xu4fnn28N%martin@xyzammentorp.org>,
martin@xyzammentorp.org (Martin Ammentorp) wrote:

> jeg har lige inviteret dig
> venlig hilsen

Tusind tak. Jeg har oprettet cwbech@. christian.bech@ var allerede
optaget.

Hvordan er du blevet udvalgt? Det har hele tiden virket lidt kryptisk
for mig.

Fra : Martin Ammentorp

Dato : 16-09-04 14:55

Christian Bech <christian.bech@mail.tele.dk> wrote:

> Hvordan er du blevet udvalgt? Det har hele tiden virket lidt kryptisk
> for mig.

Jeg blev inviteret af en som havde konto - som du

du kan nu invitere seks - tror jeg

venlig hilsen

Martin

Fra : Preben Bødker Nielse~

Dato : 16-09-04 16:41

Martin Ammentorp <martin@xyzammentorp.org> wrote:

> Jeg blev inviteret af en som havde konto - som du
>
> du kan nu invitere seks - tror jeg

Chain-mail

/Preben
--
http://www.ravnekrogen.dk/gallery/salg

Fra : Martin Ammentorp

Dato : 16-09-04 17:52

> Chain-mail

bedre end det danske kædeepost

Fra : Thomas Bjorn Anderse~

Dato : 16-09-04 21:22

spam@events.dk (Preben Bødker Nielsen) writes:

> Chain-mail

Cool! Hvor hurtigt kan vi faa hele dk.edb.mac inviteret ind i
pyramidespillet?

--
Thomas Bjorn Andersen
+++ATH

Fra : Thorbjoern Ravn Ande~

Dato : 16-09-04 21:38

Thomas Bjorn Andersen <tbamacnewsNOSPAM200402@gen-v.net> writes:

> Cool! Hvor hurtigt kan vi faa hele dk.edb.mac inviteret ind i
> pyramidespillet?

Ret hurtigt. Jeg har 6.

http://bigfoot.com/~thunderbear

Fra : Jonas Voss

Dato : 17-09-04 06:57

In dk.edb.mac, Thorbjoern Ravn Andersen <nospam0000@c.dk> wrote:

> Ret hurtigt. Jeg har 6.

Ditto.

--
| Jonas @ 55.75, 12.42 | <http://blog.verture.net/> |

Cetera desunt

Fra : Morten Lind

Dato : 17-09-04 11:59

Jonas Voss <voss@null.dk> wrote:

> Ditto.

Tjaeh.....en billet lagt ind, måske?.......men kun hvis I har for
mange

God weekend,
M.

Fra : Jonas Voss

Dato : 17-09-04 12:18

In dk.edb.mac, Morten Lind <fornavnogefternavn@machintoshudenhintosh.com> wrote:

> Tjaeh.....en billet lagt ind, måske?.......men kun hvis I har for
> mange

Den skulle være at finde i din .mac-inbox nu.

--
| Jonas @ 55.75, 12.42 | <http://blog.verture.net/> |

"Ford, you're turning into a penguin. Stop it!"

Fra : Morten Lind

Dato : 17-09-04 13:58

Jonas Voss <voss@null.dk> wrote:

> Den skulle være at finde i din .mac-inbox nu.

Tak for tilliden, Jonas og god weekend

M.

-- [dit mod er blot dinevne til at undertrykke din angst(ml)]

Fra : René Frej Nielsen

Dato : 17-09-04 22:53

Jonas Voss <voss@null.dk> wrote:

> Ditto.

Kunne man snylte én på den adresse jeg bruger her i gruppen?

--
Mvh.
René Frej Nielsen

Fra : Thorbjoern Ravn Ande~

Dato : 18-09-04 09:47

René Frej Nielsen<spam@rfn.dk> writes:

> Kunne man snylte én på den adresse jeg bruger her i gruppen?

Du må få...

http://bigfoot.com/~thunderbear

Fra : René Frej Nielsen

Dato : 19-09-04 11:00

Thorbjoern Ravn Andersen <nospam0000@c.dk> wrote:

> Du må få...

Takker... er nu aktiveret.

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 18-09-04 22:30

René Frej Nielsen <spam@rfn.dk> wrote:

> Kunne man snylte én på den adresse jeg bruger her i gruppen?

hvad er der galtr med de invitationer jeg sender? Har sendt til dig to
gange uden de duer - hvad er det der går galt. Har osse problemet med
andre jeg har sendt invitationer til.

Fra : René Frej Nielsen

Dato : 19-09-04 11:03

> [...]

> hvad er der galtr med de invitationer jeg sender? Har sendt til dig to
> gange uden de duer - hvad er det der går galt. Har osse problemet med

Jeg ved det ikke, men den som Thorbjørn lige sendte virkede fint.

Fra : Thomas Bjorn Anderse~

Dato : 16-09-04 22:05

Thorbjoern Ravn Andersen <nospam0000@c.dk> writes:

> Ret hurtigt. Jeg har 6.

Giver du en?

--
Thomas Bjorn Andersen
+++ATH

Fra : Thorbjoern Ravn Ande~

Dato : 17-09-04 07:27

Thomas Bjorn Andersen <tbamacnewsNOSPAM200402@gen-v.net> writes:

> Giver du en?

Kun hvis du giver mig en gyldig emailadresse jeg ikke skal tænke over.
http://bigfoot.com/~thunderbear

Fra : Thomas Bjorn Anderse~

Dato : 17-09-04 08:04

Thorbjoern Ravn Andersen <nospam0000@c.dk> writes:

> Kun hvis du giver mig en gyldig emailadresse jeg ikke skal tænke over.

Mine emailadresser er altid gyldige i mindst en maaned efter at jeg
har brugt dem. Ellers er tba (o) gen-v.net altid gyldig.

--
Thomas Bjorn Andersen
+++ATH

Fra : Lasse Hillerøe Peter~

Dato : 17-09-04 10:32

In article <86r7p1js0z.fsf@dusk.gen-v.net>,
Thomas Bjorn Andersen <tbamacnewsNOSPAM200402@gen-v.net> wrote:

> Mine emailadresser er altid gyldige i mindst en maaned efter at jeg
> har brugt dem. Ellers er tba (o) gen-v.net altid gyldig.

Jamen Thorbjørn ville have en adresse han ikke skulle _tænke_ over!

I øvrigt: hvad _vil_ folk med en GMail adresse? Jeg havde en gang
lhp@mac.com (men brugte det aldrig, glemte mit password, og kunne ikke
komme i kontakt med nogen hos Apple der kunne løse problemet - det var
lige efter mac.com var oprettet), og har principielt både en @acm.org og
en @computer.org adresse som jeg heller ikke bruger. Jeg kan ganske
enkelt ikke se fidusen i at gøre sig mere end strengt nødvendigt
afhængig af en tredie part, når det gælder noget så essentielt som
e-mail?

-Lasse

Fra : Thorbjoern Ravn Ande~

Dato : 17-09-04 19:31

"Lasse Hillerøe Petersen" <lhp+news@toft-hp.dk> writes:

> [...]
> enkelt ikke se fidusen i at gøre sig mere end strengt nødvendigt
> afhængig af en tredie part, når det gælder noget så essentielt som

At du ikke kan holde styr på det, og ikke bruger det (og iøvrigt læser
post med cat), er ikke det samme som at det ikke kan opfylde andres
behov. Jeg kan umiddelbart tænke på flere parametre:

* Modtagelse af mailinglister med enorm trafik - hvorfor have egen
server sat op til at modtage den slags post, og hvorfor bruge
båndbredde på det? Jeg læser sjældent mere end 5-10% af alle indlæg
- oftest meget mindre - men har et stort behov for at have et arkiv
langt tilbage til videnssøgning.
* Håndtering af emails med kæmpeattachments. Googles båndbredde er en
anelse bedre end min ADSL.
* Tilgængelighed. Igen - intet behov for egen server.
* Søgning. Googles søgemekanismer er meget bedre end hvad grep og
IMAP kan klare.
* Et alternativ til ens egen dybt personlige post. Hotmail har ikke
levet forgæves.

Og flere af slagsen :)

http://bigfoot.com/~thunderbear

Fra : Thomas Bjorn Anderse~

Dato : 17-09-04 12:17

> [...]

> enkelt ikke se fidusen i at gøre sig mere end strengt nødvendigt
> afhængig af en tredie part, når det gælder noget så essentielt som

GMail er jo denne uges kulturelle faenomen. Alle snakker om det, saa
selvfoelgelig skal man da se hvad det er. Det koster jo ingenting.

I oevrigt er jeg nu blevet inviteret, saa paa et tidspunkt faar jeg
vel ogsaa lov til at invitere. Hvis nogle mangler en invitation, saa
sig til

--
Thomas Bjorn Andersen
+++ATH

Fra : Kaj Christiansen

Dato : 17-09-04 14:44

Thomas Bjorn Andersen <tbamacnewsNOSPAM200402@gen-v.net> wrote:

> GMail er jo denne uges kulturelle faenomen. Alle snakker om det, saa
> selvfoelgelig skal man da se hvad det er. Det koster jo ingenting.

Ikke andet, end at man skal være indtillet på at andre må læse ens
e-mail for at sende målrettede reklamer efter dig. Det kunne være sjovt
at se, hvad der kom ud af at sende en stribe mails der omtalte: weapon
of mass destruction, Bin Laden og Bush

mvh.
Kaj.

--
Never mind the dog
-BEWARE OF OWNER!

Fra : Thorbjoern Ravn Ande~

Dato : 17-09-04 19:32

kajc@ofir.dk (Kaj Christiansen) writes:

> [...]
> e-mail for at sende målrettede reklamer efter dig. Det kunne være sjovt
> at se, hvad der kom ud af at sende en stribe mails der omtalte: weapon

Så er det noget andet der kommer målrettet efter dig.

Google kender jo din IP-adresse, og den danske stat vil sikekrt vise
sig velvilligt over for en høflig meddelelse fra den amerikanske
regering.

http://bigfoot.com/~thunderbear

Fra : Christian Bech

Dato : 17-09-04 21:15

In article <1gk9kv3.6pthv51rhn3d6N%kajc@ofir.dk>,
kajc@ofir.dk (Kaj Christiansen) wrote:

> [...]
> e-mail for at sende målrettede reklamer efter dig. Det kunne være sjovt
> at se, hvad der kom ud af at sende en stribe mails der omtalte: weapon

I flg. Bush hedder det Weapons of mass production:

The law I sign today directs new funds and new focus to the task of
collecting vital intelligence on terrorist threats and on weapons of
mass production.
-- At the signing of the September 11th Commission Bill, Washington,
D.C., Nov. 27, 2002

http://www.dubyaspeak.com/audio.shtml

Fra : Frank E. N. Stein

Dato : 17-09-04 22:05

On Fri, 17 Sep 2004 22:15:05 +0200, Christian Bech wrote:

> I flg. Bush hedder det Weapons of mass production:

Har han nu også set sig gal på Henry?
--
MVH
osv...

Fra : Christian Bech

Dato : 17-09-04 22:13

In article <pan.2004.09.17.21.04.39.79825@mail.invalid>,
"Frank E. N. Stein" <flatus@mail.invalid> wrote:

> Har han nu også set sig gal på Henry?

Hvem af dem? Portrait of a Serial Killer eller vores sydvestjyske ven?
Sidstnævnte er vel snarere masseimportør eller masseproducent.

Fra : Frank E. N. Stein

Dato : 18-09-04 09:05

On Fri, 17 Sep 2004 23:13:28 +0200, Christian Bech wrote:

> Hvem af dem? Portrait of a Serial Killer eller vores sydvestjyske ven?

Ford, naturligvis.

> Sidstnævnte er vel snarere masseimportør eller masseproducent.

Aner ikke hvem du snakker om.
--
MVH
osv...

Fra : Morten Lind

Dato : 18-09-04 09:29

Frank E. N. Stein <flatus@mail.invalid> wrote:

> Aner ikke hvem du snakker om.

........mennesker taler, papegøjer snakker......
(Godmodigt drilleri)
M.

Fra : Frank E. N. Stein

Dato : 18-09-04 10:36

On Sat, 18 Sep 2004 10:28:54 +0200, Morten Lind wrote:

> .......mennesker taler, papegøjer snakker......

Du taler og røven går. Lyder ikke rigtigt.

--
MVH
osv...

Fra : Morten Lind

Dato : 18-09-04 12:58

Frank E. N. Stein <flatus@mail.invalid> wrote:

> Du taler og røven går. Lyder ikke rigtigt.

Næeh, men det kunne da heller ikke falde mig ind at benytte den slags
sentenser.

Jeg ser, du undlader brugen af en smiley og håber, det ikke skyldes, du
er blevet stødt?

M.

Fra : Frank E. N. Stein

Dato : 19-09-04 00:24

On Sat, 18 Sep 2004 13:57:44 +0200, Morten Lind wrote:

> Næeh, men det kunne da heller ikke falde mig ind at benytte den slags
> sentenser.

Eder og forbandelser er for sproget det samme som chili i bernaisesoucen
- det gør det mere spændende og overraskende. Någen vil så mene at det
er usmageligt, men det skider jeg på.

> Jeg ser, du undlader brugen af en smiley og håber, det ikke skyldes, du
> er blevet stødt?

Jeg har indbygget airbag.
--
MVH
osv...

Fra : Henrik Münster

Dato : 18-09-04 20:24

In article <pan.2004.09.18.09.36.24.720002@mail.invalid>,

> Du taler og røven går. Lyder ikke rigtigt.

Det er jo netop det. Tale har et indhold og en mening. Snak er bare ord,
ligesom f.eks. papegøjer siger dem. Derfor siger man netop "snakker" i
den sætning, du nævner. Så hvis man siger, at et menneske snakker, så er
det faktisk lidt nedsættende.
--
Venlig hilsen
Henrik Münster

Fra : Frank E. N. Stein

Dato : 18-09-04 22:05

On Sat, 18 Sep 2004 21:23:41 +0200, Henrik Münster wrote:

> [...]
> ligesom f.eks. papegøjer siger dem. Derfor siger man netop "snakker" i
> den sætning, du nævner. Så hvis man siger, at et menneske snakker, så er

Jeg kan se jeg valgte mine ord med mere omhu end jeg var klar over.
--
MVH
osv...

Fra : Henrik Münster

Dato : 18-09-04 23:29

In article <pan.2004.09.18.21.04.49.527349@mail.invalid>,

> Jeg kan se jeg valgte mine ord med mere omhu end jeg var klar over.

Det er jo netop det. Mange kender ikke forskellen i dag. Men snobbede
(eller selvhøjtidelige) ældre mennesker kan finde på at kommentere det,
hvis nogen kommer til at sige, at de snakker: "Papegøjer snakker, JEG
taler!" Jeg husker, at fru minister Hamilton (hvad var det nu, hun hed?
Erna Hamilton?) netop brugte den sætning i den ganske spændende
udsendelse, der engang var om hende i fjernsynet.
--
Venlig hilsen
Henrik Münster

Fra : Christian Bech

Dato : 18-09-04 15:39

In article <pan.2004.09.18.08.05.28.642148@mail.invalid>,

> Ford, naturligvis.

Ah, den tyske bilproducent.

> Aner ikke hvem du snakker om.

Henry Münster.

Fra : Henrik Münster

Dato : 18-09-04 20:22

In article <christian.bech-24BF91.16384318092004@news.net.uni-c.dk>,
Christian Bech <christian.bech@mail.tele.dk> wrote:

> Ah, den tyske bilproducent.

> Henry Münster.

Hvad i himlens navn har jeg med masseproduktion at gøre?
--
Venlig hilsen
Henrik Münster

Fra : Michael Tysk-Anderse~

Dato : 20-09-04 22:04

> Hvad i himlens navn har jeg med masseproduktion at gøre?

Topper du ikke samtlige statistikker på den danske del af usenet?
--
Michael Tysk-Andersen
tysk-andersen.dk

Fra : Henrik Münster

Dato : 20-09-04 22:22

In article <1gkf5b2.10w79ub180bef4N%mta@mac.com>,
mta@mac.com (Michael Tysk-Andersen) wrote:

> Topper du ikke samtlige statistikker på den danske del af usenet?

Der er et par Windows-grupper, hvor jeg ikke er så aktiv.
--
Venlig hilsen
Henrik Münster

Fra : Christian Bech

Dato : 21-09-04 20:26

> Hvad i himlens navn har jeg med masseproduktion at gøre?

Jeg bemærker at du ikke benægtede masseimportør. Og så er det ikke
engang et rigtigt ord.

--
Christian

Fra : Frank E. N. Stein

Dato : 21-09-04 21:29

On Tue, 21 Sep 2004 21:25:31 +0200, Christian Bech wrote:

> Jeg bemærker at du ikke benægtede masseimportør. Og så er det ikke
> engang et rigtigt ord.

For en fysiker er det et helt logisk ord.
--
MVH
osv...

Fra : Frank E. N. Stein

Dato : 19-09-04 00:22

On Sat, 18 Sep 2004 16:38:43 +0200, Christian Bech wrote:

> Ah, den tyske bilproducent.

Nemlig.

> Henry Münster.

Jeg viste ikke i var nået til det stadie at i er på kælenavn.
--
MVH
osv...

Fra : Christian Bech

Dato : 21-09-04 20:26

> Jeg viste ikke i var nået til det stadie at i er på kælenavn.

Jo da, ligesom os, Frances.

--
Christian

Fra : Frank E. N. Stein

Dato : 21-09-04 21:30

> Jo da, ligesom os, Frances.

Det troede jeg vi holdt hemmeligt, Christina.
--
MVH
osv...

Fra : Christian Bech

Dato : 21-09-04 22:12

> Det troede jeg vi holdt hemmeligt, Christina.
> --
> MVH
> osv...
> Så er det vist på tide at få justeret skruerne.

Jeg noterer mig din nye signatur. Hvis det hentyder til noget SM-stads,
må jeg desværre melde pas.

--
Christian

Fra : Frank E. N. Stein

Dato : 21-09-04 22:23

On Tue, 21 Sep 2004 23:12:09 +0200, Christian Bech wrote:

> Jeg noterer mig din nye signatur. Hvis det hentyder til noget SM-stads,
> må jeg desværre melde pas.

Nøeh, det var nu skruerne i panden, jeg mente. Hvad har du imod
Socialministeriet? Eller var det denne du tænkte på:
http://www.unbehagen.com/wifism/

--
MVH
osv...

Fra : Lasse Hillerøe Peter~

Dato : 17-09-04 16:39

In article <86mzzpjgbd.fsf@dusk.gen-v.net>,
Thomas Bjorn Andersen <tbamacnewsNOSPAM200402@gen-v.net> wrote:

> GMail er jo denne uges kulturelle faenomen.
> Alle snakker om det, saa

Nåh, ligesom .NET?

> selvfoelgelig skal man da se hvad det er. Det koster jo ingenting.

Måske ikke helt ligesom .NET ...

Hvem har i øvrigt ædt dine Æ, Ø og Å taster? En gnu?

-Lasse

Fra : Thomas Bjorn Anderse~

Dato : 18-09-04 11:14

"Lasse Hillerøe Petersen" <lhp+news@toft-hp.dk> writes:

> Nåh, ligesom .NET?

Eller Pokemon?

> Måske ikke helt ligesom .NET ...
>
> Hvem har i øvrigt ædt dine Æ, Ø og Å taster? En gnu?

Hmm, ja jeg kan aldrig helt huske hvad det er for en kombination af
operativ system, terminal og newsreader der gør det muligt at bruge
de gode danske tegn. Double-mode er holdt op med at virke. Noget må
jeg have gjort galt undervejs ved sidste "opgradering".

--
Thomas Bjorn Andersen
+++ATH

Fra : Lasse Hillerøe Peter~

Dato : 18-09-04 11:25

In article <86fz5fkhou.fsf@dusk.gen-v.net>,
> [...]
> de gode danske tegn. Double-mode er holdt op med at virke. Noget må
> jeg have gjort galt undervejs ved sidste "opgradering".

Ja hvis det var mig, ville en af mine kæpheste få et føl på tværs.

-Lasse

Fra : Thorbjoern Ravn Ande~

Dato : 18-09-04 19:37

> [...]

> de gode danske tegn. Double-mode er holdt op med at virke. Noget må
> jeg have gjort galt undervejs ved sidste "opgradering".

sslug.emacs har adskillige hajer.

http://bigfoot.com/~thunderbear